Świetna ponadczasowa sylwetka, która może podobać się nawet w dzisiejszych czasach. I chociaż samochód jest już leciwy to wciąż zapewnia doskonały komfort i przyjemność podróży. Użyte materiały wyglądają jak nowe pomimo ponad 20 lat użytkowania. Teraz już nie robią takich samochodów... Z duszą...
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to jedna z niewątpliwych zalet tego samochodu. Dwulitrowa Vka świetnie brzmi i zapewnia dobre osiągi. W trasie spokojnie można trzymać 170-180 bez zadyszki i silnik dalej ma ochotę rwać do przodu a przy tym nie jest mocno paliwożerny.Ogólnie motor bezawaryjny, ale trzeba czasem o niego zadbać. Minusem są klepiące hydropopychacze które dają o sobie znać przy większych przebiegach. Dlatego warto częściej zmieniać olej. Nawet po 7-10tys km.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia w moim odczuciu to jedno ze słabszych ogniw tego samochodu. Dają o sobie znać synchronizatory, zwłaszcza drugiego biegu. Skrzynia dosyć precyzyjna, sztywna jak na starego japońca. Sam lewarek umieszczony trochę zbyt wysoko przez co męczy się nadgarstek. Krótkie przełożenia przez co w trasie przydałby się szósty bieg...
5,0
Układ jezdny
Niesamowity komfort podróży to coś co kocham w tym samochodzie. Miękko zestrojony, jak na limuzynę przystało. Przy sprawnym zawieszeniu samochód świetnie wybiera nierówności a przy tym klei się drogi. Nie jest to co prawda król wiraży ale jeżeli ktoś szuka absolutnej ciszy na trasie i komfortu to gorąco polecam. Uwagi wymagają najczęściej dolne wahacze tzw. banany oraz sworznie u góry. Niestety szybko się zużywają na naszych drogach ale ceny części są dość przystępne.
3,0
Karoseria
Karoseria... Dużo mógłbym pisać z blacharskiego punktu widzenia:) Ogólnie jak większość starych japońców. Ruda go lubi. Zwłaszcza podłużnice z tyłu fartuchy tylnych nadkoli. Uwagę należy zwrócić także na kielichy przednich amortyzatorów. To tyle z newralgicznych punktów. Jeżeli znajdziemy zdrowy egzemplarz to długo się nim nacieszymy:)
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby, wąskie słupki. Do tyłu również widoczność bardzo dobra. Nie ma się do czego przyczepić
4,0
Ergonomia
Wszystko rozmieszczone tam gdzie być powinno. Elektroniczny panel sterowania przejrzysty i intuicyjny. Świetnie wyprofilowane fotele z szeroką regulacja dają przyjemność z jazdy zwłaszcza w trasie. Dobre oświetlenie kabiny. Jedynie ten lewarek od biegów jakoś mi nie leży w dłoni...;)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeję we wnętrzu jak w saunie już po niedługiej chwili. Climatronic także świetnie chłodzi, jednak czuć wyraźny spadek mocy po załączeniu sprężarki.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu sporo. Wysocy nie będą mieli problemu by komfortowo podróżować. Z tyłu także dużo miejsca również nad głową.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie w tym samochodzie to coś pięknego. Trasa 200km/h na budziku i słuchać tylko szum powietrza... W mieście tylko pomruk Vki;) Daje zdecydowanie maks
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę na LPG sekwencyjnym więc koszta znacząco w dół. Z jazdy na benzynie. Trasa 160-170 9l. Miasto 10-11. Na LPG w mieście jakieś 13. Przy ostrym deptaniu nie zdazyło się więcej niż 15l więc myślę że jak na 150km wynik całkiem przyzwoity.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko ustrzelić jakiś zadbany egzemplarz, tymbardziej że samochód mało popularny w naszym kraju i leciwy bo ma już ponad 20 lat... W cenie 3-5 tysięcy można mieć komfort niepowtarzalny wygląd i dość mocną rasową vke z duszą... Czego chcieć więcej;)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek praktycznie nic.. Leje paliwo odpalam i jadę. Zdarzają się problemy z elektryczną anteną... Poza tym nie wiem co to są drobne usterki w tym wozie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie zdażylo się żeby galant nie dowiózł mnie do celu. Ma swoje mankamenty, ale żadnych poważnych usterek nie miałem
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 V6-24 150KM 110kW
[l/100km]