Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Colt VII Hatchback 5d

stern, 11 lat temu
Silnik 1.3 MIVEC 95KM 70kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 201 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Mitsubishi Colt VII Hatchback 5d 1.3 MIVEC 95KM 70kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
4,85
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Auto idealne w swojej klasie. Tanie i niezawodne. Kręcenie nosem besserwiserów zwalcza się krótką przejażdżką i demonstracją przyspieszeń.
Wrażenia
5,0
Silnik
95KM z pojemności 1.3 bez turbo, to coś co warto docenić. Auto zaczyna jeździć dynamicznie od 4000 obrotów, w związku z czym decyzja, czy chcę, aby mało spalił, czy chcę pojeździć jest każdorazowo po mojej stronie. Moim zdaniem silnik (prawie) idealny. O tym, że po 200kkm nic się z nim nie dzieje wspomnę tylko na marginesie jako rzecz oczywistą.
4,0
Skrzynia biegów
Pierwszy bieg wchodzi czasem z trudem (ten typ tak ma). Poza tym - świetne krótkie przełożenia i żadnych negatywnych uwag.
5,0
Układ jezdny
Słychać stuki z zawieszenia z przodu (bo ten typ tak ma). Pierwsza ingerencja w układ nastąpiła po 4,5 roku i 200 tys. km - więc legendarna jakość Mitsubishi potwierdza się u mnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Kiedyś wszystko było lepsze. I nie było wzmocnienia przednich słupków ograniczających widoczność. Poza tym - rewelacja. Widać wszystko, w każdą stronę, a duże lusterka dopełniają ideału.
5,0
Ergonomia
To japończyk. Wszystko mam na swoim miejscu, łatwo dostępne i banalnie proste w użyciu. Auto obsługuje się intuicyjnie (choć zbyt wiele do obsługi nie ma - lecz niektórzy potrafią zepsuć nawet to).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czy się lubi ciepło, czy zimno - nie da się narzekać. Ogrzewanie bardzo wydajne. Klimatyzacja również. W zimne zimy wolę moje maleństwo niż auta wyższej klasy - przynajmniej nie marznę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Czy z przodu, czy z tyłu miejsca jest wystarczająco dużo. Jechaliśmy już kilka razy w czterech chłopa, każdy pow. 180 cm i nikt nie narzekał. Wygodniej mi się siedzi w tym aucie, niż w poprzednim modelu Merivy. Choć szczerze muszę przyznać, ASX jest wygodniejszy.
4,0
Wyciszenie
Trudno oceniać coś, czego nie ma. Ale biorąc pod uwagę cenę - daje radę. Auto jest słyszalne, na autostradzie trzeba podnosić głos. Rozmowa przez telefon, nawet podczas normalnej jazdy sugeruje rozmówcy, że jest się w pociągu. Co może mieć swoje zalety - gdy się np. ukrywamy przed małżonkiem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Maksymalne osiągnięte spalanie to 7,5l/100 km (podczas jazdy na autostradzie, ze średnią ok. 140 km/h. Na spalanie zdecydowanie nie można narzekać. do tego stopnia, że nie opłaca się nawet gazu montować - szkoda silnika.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem nie ma lepszej propozycji na rynku w tej klasie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakoś tak tylne żarowki palą się regularnie. Ale, że wymiana zajmuje 2 minut, a żarówka kosztuje grosze - daję maksymalną ocenę. Innych wad nie stwierdzono.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na gwarancji padł jeden z wtryskiwaczy. Nie wiadomo dlaczego, lecz naprawiono to w 3 dni (w końcu ta Holandia dość daleko jest, a w kraju nie było). Poza tym auto jest niezniszczalne.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 MIVEC 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Colt VII Hatchback 5d