Silnik
: Jak na auto w tym wieku to jest rewelacyjny. Dobre osiągi i niewielkie spalanie jak na tak duże auto. No i kultura pracy plus rewelacyjny dźwięk wyróżnia go wśród szmelcwagenów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Niestety progi nie są zbyt mocną stroną tego auta. No i tylne nadkola na zawnątrz i wewnątrz.
Zawieszenie
: Wachacze niestety jak lecą to wszystkie naraz. Niestety nie wszystkie sworznie są nie wymienialne a cały wachacz trochę kosztuje.
Układ hamulcowy
: ABS nie zawsze działa tak jak trzeba. Wymiana czujników pomogła tylko na 2000 km.
4,0
Całokształt
Auto dobrze poskładane i przemyślane. Jak ktoś dba to służy bardzo długo i bezawaryjnie. Dobre auto dla młodej, dynamicznej rodziny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 17 letni motor jest bardzo dobry. Względnie mało pali, jest cichy, elastyczny i bezawaryjny. Mógłby być trochę bardziej elastyczny.
3,0
Skrzynia biegów
Niestety tu nie ma rewelacji. Dość mało precyzyjna, mogłaby być lepiej zestopniowana.
3,0
Układ jezdny
Raczej nastawiony na sportową jazdę ale nie pozbawiony komfortu. Nie pływa po drodze, łatwo przewidywalny.
Komfort
5,0
Widoczność
Rewelacja. W każdym kierunku wszystko widać. Słupki w żaden sposób nie zasłaniają widoczności.
3,0
Ergonomia
Kształt auta wyróżnia je z tłumu. To auto jest dla indywidualisty. Pomimo wieku nadal przyciąga uwagę nie tak jak BMW czy golf które już są strasznie opatrzone i przereklamowane. W środku bardzo dużo miejsca zarówno z przodu jaki i z tyłu i wielki bagażnik. Fotele wygodne, Nie męczą w długich trasach. Auto poza tym jest bardzo dobrze wyposażone.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima mogłaby być trochę bardziej wydajna. Poza tym nie ma się do czego przyczepić. Trochę szyby parują jak jest wilgotne powietrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rzadko które auto w tej klasie ma tyle miejsca (miałem już sporo aut i większych i mniejszych). Bardzo wygodnie i komfortowo.
4,0
Wyciszenie
Gdyby troszkę lepiej wytłumione byłyby odgłosy pochodzące spod pojazdu byłaby rewelacja. Silnika prawie nie słychać. Na wolnych obrotach gdyby nie obrotomierz można by pomyśleć że auto zgasło.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny napraw niestety nie są zbyt małe. Oryginalne części nie są tanie ale odpłacają się długą żywotnością. Tanich zamienników nie warto kupować ponieważ szybko się zużywają i nie zawsze pasują.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość o wiele lepsza niż niemieckich aut oferowanych w podobnych cenach. No i rzadko kiedy niemieckie fury z tego okresu mają tak bogate wyposażenie (Elektryczne szyby x4, klima, poducha, ABS, tempomat, elektryczne i podgrzewane lusterka). Jeżeli auto jest zadbane to jest godne polecenia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na oryginalnych częściach auto jest bezobsługowe. Zdarzają się awarie siłowników centralnego zamka. No i żarówki w przełącznikach.Poza tym super.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ogólnie dobrze gdy stosowane są oryginalne części. Ale też się kiedyś zużywają . Mi niestety w jednym czasie poleciały wszystkie wahacze na prawym przodzie. Koszt wymiany dość duży.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 V6-24 150KM 110kW
[l/100km]