Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Eclipse I

Tiamat, 16 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 152KM 112kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mitsubishi Eclipse I 2.0 i 16V 152KM 112kW 1991-1995 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : niezawodność, fantastyczne wnętrze i frajda z jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : puszcza uszczelka pod pokrywą zaworów - dobra uszczelka i odpowiednie dokręcenie załatwia sprawę. W tym przypadku nie warto stosować najtańszego zamiennika.
Karoseria : poddają się amortyzatory klapy tylnej ( teleskopy )
Inne : na ogół po zakupie trzeba wymienic piasty z tyłu wraz z łożyskami.
4,0
Całokształt
Po zainwestowaniu w oczywiste rzeczy, jak filtry, płyny, tarcze, klocki, rozrząd i elementy zawieszenia auto dzielnie znosi moją ciężka nogę:). Nigdy nie zawiodło. Przywiązałem się do auto a ono do mnie i współpracę oceniamy pozytywnie:).
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik przyjemny, wysoko się kręci, ładnie wyciąga od 3500 RPM. Kultura pracy bez zarzutu, chyba że źle ustawione wałki wyrównoważające. Elastyczność z wyjątkiem V biegu na dobrym poziomie. Trzeba "zajrzeć" do IV jak się chce szybko z 90 - 100 km/h wyprzedzić, a nawet do III jak się chce wyprzedzić jeszcze szybciej:).
4,0
Skrzynia biegów
Podobno różnie ze skrzynią. Podstawa do dobry olej i traktowanie z głową. Żadna skrzynia nie wytrzyma " pałowania " bez głowy i wbijania biegów szybciej niż noga wciśnie sprzęgło. Moja bez zarzutu, a licznikowy przelot jest 220 tyś km. Czasem V zgrzytnie na zimnym silniku. Przełożenia długie z wyjątkiem II, która starcza do 100 km/h.
4,0
Układ jezdny
Auto nie zachowuje się jak wanna, ale nie jest też wyjątkowo twarde. Dla tych co preferują sportowy styl jazdy może być za miękki. Zainwestować w dobre amory/sprężyny i dobre opony. Banan na twarzy gwarantowany.
Komfort
5,0
Widoczność
Żadnych problemów z rozglądaniem się, nic nie przeszkadza, lusterka boczne ok, podobnie jak widoczność.
5,0
Ergonomia
Deska skierowana na kierowcę. Jak na rok 1993 materiały naprawdę dobre. Środka nie przełożono z innego samochodu tej samej marki ( powszechnie stosowana praktyka ) tylko stworzono dla tego właśnie modelu. Niepowtarzalne i charakterne wnętrze. Wszystko pod ręką. Ładne zegary. Duuuży plus.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zasadzie bez zastrzeżeń. Ocena dobra, bo zawsze może być lepiej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy jak trzeba. Wygodnie. Kierowca " otoczony " samochodem. Fotele wygodne, chociaż przydałoby się więcej trzymania bocznego. Z tyłu nie jeżdżę, ale najlepiej to nie wygląda:)
4,0
Wyciszenie
Są samochody, w których jest zdecydowanie ciszej. Zależy czego szukasz. To, że słyszę co się dzieje pod maską to dla mnie zaleta, tym bardziej że od 4000 RPM miło jest posłuchać. Przy dużych prędkościach ( > 130 km/h )zaczynają gadać uszczelki w drzwiach. Dlatego ocena 4.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jakby nie było auto ma 2.0 l i książkowo 150 KM. Nie da się jeździć na powietrzu, chociaż i tak pali mniej niż sie spodziewałem. Jeżdżę głownie w cyklu mieszanym albo pozamiejskim - pierwszy w graniach 10 l, pozamiejski ok. 8 l. Ceny części na rozsądnym poziomie, przy czym nie zawsze warto korzystać z najtańszych zamienników. Droga wymiana rozrządu( napinacz hydrauliczny ), na szczęście jednak wykonywana w zależności od posiadacza co 60 000 - 90 000 km. Z tyłu piasty razem z łożyskami - huczenie = wydatek na poziomie 400 zł sztuka.
5,0
Stosunek jakość/cena
Egzemplarze przeznaczone do dofinansowania można kupić już w granicach 6.000 zł. Zadbane i dopieszczone w granicach 10.000 zł. Nie polecam kupowania tego auta za minimalną cenę, bo koszty które trzeba będzie zainwestować mogą zaskoczyć:). W tym przedziale cenowym otrzymujemy auto z charakterem, relatywnie szybkie i oszczędne, a przy tym w zasadzie niezawodne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto generalnie niezawodne. Dużo zależy od stanu zakupionego egzemplarza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od dwóch i pół roku nie miałem żadnej poważnej usterki. Jedyny problem to napinacz hydrauliczny rozrządu, który trochę hałasował oraz wymiana dwóch piast na tylnej osi.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 152KM 112kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Eclipse I 2.0 i 16V 152KM 112kW
Średni koszt przejechania 100 km
8,50 zł
9,7
l/100km
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Eclipse I