Przesiadłem się do tego samochodu w tym roku. Znałem ten model, był już kiedyś używany w rodzinie, ale z silnikiem 1.1, moim zdaniem to nie jest dobry napęd do tego samochodu. Ja mam wersję z silnikiem 1.3. Wcześniej używałem samochodów dużych, miałem kolejno dwie hondy accord-6 i 7 generację. Przesiadka na mniejszy samochód była powodowana poszukiwaniem funkcjonalności i niższych kosztów utrzymania. Na temat komfortu jazdy w porównaniu z accordami się nie wypowiem, bo nie porównuje się samochodów z różnych segmentów;-) Colt jest głośny, jazda z nim sprawia wrażenie, że jest także twardy, ale to mylące, zawieszenie nie jest sprężyste tylko miękkie. No, ale właśnie...To co istotne, to przestrzeń we wnętrzu, po rozłożeniu tylnej kanapy samochód zamienia się w małą bagażówkę, tym bardziej, że istnieje możliwość płaskiego położenia oparcia kanapy. Samochód prowadzi się stabilnie, nie kładzie się w zakrętach, dobrze hamuje. Mały silnik 1.3 ma boleśnie niski moment obrotowy, szkoda, bo moc dla tego samochodu jest wystarczająca. Przeciągnięcie go do 4-6 tysięcy obrotów daje lepszego kopa niż w moim accordzie 6 z silnikiem 1.8...Ale wycie tego silnika na wysokich obrotach jest nieco przerażające;-) Tym niemniej, konkurencja w postaci fabii, corsy, fiesty itp. wyposażonych w silniki wolnossące może czuć się na światłach pokonana;-) Największa wada moim zdaniem to spalanie. Po niedużym aucie wyposażonym w mały silnik benzynowy spodziewałbym się oszczędności. I tak jest dopóki samochód traktujemy delikatnie, na trasie nie przekraczając 80/90 km na godzinę. Jeśli jednak jeździmy coltem dynamicznie jego spalanie zrówna się z kompaktami z silnikiem 1.6. W mieście np. można osiągnąć spalanie na poziomie 7,0 litrów, ale nie jest problemem dobić do 10. Na trasie można mieć ok. 5,5 litra, ale można mieć 8.0. Jest w tym samochodzie paradoks, który polega na tym, że jego silnik wysokie obroty lubi, ale wtedy sens tego samochodu jako taniego środka komunikacji zanika, bo pali jak samochód duży.
Wrażenia
5,0
Silnik
2,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
3,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 MIVEC 95KM 70kW
[l/100km]