Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Galant VII Sedan

Greg, 12 lat temu
Silnik 1.8 GLSI 126KM 93kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Mitsubishi Galant VII Sedan 1.8 GLSI 126KM 93kW 1992-1996 - Oceń swoje auto
4,46
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Pierwsze odczucie - nie jest bardzo miękkie, ale samochód jedzie jak przyklejony do drogi, zakręty nie robią na nim wrażenia.
5,0
Całokształt
W tej klasie cenowej samochód bardzo dobry. Wiek nie robi na nim wrażenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Auto kupiłem ponad 5 lat temu, z przebiegiem 120 tys. i zamontowanym gazem IIgen. ok. 20 tys. km wcześniej. Obecnie samochód ma przejechane 300 tys. km NA GAZIE, a silnik pracuje niezmiennie tak samo i nie miał żadnych poważniejszych awarii, może ze dwa razy jakieś groszowe pierdółki (termostat i coś jeszcze - nie pamiętam). Silnik 1.8 16V jest jednostką wystarczającą do sprawnego poruszania się tym dość dużym autem - jest dynamiczny nawet na gazie.
4,0
Skrzynia biegów
Sporadycznie zdarzały się lekkie chrupnięcia podczas włączania dwójki lub trójki, ale nie jest to jakiś problem, występuje tylko czasami i to zaraz po ruszeniu przy zimnym silniku. Poza tym OK, bez zastrzeżeń do pracy skrzyni.
5,0
Układ jezdny
To, że Galant od tej wersji (oznaczanej jako Galant V, nie wiem dlaczego autocentrum twierdzi, że to siódma generacja)ma świetne zawieszenie, to wie każdy, kto miał do czynienia z tą marką. Jest to układ wielowahaczowy zarówno z przodu, jak i z tyłu. Ten samochód trzyma się drogi, jak przyklejony.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Chyba wszystko jest na swoim miejscu, nie zauważyłem jakiejś odczuwalnej niewygody w obsłudze czegokolwiek. Warto podkreślić dobrze umieszczone: dźwignia hamulca ręcznego (nie jest na środku, lecz wpuszczona w bok tunelu i nie zasłania schowków) oraz dźwignie regulacji fotela (wszystko, łącznie z reg. oparcia oraz przesuwaniem fotela mamy po jego lewej stronie, w postaci podnoszonych uchwytów, bardzo poręcznie)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń, grzeje szybko. Chłodzi wolniej, gdyż nie mam klimatyzacji. Nie chciałem samochodu z klimą, ponieważ zaraz choruję, poza tym nie cierpię zapachów, które często klima generuje...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dwóch metrów wzrostu nie mam, ale przestrzeni będzie wystarczająco dużo nawet dla bardzo wysokich osób. Reguluje się też wysokość siedziska, przód i tył oddzielnie.
4,0
Wyciszenie
Silnik dobrze słyszalny podczas gwałtownego przyspieszania, ale ma bardzo przyjemny rajdowy pomruk. Jeżeli chodzi o odgłosy toczenia i opływu powietrza, to jest cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
LPG w cyklu mieszanym: 10l, piłowanie po mieście: 12l, trasa 100-120km/h : 8,5l. Ile benzyny, tego nie wiem, ponieważ tylko na niej uruchamiam i to jedynie jak jest bardzo zimno. Koszty napraw praktycznie żadne, bo nic się przez 200tys. km poważnego nie zepsuło. Wymieniałem tylko przednie wahacze, ale zamienniki nie były drogie i już sporo km wytrzymują. Jednak japoniec, czyli dobrze i z dobrych materiałów wykonane auto.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód z lat 94-95 można kupić za 4-5 tys. zł, ale warto. Oczywiście można kupić też taniej, ale po zamaskowanej drobnej kolizji z walcem drogowym, albo na prawdę zajeżdżony.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sporadycznie jakieś pierdoły: włącznik oświetlenia wewn. w ramie drzwi zaśniedział, nawalił termostat i auto dłużej się rozgrzewało. Cieknący siłownik sprzęgła - wymieniony na nowy (kilkadziesiąt zł i pół godziny pracy)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 200tys. km nie było poważnych usterek.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 GLSI 126KM 93kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Galant VII Sedan