Duże, tanie w eksploatacji auto, niezawodne i bezpieczne. Idealne na zimę. Polecam z całego serca.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak każdy japoński diesel kulturą pracy przebija każdego niemieckiego diesla ( w szczególności forda) pracuje cicho równo i nieżle ciągnie od samego dołu. Jak na swoje wydawałoby się marne 75KM bardzo elastyczny( turbo:)) i daje sobie radę z więszością golfów astr i tym podobnych...
4,0
Skrzynia biegów
Dobra na miasto i krótkie odcinki, w trasie brakuje szóstego biegu. Ma bardzo krótkie przełożenia, ale za to dobrze ciągnie. Jak na prawie pól miliona kilometrów przebiegu spisuje się nieżle aczkolwiek trochę haczy i czasami ciężko wrzucić wsteczny, ale w japońcach z takim przebiegiem to normalne.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie sztywne, troche nawet za twarde do tak dużego auta, ale mnie nie przeszkadza, dobrze trzyma się drogi w każdych warunkach, a najlepiej na śliskim. 100km/h po śniegu? żaden problem, cięzko wytrącić go z równowagi. Oczywiście nie polecam takiej jazdy! Bardzo przewidywalny w poślizgach, łatwo go wyprowadzić. Po zaspach idzie jak czołg (warunek: dobre zimówki) dzięki temu że ma cieżki silnik.
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznośc bardzo dobra we wszystkich kierunkach. Trzeba tylko pamiętać o jednym! Przód jest jakieś 30cm dłuższy niż się wydaje. Parę razy juz pogiąłem tablice rejestracyjną:)
5,0
Ergonomia
Extra klasa, przełaczniki na miejscu (za wyjątkiem regulacji wysokości świateł, gdześ między nogami prawie przy pedałach, w nocy cięzko znależć) regulacja kierownicy, ustawiana wysokośc siedziska, regulowane podparcie lędźwi, podłokietnik, wspomaganie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciężko odparować tylne boczne szyby, ale jak widzę to norma prawie we wszystkich autach. Ogrzewanie daje radę, przy -5st. można jechać w t-shircie (wiem co mówie bo już nie raz tak jechałem:)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duże auto, dużo miejsca
3,0
Wyciszenie
I tu mogłoby być lepiej, ale co tu chcieć od 15 letniego auta i do tego w dieslu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali mało, polecam to auto w góry 5,3/100 z trzema osobami na pokładzie i bagażem (turbo, turbo i jeszcze raz turbo:) Co do napraw to nie ma ich prawie wcale poza typowymi pierdołami typu jakaś guma w zawieszeniu. Ach te polskie drogi (za co my w ogóle płacimy podatki?)
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej dyscyplinie, kładzie niemiecką konkurencje na łopatki, pod względem jakości (japońska technologia) i ceny. Za cene( a nawet taniej) jakiejś pognitej i zajeżdżonej astry, vectry czy passata masz duże, ocynkowane, oszczędniejsze i bezawaryjne auto. Polecam.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie przypominam sobie żadnych incydentów z drobiazgami
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przejechałem tym autkiem trochę świata i jak do tej pory wymieniłem sprzęgło (kompletne japońskie sprzęgło- 670zł) i oryginalne(420000km!) końcówki wtrysków-105zł/szt. i na tym koniec. Myślę że uda się jeszcze ze 200 tysięcy przekręcić bez żadnych poważnych problemów:)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Turbo-D 75KM 55kW
[l/100km]