Silnik
: jak na tak starą konstrukcję i stosunkowo niewielką moc (75KM) cechuje go przyzwoita dynamika
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: głowica podatna na pękanie (pytałem w serwisie)
4,0
Całokształt
jest to solidny samochód, jego awaryjność w ogromnym stopniu związana jest ze sposobem jego eksploatacji. Należy pamiętać że jest to diesel starej generacji - nie lubi wysokich obrotów, co nie znaczy że nie można nim dynamicznie jeździć!
Wrażenia
4,0
Silnik
- podany przebieg liczony od remontu kapitalnego, wykonanego po przejechaniu 15tyś
- jaki jest rzeczywisty nie wiem, gdy go kupiłem było 150tys, sądzę że musiał być przekręcony
- teraz sprawuje się rewelacyjnie ale chyba tylko dlatego, że o niego dbam, absolutnie żadnych problemów
4,0
Skrzynia biegów
- nie narzekam, lecz niestety ją również musiałem wymienić na inna używaną z powodu uszkodzenia synchronizatora 5-tego biegu, który notorycznie wyskakiwał
- sprzęgło również nowe więc teraz wszystko gra
4,0
Układ jezdny
- samochód świetnie się prowadzi, zawieszenie stosunkowo twarde ale niezwykle komfortowe, dobrze pochłania nierówności
Komfort
4,0
Widoczność
- dolna linia okien poprowadzona niewysoko co wpływa na dobrą widoczność, fotel z regulacją wysokości siedziska więc niskie osoby też nie będą narzekać
- brak lusterek sferycznych, ale to za stare auto na takie wynalazki
5,0
Ergonomia
- bez zarzutu, samochód ma ponadczasową sylwetkę, wyróżnia się z otoczenia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
- bardzo efektywne ogrzewanie i dmuchawa, ogólnie w moim samochodzie nigdy nie parują szyby, nawet przy dużej wilgotności
- niestety brak klimatyzacji + ciemny lakier = horror
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
- mnóstwo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu, aczkolwiek dłuższa podróż dla piątej osoby byłaby męcząca, tylna kanapa wyprofilowana jest dla dwóch osób
- bardzo wygodne i świetnie trzymające fotele, pełna regulacja fotela kierowcy
3,0
Wyciszenie
- silnik na wolnych obrotach jest cichy, natomiast przy autostradowych prędkościach hałas w kabinie jest dość uciążliwy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
- samochód jest dość ekonomiczny, średnie spalanie trasa/miasto - 6/8l/100km
- niestety eksploatacja ze względu na części nie jest tania. Przykładowo filtr oleju kosztuje w granicach 30-40zł a np. do Golfa III zaledwie 12zł
4,0
Stosunek jakość/cena
jest bardzo korzystny !!!! o ile trafi się na egzemplarz eksploatowany w należyty sposób !!!! Poważne usterki niestety nie zawsze są widoczne gołym okiem
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- nie przypominam sobie żeby jakiś drobiazg uległ uszkodzeniu lub zużyciu; nawet żarówki nie chcą się przepalać :))
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- tak naprawdę nigdy mnie nie zawiódł w trasie i zawsze odpalał, ale chyba dzięki mojej powściągliwości (staram sie naprawiać zanim na dobre się zepsuje)
- remont silnika wykonałem ze względu na pęknięcie głowicy (skoro silnik był już rozebrany zrobiłem wszystko co się dało)
- skrzynia również była do wymiany
- samochód musiał mieć albo ogromny przebieg albo źle był użytkowany
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 GLSI 126KM 93kW
[l/100km]