Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Eclipse I

maciej, 14 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 152KM 112kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 174 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mitsubishi Eclipse I 2.0 i 16V 152KM 112kW 1991-1995 - Oceń swoje auto
3,92
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Zaskakująco praktyczne nadwozie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Źle zaprojektowane smarowanie silnika w 4g63 i wersji 7 bolt
Układ hamulcowy : Pompy ABS lubią nieco popuszczać przy takim wieku auta.
4,0
Całokształt
Ogólnie to świetny samochód dający dużo wrażeń z jazdy i to tych pozytywnych. Po układzie jezdnym można by się spodziewać więcej przy tak pięknie wyglądającym nadwoziu, typowym z resztą dla projektów z Japonii z lat 80 i 90. Auta używam na codzień i okazuje się być bardzo praktycznie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wszystko zależy od stanu, mój silnik jest po remoncie, chodzi świetnie, jak japoniec - naprawdę ciągnie dopiero od wysokich obrotów. Z drugiej strony jest bardzo elastyczny, do spokojnej jazdy można go używać praktycznie jak diesel\'a.
4,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie typowo japońska - trochę haczy przy szybkiej zmianie, ale jest precyzyjna. Hydrauliczny system włączania sprzęgła nie jest doskonały, ale przełożenia są krótkie, ciasno wchodzą a przy tym ten dźwięk zmiany :)
3,0
Układ jezdny
O dziwo najsłabszy punkt auta. Z tyłu belka wleczona, rozwiązanie stare jak świat. Z drugiej strony auto produkowane od 89 roku, więc nie ma się co dziwić. Ogólnie nie jest źle, ale układ ewidentnie odstaje od charakteru auta. Nawet Escort (VII) jeździ lepiej.
Komfort
4,0
Widoczność
Nieco ograniczona do tyłu, ale tak naprawdę jest jest jej o niebo więcej niż np. w Almerze 00. Nie ma się za bardzo do czego przyczepić.
4,0
Ergonomia
Doskonała ergonomia to jest w BMW. Tu jest bardzo dobrze, właściwie przeszkadza tylko włączanie tylnej wycieraczki na przycisku, ale korzysta się z niej bardzo rzadko.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przydałby się jakiś mały nawiew na tył auta, ograniczyłoby to parowanie tylnych szyb w deszczowe dni. Ale poza tym układ jest wydajny, prawdopodobnie przez niewielką wielkość kabiny.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Typowy układ 2+2, chociaż nawet dla dwóch osób nie jest za dużo miejsca. Brakuje głównie miejsca nad głową no i z 10cm na boki.
3,0
Wyciszenie
Ogólnie nie jest źle, ale nie umiem pozbyć się wrażenia, że projektanci całkowicie zapomnieli o wyciszeniu tyłu. To znacznie zwiększa głośność w aucie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa powiedziałbym że jest niskie jak na taki wiekowy samochód ze stosunkowo mocnym silnikiem. A części i naprawy w zasadzie na przeciętnym poziomie, wszystko zależy od stanu doinwestowania auta i marek części.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny tych aut są śmiesznie niskie w stosunku to wyglądu, niezawodności i jakości. Koszty użytkowania nie są niskie, ale na pewno nie tak duże jak w BMW, które ma skomplikowane zawieszenie. Moim zdaniem w tej cenie tylko to, Prelude albo Probe.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdażają się jakieś głupoty jak np. klakson, ale głównie wynika to z wieku. Poza tym jak japoniec - bardzo mało awaryjny.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zdarzają się bardzo rzadko. Nowa część dobrej jakości będzie działać wieki. W ciągu 3 lat miałem jedną poważną usterkę i uważam że to nie dużo jak na prawie 18 letnie auto.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 152KM 112kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Mitsubishi Eclipse I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mitsubishi Eclipse I