Auto całkowicie przeciętne. Sądząc po odgłosach jakie się wydobywają (i chęci ASO do ich zbadania) to wątpię że pojeździ dłużej niż 3lata lub 100tyś km. Jedyną zaletą tego atua jest duża przestrzeń i przykuwający uwagę przód. Jakbym miał wybierać auto po wyglądzie to wybrałbym Colta z pośród konkurencji.
Wrażenia
3,0
Silnik
Szybko wchodzi na obroty i przyjemnie się nim jeździ na trasie. I to tyle zalet tego silnika. Ta moc co umożliwia bezproblemowe wyprzedzanie ciężarówek i wolniejszych pojazdów przekłada się niestety na olbrzymie, i nieodpowiednie jak na nowoczesny silnik 1.3, spalanie. Przy tak małym przebiegu jeszcze się usterki nie pojawiły ale jak się jedzie przy otwartych szybach to słychać niepokojące klekotanie przy 2000 obr/min a serwis wmawia, że to jego normalne odgłosy. Mam nadzieje, że nie rozleci się po skończeniu się gwarancji.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa fatalnie. Biegi ciężko wchodzą i czasem potrafią wyskoczyć jak się ich nie wepchnie na siłę. Wsteczny trzeba czasem wkładać z podwójnym wysprzęgleniem. Szczerze mówiąc bardziej precyzyjną skrzynie miałem w moim Polonezie Kombi czy Fiacie Punto MK1 a Micra od konkurencji zostawia Colta daleko w tyle.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jakby usportowione dobrze się sprawuje na długie trasy na gładkiej drodze. Drobne nierówności tłumione są skutecznie i bez bólu. Ale na większych wybojach czy na kostce ma się wrażenie że auto zaraz się rozpadnie.
Komfort
2,0
Widoczność
Przedni słupek to jest koszmar. Nie widać pieszych jak się wjeżdża na skrzyzowanie. A małe szybki z tyłu czy z przodu to taki zbędny bajer stylistyczny.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa jak w każdym innym aucie. Jedynym minusem jest automatyczne włączanie klimatyzacji z nawiewem na szybę czołową.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto kompaktowe to miejsca jest wyjątkowo dużo. Jadąc jako kierowca czuje się jak za kierownica dużego sedana albo kombi. Pasażerowie z tyłu mają wystarczająca ilość miejsca a jeżeli kierowca i przedni pasażer są małych rozmiarów to miejsca jest mnóstwo.
4,0
Wyciszenie
Trochę lepiej niż w innych autach kompaktowych ale na obrotach 3000 + silnik jest dosyć słyszalny.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jest kosmiczne. Nowoczesny silnik 1.3 nie powinien tyle palić. To co napisano w katalogach czy instrukcji to jest powieść SCI-FI. Do tego przegląd gwarancyjny. W Salonie gdzie zakupiłem auto dostałem 30% zniżkę na przegląd. Cena po zniżce 900 zł. Na szczęście znalazłem inny autoryzowany serwis gdzie wziął jedynie 550zł za tą usługę.
2,0
Stosunek jakość/cena
Plastiki, blacha grubości kartki papieru i cena w wysokości 42tyś za wersje podstawową gdzie nie ma nawet RADIA!!. To jest szok, że w dzisiejszych czasach auto za takie pieniądze ma wyposażenie jak 10-15 letnie samochody, które można kupić już za kilka tyś zł od naszych sąsiadów z zachodu. Gdyby nie konieczność (auto do firmy) nigdy nie kupiłbym tego auta.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciężko pracujący pedał hamulca i szarpiące sprzęgło (w ostatniej fazie delikatnego odpuszczania sprzęgła nagle auto dostaje cala moc na skrzynie) Usterki ignorowane przez ASO które twierdzi ze wszystko jest OK i ten typ tak ma.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 MIVEC 95KM 70kW
[l/100km]