Silnik
: Bardzo wytrzymały, mocny silnik przy niskim spalaniu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Łącznik i guma stabilizatora.
5,0
Całokształt
Samochód bardzo poręczny w mieście z mocnym silnikiem jak na masę auta. Niezawodne - kupiłem auto z przebiegiem 141000km (niepotwierdzony, mogło być więcej) i przez 50000km ani jednej usterki, olej i filtry wymieniane na czas. Auto eksploatowane w 80% na autostradzie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo niezawodny silnik produkcji Mercedesa, montowany w samochodach Smart. Silnik 3 cylindrowy z łańcuchem rozrządu i turbiną. Szybko wkręca się na obroty a przy tym charakteryzuje się niskim spalaniem średnio przy prędkości 140km/h na autostradzie ok 4.5l/100km. Jedyny drobny mankament to kultura pracy silnika, ale trzeba brać pod uwagę, że jak na 3 cylindrowy silnik to wypada bardzo dobrze.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów w normie aczkolwiek zdarzają się problemy z wyskakiwaniem pierwszego biegu oraz wrzuceniem wstecznego.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny nie cieszy komfortem podróżujących, twarde nastawienia co pozwala na szybszą jazdę. Bez większych usterek, aczkolwiek nie uporałem się jeszcze z trzeszczeniem przedniego zawieszenia - odwiedziłem 4 mechaników bez pozytywnego rezultatu.
Komfort
3,0
Widoczność
Bardzo szerokie słupki tylne mocno ograniczają widoczność jak również nietypowe słupki przednie nie pozwalają na dostrzeżenie czegokolwiek na poboczu drogi zwłaszcza na łuku drogi.
4,0
Ergonomia
Wszystko rozplanowane z pomysłem, wszystkie przełączniki w zasięgu ręki z wyjątkiem pokrętła do regulacji lusterek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód bardzo szybko nagrzewa się w zimie, oraz dobrze chłodzi latem bez większych problemów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak małe gabaryty samochodu, bardzo przestrzennie w środku. Mam 195cm wzrostu i za kierownicą pozycja bardzo wygodna ok. 10cm miejsca nad głową (posiada regulację wysokości fotela kierowcy). Miejsca z tyłu samochodu wystarczy na trójkę dzieci z tyłu (2 foteliki). Niestety coś za coś w takim układzie bagażnik symboliczny. Dodam również, że tylna kanapa jest regulowana i można całą przesuwać o ok 15cm w zależności czy chcemy trochę większy bagażnik czy więcej miejsca z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Jak na tak mały samochód wyciszenie dobre, dopiero przy ok. 140km/h robi się zbyt głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo niezawodne auto z bardzo niskim spalaniem jak na tę moc silnika. Nie ma potrzeby wymiany paska rozrządu - zastosowano łańcuch.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę ok 15tys. złotych nie ma lepszego 10-cio letniego małego samochodu, jedynym konkurentem jest Toyota Yaris - 1.4 D4D, aczkolwiek przy wyborze kierowałem się nie tylko łańcuchem rozrządu, ale również mocą silnika i Mitsubishi nie ma sobie równych z 95KM co daje dużo frajdy z jazdy ok 9,5s od 0 do 100 km/h. Spalanie na podobnym poziomie co Yaris.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy przebiegu 191000km wymieniałem gumy stabilizatora i łącznik stabilizatora. Z przedniego zawieszenia dochodzi trzeszczenie przy jeździe po nierównościach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek, nawet DPF daje radę.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 12V DI-D 95KM 70kW
[l/100km]