Auto z duszą. Nietrudno znaleźć egzemplarz z pełną elektryką, co w autach europejskich długo jeszcze nie było standardem. Zadbany egzemplarz będzie służył długo, ale cięzko jest taki obecnie znaleźć. Minusem jest karoseria, a także mała dostępność używanych części. Przy obecnych cenach oleju napędowego warto się jednak zastanowić nad benzyną. Czy kupiłbym drugi raz? Pewnie, o ile wszystko bym dobrze sprawdził. Wpaść na 20-letnią minę nie jest trudno.
Wrażenia
4,0
Silnik
To chyba najsilniejszy atut tego samochodu. Niskie spalanie, ale dzięki turbosprężarce przyzwoity moment obrotowy (ok 150nm) pozwala się rozpędzić w 16 sekund do setki, co wcale nie jest takim złym wynikiem przy spalaniu średnio ok 6 l. Przy zakupie należy zwrócić uwagę na stan turbosprężarki, bo jej naprawa z pewnością przekroczy wartość auta.
4,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
1,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To są 20letnie auta więc ciężko znaleźć egzemplarz niezawodny. Konstrukcja jest stosunkowo prosta, więc lubiący grzebać powinni sobie ze wszystkim poradzić. Wiele części pasuje od innych miśków z epoki, natomiast jeżeli chodzi o silnik itd., to ciężko jest coś znaleźć używanego i pozostają hurtownie z często drogimi zamiennikami.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Turbo-D 75KM 55kW
[l/100km]