Auto idealne w swojej klasie. Tanie i niezawodne. Kręcenie nosem besserwiserów zwalcza się krótką przejażdżką i demonstracją przyspieszeń.
Wrażenia
5,0
Silnik
95KM z pojemności 1.3 bez turbo, to coś co warto docenić. Auto zaczyna jeździć dynamicznie od 4000 obrotów, w związku z czym decyzja, czy chcę, aby mało spalił, czy chcę pojeździć jest każdorazowo po mojej stronie.
Moim zdaniem silnik (prawie) idealny. O tym, że po 200kkm nic się z nim nie dzieje wspomnę tylko na marginesie jako rzecz oczywistą.
4,0
Skrzynia biegów
Pierwszy bieg wchodzi czasem z trudem (ten typ tak ma). Poza tym - świetne krótkie przełożenia i żadnych negatywnych uwag.
5,0
Układ jezdny
Słychać stuki z zawieszenia z przodu (bo ten typ tak ma). Pierwsza ingerencja w układ nastąpiła po 4,5 roku i 200 tys. km - więc legendarna jakość Mitsubishi potwierdza się u mnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Kiedyś wszystko było lepsze. I nie było wzmocnienia przednich słupków ograniczających widoczność. Poza tym - rewelacja. Widać wszystko, w każdą stronę, a duże lusterka dopełniają ideału.
5,0
Ergonomia
To japończyk. Wszystko mam na swoim miejscu, łatwo dostępne i banalnie proste w użyciu.
Auto obsługuje się intuicyjnie (choć zbyt wiele do obsługi nie ma - lecz niektórzy potrafią zepsuć nawet to).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czy się lubi ciepło, czy zimno - nie da się narzekać. Ogrzewanie bardzo wydajne. Klimatyzacja również.
W zimne zimy wolę moje maleństwo niż auta wyższej klasy - przynajmniej nie marznę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Czy z przodu, czy z tyłu miejsca jest wystarczająco dużo. Jechaliśmy już kilka razy w czterech chłopa, każdy pow. 180 cm i nikt nie narzekał.
Wygodniej mi się siedzi w tym aucie, niż w poprzednim modelu Merivy. Choć szczerze muszę przyznać, ASX jest wygodniejszy.
4,0
Wyciszenie
Trudno oceniać coś, czego nie ma. Ale biorąc pod uwagę cenę - daje radę.
Auto jest słyszalne, na autostradzie trzeba podnosić głos. Rozmowa przez telefon, nawet podczas normalnej jazdy sugeruje rozmówcy, że jest się w pociągu. Co może mieć swoje zalety - gdy się np. ukrywamy przed małżonkiem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Maksymalne osiągnięte spalanie to 7,5l/100 km (podczas jazdy na autostradzie, ze średnią ok. 140 km/h.
Na spalanie zdecydowanie nie można narzekać. do tego stopnia, że nie opłaca się nawet gazu montować - szkoda silnika.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem nie ma lepszej propozycji na rynku w tej klasie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakoś tak tylne żarowki palą się regularnie. Ale, że wymiana zajmuje 2 minut, a żarówka kosztuje grosze - daję maksymalną ocenę. Innych wad nie stwierdzono.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na gwarancji padł jeden z wtryskiwaczy. Nie wiadomo dlaczego, lecz naprawiono to w 3 dni (w końcu ta Holandia dość daleko jest, a w kraju nie było).
Poza tym auto jest niezniszczalne.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 MIVEC 95KM 70kW
[l/100km]