Silnik
: Pomimo niskiej kultury pracy to dobry silnik. Przy odpowiednim obchodzeniu się z turbosprężarką może przejechać wiele kilometrów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Raczej nie jako usterka, ale jako słaby element samochodu.
4,0
Całokształt
Typowe auto miejskie. Małe, sprytne, posiadające dobrą widoczność w każdym kierunku. Kobiece, idealne na zakupy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Biorąc pod uwagę niską masę pojazdu ten silnik potrafi zadziwić. Do 100 km/h przyspiesza poniżej 10 sekund, jest elastyczny, nie dusi się nawet na wysokich na jak diesla obrotach (nawet do 4500). Z drugiej strony ma bardzo niską kulturę pracy. Przez swoje trzy cylindry przy zapłonie samochodem szarpie niemiłosiernie, na wolnych obrotach również czuć dosyć mocne drgania. Jest oszczędny w mieście (nie ma DPF więc śmiało można kupować do jazdy miejskiej), na trasie nie jest najgorzej, chyba że osiąga się prędkości dozwolone na autostradach niemieckich (przy 160 km/h pali około 10-11 litrów).
3,0
Skrzynia biegów
Bardzo przeciętna. Bieg wsteczny mocno haczy, trzeba poprawiać. Również dwójce i trójce zdarza się przyhaczyć. Nie wiem jednak czy to waga wrodzona tej generacji, czy tylko mojego egzemplarza.
4,0
Układ jezdny
Samochód pewnie trzyma się drogi, choć z uwagi na krótki rozstaw osi na dziurawych drogach nie jest zbyt komfortowy.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra w praktycznie każdym kierunku. Trzeba ewentualnie uważać początkowo na dosyć duże słupki A, ale to kwestia przyzwyczajenia się.
4,0
Ergonomia
Obsługa intuicyjna, jak w każdym japońskim samochodzie. Plastiki twarde i brzydkie, zdarza im się skrzypieć na nierównościach.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mogłoby być nieco lepiej, ale tragedii nie ma.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca nie brakuje, z tyłu za to ciężko się zmieścić (wersja trzydrzwiowa). Bagażnik typowy dla aut miejskich - jedna walizka i bagażnik pełny. Ciekawa opcja umożliwiająca przesuwanie kanapy, co pozwala zwiększyć bagażnik ograniczając miejsce na tylnej kanapie (bądź odwrotnie).
2,0
Wyciszenie
Słabe, szczególnie słychać charakterystyczny dźwięk trzycylindrowego silnika Diesla. Przy wyższych prędkościach mocno daje się odczuć także wiatr w okolicach słupków A. Przy okazji, uwaga na boczne podmuchy wiatru przy wyjeździe zza barier dźwiękochłonnych i ciężarówek! Potrafi mocno przestawić auto.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy normalnym użytkowaniu pali niewiele. Jedynie koszty wymiany części eksploatacyjnych typy olej i filtry. Co do usterek - poniżej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód tani o dosyć niskiej jakości wykonania. Za to w zasadzie bezawaryjny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie działa podnośnik szyby pasażera. Poza tym wszystko w porządku.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padła jedynie turbosprężarka, którą wymieniono za 600 zł na używaną. Ogólnie oryginalne części Mitsubishi są bardzo drogie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 12V DI-D 95KM 70kW
[l/100km]