Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Galant VI Hatchback

Grzegorz, 18 lat temu
Silnik 1.8 90KM 66kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 260 tys. km
Mitsubishi Galant VI Hatchback 1.8 90KM 66kW 1987-1992 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
To na prawdę bardzo przyjemne auto.Polecam każdemu kto nie chce wydać dużo pieniędzy , a ceni sobie wygodną jazdę.
Wrażenia
3,0
Silnik
Pojemość 1.8 i moc 90 KM jest według mnie za słabą jednostką napędową dla tego auta.Oczywiście nie ma tragedii ale mogłoby być lepiej. Do normalnej jazdy jest wystarczający, do "sportowej" raczej się nie nadaje. Strasznym mułem także nie jest, na trasie nie trzeba mieć wolnego miejsca po horyzont aby kogos wyprzedzić. Mnie denerwuje odgłos tego silnika, taka japońska "wiertarka". Ogólnie jest to wystarczająca jednostka napędowa do zwykłej jazdy.Jak ktoś chce szaleć to ten model z tym silnikiem może sobie odpuścić.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wskakują same, tu nie mogę mieć żadnych zarzutów na prawdę rewelacja.Nie miałem z nią nigdy problemów.W moim aucie jest to skrzynia manualna. Długość przełożeń jak na ten silnik także dobra.
4,0
Układ jezdny
Jak na auto tej klasy i w tym przedziale cenowym , układ jezdny oceniam na dobry. Zawieszenie jest bardzo komfortowe, co za tym idzie miękkie. W pokonywaniu zakrętów przy większej szybkości także zachowuje się dobrze. Jest to na pewno także zaleta kół jakie posiadam (225/45 ,felgi 17"), ale wcześniej jeździłem na 14" i też nie było na co narzekać. Szkoda tylko że z tyłu zastosowano zwykłą tylnią belkę, która troszkę pogarsza komfort przy pokonywaniu nierównych nawierzchni. W końcu nie jest to limuzyna!!!
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie to rewelacja. Dobrze z przodu, z tyłu i po bokach. Podczas jazdy jak i parkowania nie ma żadnych problemów.
4,0
Ergonomia
Według mnie wszystko jest pod ręką , i nie trzeba po nic sięgać. Regulacja nawiewów, radia , otwieranie szyb, szyberdachu i ogólnie wszystko co potrzebne jest tam gdzie powinno być. Istotna informacja dla palaczy, po wysunięciu popielniczki utrudniomny jest dostęp do radia:)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z zimie ok. W lecie standardowo, przydałaby się klimatyzacja, której mój egzemplarz niestety nie posiada.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżeli z przodu usiądze ktoś wysoki,i odsunie sobie fotel maksymalnie do tyłu, to pasażer za nim może narzekać na małą ilość miejsca na nogi. Po za tym wszystko ok.
4,0
Wyciszenie
Jest cicho, przy większej prędkości około 160 km/h silnika także zbytnio nie słychać. Nie można też narzekać na szum wiatru, oczywiście przy zamknietych szybach i dachu. Na dziurach słychać pracę tylnego zawieszenia (Z tyłu mam wymienione wszystko co tylko możliwe na nowe).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy zwykłej jeździe po mieście nie spali mniej jak 9 litrów benzyny. Jak ktoś będzie mocno deptał to i do 12 dojdzie. Średnio trzeba liczyć się z tym, że mieście ucieknie nam z baku 10 litrów benzyny na 100 kilometrów.W dużym mieście , z dużą ilością świateł i korków trzba liczyć że zawsze spali te 10 litrów. Za to w trasie bardzo oszczędny, przy prędkości między 120 a 140 mój egzemplarz spala jakieś 7 do 8 litrów. Powyżej tych prędkości tak około 160 , 10 litrów. Powyżej 170 kilomtrów , zużycie wzrasta do mniej więcej 13, ale nie ma się co dziwić to nie duży silnik a przy takiej prędkości pracuje na dość wysokich obrotach. Nie wiem jaka jest jego prędkość maksymalna, ja swojego nie chciałem z bardzo katować , ale jakieś 190 z lekkim hakiem jechałem i myślę że o wiele więcej nie pojedzie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Po pierwsze jak na swoją klasę bardzo wygodne. Po drugie cena za jaką można kupić takie auto jest na dzień dzisiejszy bardzo niska. Rocznik 1992 widziałem w ogłoszeniach w cenie między 4 a 6 tyś złotych. W niemczech nawet za 500 euro!!! Oczywiście nie wiem jaki jest stan techniczny samochodów które ludzie sprzedają. Ale jak ktoś chce kupić to niech dobrze sprawdzi stan techniczny, większość części jest droższa niż w smochodach francuskich lub niemieckich tej klasy. Np. amortyzatory