Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Colt VI Hatchback

TOmek, 15 lat temu
Silnik 1.5 12V DI-D 95KM 70kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 58 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mitsubishi Colt VI Hatchback 1.5 12V DI-D 95KM 70kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : NIEZAWODONOŚĆ
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Skrzynia biegów - problem z I i II biegiem.
4,0
Całokształt
Dręczą to auto dwie rzeczy: - fatalna skrzynia biegów (opisałem wcześniej) - dziwne wibracje podczas odpalania/gaszenia autka (również to opisałem). Jakby nie te dwa mankamenty to uznałbym to autko za idealne w swojej klasie. Być może problem występuje jedynie w tym modelu ale psuje moją ogólną/bardzo pozytywną opinię na jego temat. Tak czy inaczej autko polecam KOBIETOM. Świetnie się prezentuje, jest niezawodne i wydaje mi się, że skonstruowane jest bardziej pod kobietę niż mężczyznę (wersja 3D). Facet wygląda w nim trochę nietypowo ); - tak jakby pożyczył go na chwile od swojej kobiety haha
Wrażenia
4,0
Silnik
1,5 DID 95 KM bardzo dobrze sobie radzi z tym autkiem. Pracuje zupełnie inaczej niż TDI czy TDCi -> zdecydowanie bardziej lubi wysokie obroty. Z drugiej strony co jest ciekawe, zaskakuje elastycznością od najniśzych obrotów. Porównując go do polo 1,9 tdi, które ma tzm \"strzał\" przy 1800-2200 obr, a pózniej spadek formy...to silnik Mitsu przyśpiesza od 1400 aż do czerwonego pola (moc jest rozłożona w pełnym zakresie obrotów). Do kwestii silnika nie ma się co czepiać, jest elastyczny, w przedziale prędkości 70-120 przyśpiesza w trasie bardzo żwawo(bezpiecznie). Oczywiście jest głośny - głośność to nie klekot jak w TDI lecz dźwięk porównywalny do zużytego silnika benzynowego.... Na niskich obrotach zupełna cisza, powyżej 2,5 tyś robi sie dopiero nieprzyjemnie... Czy ma wady? tak - strzaszne wibrację przez sekundę przy rozruchu i gaszeniu autka (ciekawe czy to przypadłość jedynie modelu który posiadamy czy każdy Colt tak ma...) Na światłach czy w trasie oczywiście jest czym pojechać i zaskoczyć niejednego nieco większego );
2,0
Skrzynia biegów
Nie wiem czy to przypadłość jedynie egzemplarza który posiada moja kobieta ale skrzynia biegów to jakieś nieporozumienie. Pierwsze 2 biegi wchodzą jakby lewarek był cały z gumy i stawiał ciągle opór przy próbie wrzucenia pierwszych 2 biegów.... to bardzo męczące!!!! w korkach to jakiś koszmar! Sama srzynia jest dobrze dobrana do charakteru i mocy auta....
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi sie całkiem bezpiecznie. Ładnie wchodzi w zakręty - to zasługa twardego zawieszenia. Podczas szybkiej jazdy układ kierowniczy się usztywnia - sprawdzone i dobre rozwiązanie. W aucie generalnie nie czuje się prędkości- prosta droga/zakręty. Dyskomfort/strach odczuwa sie dopiero na nierównościach/muldach - autko podstakuje jak szalone)::: można to polubić bo nadal jest stabilne - powodem tego jest jego mały rozmiar i twarde zawieszenie... ASR i ESP działaja zupełnie inaczej niż w VW - bardzo późno reagują- pewnie dlatego, że ciężko Colta wyprowadzić z toru jazdy...
Komfort
3,0
Widoczność
Dla kobiety IDEALNE! Można w nim siedzieć bardzo wysoko - wszystko w zakresie wzroku. Przeszkadzają jedynie boczne słópki -ale można sie do tego przyzwyczaić... TYŁ znacznie gorzej z racji małej tylnej szybki. Duże lusterka dają spore pole widzenia - ZALETA w każdej sytuacji. Parkowanie nim sprawia przyjemność - to co jest koszmarek dla kobiety w np. polówce tutaj wychodzi kobietom idealnie...
4,0
Ergonomia
Ergonomia na poziomie niemieckich VW/Audi. Niebardzo przychodzi mi do głowy coś, do czego mółbym sie przyczepić... Jedyne co może być wadą to przeświadczenie jakby sie siedziało za wysoko i na siedzisku od ciągnika - Dla mnie to wada, dla mojej kobiety ZALETA! bo widzi wszystko i czuje sie tak bezpieczniej );
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
KLima wydajna! Ogrzewanie skuteczne w zime. Minus (to czepialstwo z mojej strony) - nawiewy czasami powoduja powstanie \"dziwacznych szumów/odgłosów\" - to oczywiście tylko kwestia ustawienia kierunku/intensywności nawiewu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca na I. rzędzie siedzeń dużo! Na II. rzędzie po odsunięciu kanapy kosztem pomniejszenia badażnika jest go również sporo, jak na tak małe autoko! Przy takiej konfiguracji w bagażniku miejsce na małe zakupy, ale za to spkojnie da sie podróżować w komfortowo w 4 osoby...
4,0
Wyciszenie
- do 100km bardzo przyzwoicie, jeśli nie przesadaa się z obrotami silnika... - powyżej 100 głośniej w akceptowalnym zakresie.... W tej klasie + silnik diesla to wyciszenie jest na 4+. Fieście TDCI, Corsie Cdti daleko do Colta... Polówka jest cichsza...(od razu mówię ze porównuje do polówki 1,9 tdi 130 KM na pompo-wstryskach)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w akceptowalnym zakresie - nigdy nie przekroczyło 8 litrów... Jeżdząc spokojnie w trybie mieszanym to 5-6 litów na 100km. Części (stosuje jednie te oryginalne): - olej to jak w każdym dieslu trzeba kupić dobry. - filtr powietrza/paliwa/oleju - 2x drożej niż w VW
3,0
Stosunek jakość/cena
Za 30 tyś PLN można mieć bardzo świeży model z niewielkim przebiegiem/dobrym wyposażeniem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przejechane 60 tys km bez usterek. Zadej drobiazg nie przestał działać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 12V DI-D 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Colt VI Hatchback