nie posiadam auta od nowości, kupiłem jako 3 letnie więc trudno mi oceniać pewne rzeczy czy to taka specyfika tego auta. Niezaprzeczalnie wielkim atutem tego auta jest jego ponad epokowa stylizacja. Auto nawet 10 letnie wzbudza swoim widokiem i własnoćicmi jezdnymi i wnętrzem do dziś wrażenie. Ja w każdym razie lubię swoje auto i barzdo o nie dbam.
Wrażenia
4,0
Silnik
Eagle Talon TSI AWD. Silnik ma sporo do poprawienia zbyt szybko traci moc tj. powyżej 5,5 tys. turbina nie jest już w stanie nic więcej zrobić. Zła charakterystyka pracy silnika aż się prosi żeby poddać modyfikacją program sterujący i zmienić turbinę. Prawdą jest że 214 PS może imponować ale w tym przypadku radość jest tylko w jeździe miejskiej szybko się zrywa niestety powyżej 190 km słabiutki i marniutki. teoretycznie 230 km prędkość max. Uwaga: należy zmienić oprogramowanie sterujące i turbinę wydajniejszą np z EVO VI- VIII
3,0
Skrzynia biegów
Nie mam zbyt dobrego odczucia
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny przy AWD jest doskonały, ABS i system kontroli trakcji robią swoje. Nie piszczy przy starcie, pełna moc na wszystkie koła doskobałe wyważenie środka ciężkości dobre wielowahaczowe zawieszenie
Minus wyraźny - wymieniałem już łożyska w lewym i prawym tylnym kole, niestety integrowane z piastą - kosztowne dość, gumowe tulejki w zwrotnicy, wahaczy. Zawieszenie standardowe nie nadaje się na dziurawe polskie jezdnie, dlatego nie daję pełnej oceny choć się należy
Komfort
4,0
Widoczność
Ze względu na spory spojler z tyłu i nie za dużą szybę, ciężko parkować tym autem
5,0
Ergonomia
Nie można tego auta porównywać do współczesnych jemu odpowiedników, ale i na dzisiejsze standardy wszystko jest pod ręką, bardzo estetycznie wykonane
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak climatronicu w opcji, ale klima działa bardzo skutecznie, zakres 16 - 35C, szyberdach dodatkowo dodaje możliwość nawiewu powietrza latem
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Traktująć te auto dla 2 osób - bardzo dobrze. Z tyłu jedynie miejsce dla psa
2,0
Wyciszenie
Wada aut sportowych to złe wyciszenie, niestety. Wymieniam mu uszczelki wszystkie z tego powodu na inne i mam nadzieję, że to pomoże
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zależy od stylu jazdy. Nie potrafię nim spokojnie jeździć korci mnie żeby przyspieszyć. Jazda miejska przy AWD i turbo to ok. 10 - 12 l, natomiast przy sportowej jeźzie dochodzi do 17 -18 l/100 km - taka prawda, on nie jeździ na powietrze
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
awarie:
- sterowanie szyberdachem
- antena radiowa, ciągle się wykręcała sama - zlikwidowałem ją
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
awarie:
- wymienione tłoczki w hydraulice sprzęgła
- tylna piasta z łożyskiem do wymiany
- wybite zawieszenie tj gumowe tulejki do wymiany
- nieszczelności na pompie wodnej
- zanieczyszcenie czujników ABS
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 GT 16V 213KM 157kW
[l/100km]