firmy sachs kosztują ponad 400zł/szt przednie, a tylnie ponad 300zł/szt. klocki hamulcowe to koszt ponad 100zł na koło. Sprężyny sachs´a to ponad 200 zł/szt itd. Kupując szrota można wpaść na niezłą minę i trzeba będzie trochę włożyć aby go doprowadzić do dobrego stanu. Najlepiej jeszcze trafić bezwypadkowy egzemplarz(moje dostało w tyłek). Wszytkie elementy wnętrza są zrobione z miękkich tworzyw sztucznych, co zapobiega tzw, świerszczom. Konsola z regulacją nawiewów, jest zrobiona z twardego plastiku, ale otoczona elementami z miękkich tworzyw , co zapobiega trzeszczeniu itp.Moje auto ma już 14 lat, a jakieś 8 przejeździło po polskich drogach i można się w nim doszukać jakiś trzech świerszczy. Myślę że to dobry wynik ja na ten wiek. Może dla kogoś to mało istotna sprawa, ale mi bardzo działa na nerwy kiedy podczas podróży słyszę jakieś dzwiwne dźwięki wydobywające się z kokpitu itp. Japoński welur którym obite są fotele, jest na prawdę niezniszczalny. Auta ma kilkanaście lat a materiał nie uległ dużemu żużciu. (Welur miałem także w BMW które miało jakieś 10 lat , i tam wyglądał jak "szmata" , troszkę lepiej było w Audi). Welurowe obicia foteli zasługują na ocenę celującą. Rewelacyjny podłokietnik z przodu. Opierając na nim ręke swobodnie możemy zmieniać biegi. Jest umiejscowiony idealnie. Może to śmiesznie, ale bardzo mi się to podoba i jest bardzo wygodne:) Jak już wspomniałem to bardzo dobre auto jak za cenę , którą trzeba za nie zapłacić. Nie jest to BMW serii 7 albo Mercedes klasy S, jeżeli chodzi o komfort, ale jest na prawdę wygodne. Myślę że za te pieniądze nie mamy wielkiego wyboru żeby kupić w miarę wygodne auto z tamtych lat. Polecam każdemu kto chce w miarę komfortowo pojeździć i jeżeli chodzi o silnik 1.8 nie zależy mu na sportowej jeździe, bo demon prędkości to nie jest. Myślę że jeżeli ktoś chce kupić taki pojazd to troszkę mu nakreśliłem sprawę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj jestem zadowolony. Drobiazgi się nie psują. Silnik jak i jego osprzęt bardzo dobrze. Nie pękają żadne wężyki itp. Auto jest u nas w rodzinie jakieś 8 lat, i nigdy przy silniku nic nie było robione. Nigdy nikt nic nie robił przy rozruszniku. Raz robiony był Alternator i pompa wodna.Chłodnica nigdy nie ciekła, nie pękają żadne węże od chłodnicy. Wymieniane były świece, i dwa razy kable.Jest mały wyciek oleju spod głowicy, ale na prawdę nie znaczny. Wydech też ok. Tutaj nie mam zarzutów, na prawdę rewelacja. Różne cyrki działy się z autami które miałem wcześniej (Ford,Audi,Opel,Volkswagen,BMW). Tutaj na prawdę ktoś się popisał. Jeżeli chodzi o inne rzeczy, to troszkę wolniej zaczęły się podnosić szyby od kierowcy i pasażera, może podnośniki zdychają.No ale auto swoje lata już ma , i to można wybaczyć. Z zawieszeniem wiadomo jak jest, jeżeli kupi się markowe części, np amortyzatory to mogą one służyć nawet 3 lata, jeżeli tańsze części to niestey krócej, ale to także wina naszych dróg. Zależy jeszcze kto ile robi kilometrów miesięcznie, w moim przypadku jest to minimum 2000. Więc i tak chyba nie ma co narzekać. Ogólnie auto mało podatne na awarie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rozpisałem się już wyżej. Poważnych usterek nie przeżyłem, no może po za awarią aparatu zapłonowego ale z takim już to auto kupiłem i było widać że kiedyś ktoś już przy nim grzebał. No i jeszcze jedno, cena nowego aparatu zapłonowego u autoryzowanego przedstawiciela po prostu zabija, ja spadłem z krzesła jak ją usłysałem, jeżeli ktoś chcę się przekonać niech z ciekawości zadzwoni do salonu Mitsubishi.Ja dzwoniłem do dwóch i cena była podobna. Na prawdę warto, ubaw jak cholera (oczywiście nie dla tych którym taka część się popsuje) Swoją drogą to ciężko by było znaleźć chociaż jedną osobę która by to kupiła w cenie proponowanej prze polskich dealerów. Cena jak za część do kilkunastoletniego auta STANOWCZO WYSOOOOOKKAAAA!!!!!!!! Na szczęście można kupić używany aparat i nawet sprawny:). Ja kupiłem swój za 300 złotych i to też była dość niska cena.Chyba nawet powiem że miałem szczęście.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Mitsubishi Galant VI – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mitsubishi Galant VI Hatchback