Nigdy mnie nie zawiódł. Jeździ się wygodnie, tanio i bezpiecznie. Jak na auto z tego roku sprawuje się rewelacyjnie. Ponadto ma taki wygląd, że nie można go z niczym pomylić. Jest rzadko spotykane, nie trzeba tuningować, bo i tak się wyróżnia :)
Nawet ceny części nie są wygórowane - np. termostat kupiłem za 21 PLN.
W zasadzie dokucza tylko brak jakiejkolwiek literatury po polsku. Na szczęście mam instrukcję obsługi po niemiecku i dużo opisów po angielsku.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik sprawuje się doskonale. 150tkm, zero wycieków, zero brania oleju. Przyśpieszenie w normie - 11 s do 100.
4,0
Skrzynia biegów
Niestety - to jest element, który szybko pada. To znaczy biegi wchodzą jak w masełko, ale szybko siadają synchronizatory. Przy dwójce jest u mnie mały zgrzyt, ale tylko przy zimnym silniku. Zawsz można kupić automat - wygodny i ekonomiczny. Poza tym przez 150tkm nie zmieniałem w niej oleju - już niedługo to zrobię - może się polepszy.
5,0
Układ jezdny
To jest popisówa - ponad 10 lat, a robię nim takie manewry... W nowszysch Galantach jeszcze go poprawili.
Komfort
5,0
Widoczność
Dużo przeszklonych powierzchni, ponadto regulowane siedzenie, które można podwyższyć.
5,0
Ergonomia
Wszystko co potrzebne pod ręką. Ogromne :) zegary, dużo bajerów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetne. Można sobie ustawiać różne tryby nawiewu na różne części auta. Ogrzewanie działa szybko. W zimie, po 2-3 minutach jazdy mam gorący silnik.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W końcu to duże auto, więc przestrzeni jest dość. Nawet w C-klasie siostry z 1995 r jest mniej miejsca.
4,0
Wyciszenie
Podczas jazdy w zasadzie dokucza tylko szum powietrza. Ale to dla tych lubiących szybką jazdę. Przy 150 km/h jeszcze w normie - można nawet po cichu rozmawiać, szybciej nie jechałem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To jest naprawdę duża zaleta - średnio 7l/100km, przy takim silniku to rewelacja.
5,0
Stosunek jakość/cena
Egzemplarze używane mają w miarę dobre ceny. Gorzej z nowymi, ale to wina naszych przepisów, które dla japończyka podbijają cenę o 40% cło. Za to jakość - prawdziwie japońska.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów to raczej nic się nie zepsuło. Wszystkie urządzenia działają jak w nowym wozie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Patrz wyżej :) Popsuł się jedynie termostat i czujnik temperatury, wymieniłem sam za 65 PLN (obie rzeczy) - do tej pory (3 lata) bez problemu. Ale termostat to często pada, nawet w nowych samochodach (np. nowe BMW 3).