Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Colt VI Hatchback

sixxn, 8 lat temu
Silnik 1.5 i 16V 150KM 110kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mitsubishi Colt VI Hatchback 1.5 i 16V 150KM 110kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : skrzynia biegów
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Dynamiczny, niepokorny samochód. Na duży + to przede wszystkim silnik, japoński mivec 1.5l znosi nawet modyfikację do 200KM bez konieczności zmiany osprzętu. Zawieszenie twarde, ale dające poczucie stabilności - bardzo długo żywotne (po roku jazdy na polskich dziurach miałem jeszcze średnio 82% sprawności amortyzatorów - cud? a może tylko trzeba większą uwagę zwracać na nawierzchnię). Samochód cieszy i chce się nim przyspieszać, pewnie czuje się w zakrętach i szybszej jeździe (ale nie polecam prędkości +180 - jest zbyt "mikro" na takie szaleństwa)
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie sprawia kłopotów, należy jednak dbać o turbo i odpowiednio rozgrzewać i chłodzić. 6,7 do setki to świetny wynik (przy programie na 190KM), pierwsze 3 przełożenia wzbudzają uśmiech na twarzy, chce się nim wyprzedzać. Żadnych wycieków, problemów.
3,0
Skrzynia biegów
Zapożyczona od smarta - nie jest rewelacją. 1, 2 i wsteczny wchodzą opornie, dopiero naprawdę dobra praktyka pomaga "trafiać" szybko w odpowiednie miejsce.
3,0
Układ jezdny
na oponach 215/40 R17 samochód świetnie podąża za ruchami kierownicy, na zakręcie na mokrym potrafi jednak ..uciec tył ! ESP nie działa tak jakby się tego można było spodziewać, przy lekkim uślizgu nawet nie wkroczy do akcji.
Komfort
3,0
Widoczność
Dobra widoczność do przodu i w tył (lusterka boczne wielkości kia Venga). Z cofaniem należy uważać - trudno wyczuć krawędź samochodu, łatwo się o tym przekonać gdy zostaniemy o tym poinformowani przez "czujnik dotyku" do innego samochodu lub ściany.
4,0
Ergonomia
na +
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko, ale klimatyzacja wydaje się nie nadążać z tym silnikiem. Przy włączeniu AC spadają lekko obroty i światło lekko przygaśnie (to drogowe jak i to we wnętrzu nad głową). Spalanie z AC wzrasta o 1l. Zadanie natomiast wykonuje bezbłędnie, odparowuje szyby z łatwością w 1-2 minuty.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zdumiewająca tylna kanapa :) samochód sprawia wrażenie, jakby nic z tyłu już się nie mogło zmieścić poza oparciem przedniego fotela, a tu - człowiek 182cm usiądzie i nie dotyka głową dachu! Fajnie rozwiązany system foteli - przesuwane na szynie (co zwiększa/zmiejsza pow. bagażnika - który przyznajmy jest bardzo mały)
4,0
Wyciszenie
bardziej słychać wydech/tył samochodu i piasek na tamtych nadkolach, przód bez zastrzeżeń, jazda pow. 150km jest już mocno "owiana" przez wiatr
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
części do japończyków są drogie, ale mają długą żywotność
4,0
Stosunek jakość/cena
na + - jednak jest to samochód bardzo rzadko spotykany, przez co spotyka się z niechęcią (duża cena zakupu)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
odpinająca się klema akumulatora, przepalające się żarówki i dosyć trudny dostęp do nich
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Colt VI Hatchback