Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Eclipse Cross SUV

Mario, 4 lata temu
Silnik 1.5 T 163KM 120kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 23 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mitsubishi Eclipse Cross SUV 1.5 T 163KM 120kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
4,43
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Trudno nazwac to usterka ale plastiki sie dosc latwo rysuja we wnetrzu, nie chodzi mi tylko o elementy 'piano black' bo to norma ale na orzyklad plastiki w badazniku porysowaly mi sie od odkurzania plastikowa nakladka, troche za miekkie jak na moj gust.
5,0
Całokształt
Wyjatkowo nietuzinkowy samochod, ktory nabiera kolorytu wraz z uplywem czasu. Moim glownym argumentem ktory przypieczetowal decyzje o zakupie byl wyglad, wiadomo, o gustach sie nie dyskutuje ale mnie przod sie bardzo podoba, profil jest z klasa a tyl, szczegolnie wieczorem z zapalonymi swiatlami po prostu rewelacja! Drugim argumentem byl dosyc niewysilony silnik 1.5 z malym turbo generujacy przyzwoite 163 konie. W porownaniu z PSA 1.2 czy Nissana 1.2, nie wspominajac o Forda 1.0 swietnie sie wkreca na obroty, dajac do dyspozycji 250 Nm mementu juz od 1800 obrotow az do czerwonego pola, mialem wczesniej wolno ssace benzynowce i turbo diesle ale ten silnik to polaczenie najlepszych cech obu swiatow, czyli mamy swietna elastycznosc i bardzo dobre brzmienie bez kopcenia i smrodu! W zasadzie jestesmy tak oczarowani tym samochodem ze wlasnie zamowilismy drugi taki sam - dla zony!
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelecja pod kazdym wzgledem, nie wroce do diesla za zadne skarby! Elastycznosc, brzmienie, reakcja na gaz, przy czym silnik na biegu jalowym jest ledwie slyszalny, zadnych wibracji. Mam nadzieje ze bedzie bezawaryjny, chwala za naped rozrzadu bezobslugowym lancuchem.
4,0
Skrzynia biegów
Reczna skrzynia jest precyzyjna i ma dobrze dobrane przelozenia, zabieram gwiazdke za haczacy czasami 2gi bieg (tylko przy wrzucaniu z 1 na 2, redukcje nie powoduja zednego haczenia). Lewarek moglby byc troszke krotszy ale za to jest wygodnie i nie trzeba daleko reki od kierownicy odrywac.
4,0
Układ jezdny
Bardzo przyzwoicie, ladnie wybiera nierownosci, nie halasuje, na zakretach tylko lekkie przechyly ale coz to bardzo dobre zawieszenie wielowahaczowe wspolne z outlanderem, nie spodziewalem sie niczego innego, zabieram gwiazdke za dosc wyczuwalna podsterownosc, moze to normalne ale to moj pierwszy SUV wiec nie mam porownania.
4,0
Karoseria
Nic dodac, nic ujac, ladne dostepne kolory (wybralem czerwien), zabieram gwiazdke za dosyc miekki i latwo rysujacy sie lakier ale coz, to normalne w dobie ekologii, wszysko na bazie wody teraz...
Komfort
5,0
Widoczność
Daje piec gwiazdek za ogromne lusterka, i zadziwiajaca dobra widiocznosc to tylu, mimo podzielonek szyby. Tak na marginesie to spojler dzielacy szybe idealnie zaslania oslepiajace swiatla samochodow jadacych z tylu, taki maly bonus :)
5,0
Ergonomia
Wszytko na miejscu, jedynie obsluga wentylacji troszke za nisko, poza tym tak trzymac
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo wydajna dwu strefowa klima, zabieram gwiazdke za glosmy nawiem w pozycji na przednia szybe, nie wiem czemu ale nawet na najnizszym biegu wydaje swiszczace odglosy, przy zmianie na kabine lub nogi problem znika. Szybko nagrzewa sie silnik i tym samym ogrzewanie jest bardzo wydajne i wlasciwie prawie natychmiastowe po uruchomieniu silnika.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest bardzo mocny atut tego samochodu, miesca z przodu jest duzo no a tylna kanapa to juz fanaberia, mozna sie rozsiasc naprawde wygonie, nawet jak siade 'sam za soba' a mam 188cm wzrostu. Trzech doroslych z tylu bedzie ciasnawo na szerokosc ale trojka dzieci ma luksus. Plus za wlasciwie ledwie wyczuwalny tunel srodkowy wiec osoba siedzaca posrodku ma miejsce na stopy. Zabieram gwiazdke za bagaznik - jest o 100l za maly. Oczekiwalbym 450-480 litrow w standardzie a tu owszem, mamy tyle, ale jesli przesuniemy kanape pod same przednie fotele, tylko ze wtedy miesca na nogi jest tylko dla dzieci. kanapa tylna jesz przesuwana o 20 cm a to sporo, wiec mozna znalezc zloty srodek. Maskymalne powiekszenie przestrzeni dla pasazerow daje jakies 350 litrow bagaznika czy 376 wliczajac schowek pod podloga, tragedii nie ma ale taka jest cena karoserii w stylu SUV coupe.
4,0
Wyciszenie
Przy predkosciach na drogach miejskich i poza miejskich swienie, od 110-120 lekkie gwizdy z uszczelek drzwi bocznych z przodu ale nie ma tragedii, auto ma 168.5 cm 'wzrostu'
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Sporo czytalem o tym samochodzie nim sie zdecydowalem na zakup i musze powiedziez za zaskoczyly mnie 2 rzeczy: wyjatkowo niskie spalanie w cyklu mieszanym i poza miejskim i stosunkowo wysokie spalanie przy predkosciach autostradowych. Spodziewalem sie zupelnie odwrotnego wyniku. Dodam jeszcze, ze samochod bardzo dobrze nadaje sie do eco-drivingu, przy spokojnym operowaniu pedalem gazu i predkosciach 60-100km/h spalanie moze spokojnie spasc ponizej 6l! Mamy podpowiadacza w postaci wyswietlanego konumikatu o zmianie biegu, a silinik ten bardzo dobrze toleruje niskie obroty 1600-2200 na kazdym biegu. Proponuje zrobic sobie takie wyzwanie i sprobowac powalczyc o rekord. Natomiast jazda z predkosciami 120-130 km/h owocuje spalaniem na poziomie 8-9l/100km
4,0
Stosunek jakość/cena
pewnie mogloby byc troszke taniej ale co dzis jest tanie? Za to wyposazenie i wyglac, jestem gotowy zaplacic. Placi sie rowniez za to ze auto jest produkowane w Japonii a nie w WB jak wiele wspolczesnych japonczykow.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic, odpukac!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic a nic. 23000km is mam nadzieje za bedzie tak samo do 230000km!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 T 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Eclipse Cross SUV 1.5 T 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Eclipse Cross SUV