Auto bardzo dobre , typowe coupe 2 + 2 ze średnim bagażem , lub 2 + naprade dużo tobołów . Niezawodne , szybkie , dostarcza dużo wrażeń przy czym sprawdza sie w codziennej eksploatacji . Ma charakter i robi wrażenie mimo swojego wieku.
Wrażenia
5,0
Silnik
kręci sie jak trzeba, moc wystarczająca jak na niewielką mase ( 950kg) , nawet jeżdżąc ekonomicznie ( 2000 - 3500 obr/min) nie brakuje mocy do pokonywania wzniesień czy zwykłej jazdy po zakupy , przyrost mocy czuć po 4000 , a powyżej to już bajka , bardzo elastyczny jak na japończyka
5,0
Skrzynia biegów
krótki skok , krótka dźwignia, rewelacja . Dobrze zestopniowana , bez zarzynania silnika jedynka ciągnie do 60km/h , II do 90 , III do 140, IV do ok 190 , a na V to ok 230km/h. Ale na codzień można pokonać trase na samej piątce , jak w automacie :) , ciągnie ładnie nawet przy 70 - 80km/h
5,0
Układ jezdny
jak komuś nie przeszkadza całkowity brak komfortu to ekstra. Mam sportowe amorki i spręzyny , no i 17calowe obręcze na niskim profilu więc jade jak na wozie drabiniastym :) , ale w zakręcie nigdy nie zawiódł , kiedy sie przesadzi czuć lekką podsterowność
Komfort
5,0
Widoczność
dla mnie ok , nie widać przodu (chyba że podniesiemy światła) , a tył określam po spojlerze . Ale szybko da sie wyczuć
5,0
Ergonomia
samochód zrobiony pod kierowce . Wszystko pod ręką . Kabina wręcz otula i podaje na tacy to co trzeba , seryjna kierownica troche za duża , dlatego wymieniłem i jest ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
jest dobrze ale mogłoby być lepiej , w zime silnik długo sie grzeje nawet przy wyłączonym ogrzewaniu , klima też nie zachwyca szybkością działania . Ale to pewnie wina wieku auta
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak jak wspominałem ,samochód skrojony na miarę pod kierowcę , z przodu wygodnie mogą podróżować dwie wysokie osoby , z tyłu , ehhh . No cóż , zdarzały sie trasy z pasażerami tylnej kanapy , hmm raczej pasażerkami i to niewielkimi . I raczej narzekały . A do bagażnika wchodzą dwie , może trzy duże walizki i można jeszcze powiększyć , więc jak na potrzeby młodych ludzi jest ok
5,0
Wyciszenie
naprawde doskonałe , po zamknięciu okien żadko który odgłos dobiega z zewnątrz, nawet wydechu na niskich obrotach bardzo nie słychać . No tak było dopóki nie pojawił sie sportowy wydech
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mała dostępność częsci powoduje ich wysoką cene . Niektóre drobiazgi trzeba by zamawiać ze stanów , gdyby nie dało sie dopasować zamienników . Części nawet jak są dobierane z katalogów renomowanych firm to przy montażu niekoniecznie muszą być idealnie spasowane. No i kosztowne rozwiązania techniczne , jak np łożyko tylnego koła z piastą i abs´em. A paliwko to na trasie do 9 litrów przy 160 km/h ( autostrady w niemczech :) , a po mieście nie licze żeby sie nie denerwować . Pocieszeniem jest to że sie nie psuje :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Wszystkie powyższe zalety za niewielką cene
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
mechanizmy lamp łatwo rdzewieją i zaczynają ciężko chodzić, a to irytuje .
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
problemy z rozszczelnieniem chłodnicy , tylne łożysko niespodziewanie padło
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 4WD Turbo 192KM 141kW
[l/100km]