Inne
: Całokształt wykonania i dbałosc o szczegóły. NIesamowicie dobrze i bezkompromisowo zaprojektowana maszyna z bardzo ciekawymi i niespotykanymi rozwiazaniami umilającymi życie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: alternator - ale to się wybaczy wielkiem.
5,0
Całokształt
Generalnie jak powyżej , jeśli miałbym kupować drugi raz to kupię.. i kupuję teraz drugiego na zamianę , trzeba włożyć trochę serca na początek i doprowadzić do idealnego stanu , ale potem to sama przyjemność :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Generalnie jak na 3.0 v6 12 zaworów , prezentuje się całkiem przyzwoicie, moc jest raczej wystarczająca (180 koni) i moment obrotowy pozwala na dobre przyspieszanie. ze względu na swoją masę i nastawioną na komfort skrzynię biegów ruszanie jest szybkie i płynne, ale sportowej jazdy da się doświadczyć dopiero powyżej 3000 obr. Jednostka trwała i dobrej klasy
5,0
Skrzynia biegów
Jak na automat z tego okresu jeździ doskonale , trudno ogłupić komputer , choć po dojściu do wprawy zdarza się zauważyć przycinki przy dynamicznej jeździe. Jednostka trwała i dość dobrze skonstruowana , przy zalecanym serwisowaniu i dobrym oleju posłuży wiele lat. Funkcja overdrive oraz eco-power cieszą oko kontrolkami , i dość dobrze się sprawdzają. Subtelna różnica w trybie eco przekłada się na odczuwalną różnicę na stacji benzynowej :)
4,0
Układ jezdny
Generalnie lubię samochody komfortowe , więc pierwszy minus za twardość zawieszenia .Jest dość twarde jak na samochód tej klasy , mimo to na niewielkich nierównościach jest jak najbardziej w porządku.Auto jest niebywale stabilne i pewne w prowadzeniu nawet powyżej 200 kmh. Muszę przyznać że zawieszenie jest trwałe , ale nie daje rady polskim drogom.. w końcu które daje..
Komfort
5,0
Widoczność
Plus za wykonanie , widoczność doskonała , da się manewrować w każdych warunkach , - niestety lekko problematyczne jest cofanie na styk , ponieważ linia zderzaka jest osadzona wysoko. Poza tym żadnych zastrzeżeń - plus za martwy punkt , zawsze da się zobaczyć samochód , albo w lusterku , albo kątem oka , przy niewielkim odchyleniu głowy :)
4,0
Ergonomia
byłoby 5 ale jest jedna wada. z tyłu jest niewiele miejsca na głowę dla pasażerów. Może japończycy są niscy .. ale nie tylko oni tym jeżdżą :) pozatym autko w porządku , wygodne drzwi i bagażnik.- brakowało trochę składanych siedzeń , ale są dostępne w europejskiej sigmie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest w porządku. Klimatyzacja działa dobrze , choć brakuje jej nieco inteligencji. denerwującą cechą jest rosienie tylnej szyby podczas wilgotnej pogody. Poza tym wszystko jak najbardziej w porządku , chłodzenie jest dobre , i utrzymywanie temperatury. choć w zimie trzeba poczekać kilka minut na pojawienie się przyjemnego ciepła w nogach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Generealnie lepiej i wygodniej niż w niejednym samochodzie za 10 razy takie pieniądze. Bardzo ładne i ergonomiczne wnętrze , niczego nie brakuje i nie ma problemów , poza oczywiście tylną kanapąi wyższymi niż 170 cm osobami.
4,0
Wyciszenie
Auto wyciszone jest dobrze , w mieście można rozmawiać nie podnosząc głosu nawet w najbardziej hałaśliwych miejscach. silnik słyszalny jest wtedy , gdy być powinien. Jest jeden mał minus, powyżej 160 km/h słychać świsty powietrza w bezramkowych szybach , ale ten mankament jestem w stanie przełknąć w zamian za ich wygląd.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Może opinia nieco kontrowersyjna ,ale muszę przyznać maksymalną notę. samochód pali mimo że obiektywnie dużo , to relatywnie w porównaniu z innymi samochodami tej klasy , bardzo mało , jest dynamiczny i komfortowy , ale kieszeni nie opróżnia. Chyba że tankujemy benzynę.. choć i w takim wypadku wypada całkiem przyzwoicie na tle podobnej konkurencji..
5,0
Stosunek jakość/cena
Całkowicie polecam , za te pieniądze nie dostanie się lepszego samochodu z tak dobrymi parametrami użytkowania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Generalnie auto sienie psuje ,a nawet jeśli cokolwiek się stanie jest pomyślane tak , aby nie popsuć zabawy. - albo podróży służbowej. Bardzo solidne wykonanie i naprawdę przemyślane rozwiązania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oprócz zepsutego alternatora , nic się nie popsuło - 50000 km bezawaryjnej jazdy. cóż - samochód ma 15 lat. Z opinii kolegów mogę powiedzieć, że samochód dowiezie na miejsce bez problemów. Jeśli miałbym wybierać ponownie kupiłbym to samo auto.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 24V 210KM 154kW
[l/100km]