Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Colt VI Hatchback

All Bandy, 8 lat temu
Silnik 1.5 i 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 55 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mitsubishi Colt VI Hatchback 1.5 i 16V 109KM 80kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
4,62
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Fajne, wygląda niepozornie z zewnątrz, ale jego linia jest przypomina nieco vana czyli podobnie jak np. Peugeot 307. Fajne uczucie przy redukcji na III bieg i podgląd do lusterek bocznych. Młodzież przykro zaskoczona bo Mitsu... z przodu. Wygląd dynamiczny, lekki i bardzo elegancki. Przeciwieństwo niezgrabnej "Fabii" czy "Polo" z rondlami zamiast ładnych reflektorów... Auto wyróżnia dynamiczna sylwetka. Wszystko jest ok. Fajne proste rozwiązania, nie przekombinowane. Niebieskawe elementy przypominające silikon i podświetlone na zielono robią fajne wrażenie. Super zamykanie drzwi , czyli to kliknięcie podobnie jak w Hondzie - przeciwieństwo do blaszanego dźwięku zamykanych drzwi OPLA i FORDA. Myślę, że się chyba polubimy na dłużej. Męskość nie mierzymy przecież wielkością swojego samochodu :-) I najważniejsze: brak korozji!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pokazuje swoją moc. Niesowicie dynamiczny szczególnie przy redukcji na III i obrotach powyżej 3800. Naprawdę szybki i zrywny samochód. Powiem, że zaskoczył mnie tutaj ten mieszczuch ale pozytywnie. Potrafi naprawdę wiele...
4,0
Skrzynia biegów
Jedynka nieco z oporem ale jak w większości tej klasy samochodów. Wsteczny lubi haczyć, ale ten typ tak ma. II, III i IV już bez zarzutów, wchodzą lekko i gładko, a przecież tych biegów używa się najczęściej
5,0
Układ jezdny
Fantastyczne trzymanie, dość sztywne, odczuwa się tu jednak nierówności z uwagi na niski profil opony. Coś za coś. Na równej nawierzchni dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze, ale nie jest to francuski samochód zatem nieco sztywnej. Fotele dość twarde i sztywne. Wygodne.
5,0
Ergonomia
Wszytko pod ręką, prosto i racjonalnie. Trzeba jednak pamiętać o czystości rąk aby nie brudzić jasnych pokręteł. Bzdurą jest ograniczenie widoczności przez przedni słupek. Większość samochodów tak ma: Peugeot 307, Opel Meriva itd. Mnie to nie przeszkadza. Nieco denerwujące jest u mnie odbicie deski rozdzielczej w przedniej szybie przy dużym nasłonecznieniu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok. Padła mi klima z uwagi na uszkodzenie jej chłodnicy. Musiałem naprawić zatem układ klimatyzacji. Szukać należy jednak w zamiennikach. Są znacznie tańsze! Pasują od Smarta i Toyoty Yaris. Korek chłodnicy klimy (ten plastikowy) pasuje od Fabii. Osuszacz można samemu przerobić za kilkanaście złotych. Oryginał w serwisie to 280 PLN. Za co - nie wiem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze, niesamowicie dużo miejsca jak na tą klasę samochodu. Porównywalnie a nawet więcej niż w segmencie wyższym. Więcej niż w Golfie IV. Dodatkowo pochylona duża szyba przednia robi efekt przestrzeni. Fotel kierowcy regulowany na wysokość.Z tyłu naprawdę wysocy pasażerowie będą mieli miejsce na głowę i nogi. Bagażnik jednak mały. Ale: jeśli chcę coś przewieźć przesuwam tylną kanapę dwoma ruchami (nawet nie wstając z fotela kierowcy ) i jest ok, albo szybciutko je wywracam i jest jeszcze lepiej, albo je całkiem "wywalam" i po sprawie, a w przypadku chęci przewozu np. dużego dywanu składam jeszcze fotel pasażera. I da się - no jasne. Na co dzień pakunków przecież nie wozimy tylko powietrze. Na wakacje proponuje BOX dachowy.
4,0
Wyciszenie
Oooo. I tu dość głośno. Ale znośnie. Ten model zawsze tak miał. Pamiętam Colta z początku lat 90-tych było podobnie, ale to charakterystyczny dźwięk małego zrywnego Mitsu... Podobnie miałem w Hondzie powyżej 4000 obr. Włączam cichutko audio i po sprawie...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo oszczędny! Chociaż jak wciśniemy pedał gazu to komputer pokazuje zużycie paliwa na poziomie dużego Suva. Ale to zużycie chwilowe. Ważne jest zużycie średnie. Spokojna jazda i jest ok. Korzystajmy z zamienników: filtry itp. Czs wymiany filtra kabinowego do 2 min.
5,0
Stosunek jakość/cena
Droższy niż inne tej klasy samochody , ale niezawodność i jakość wyższe niż u innych pojazdów tej klasy. To rekompensuje. No i sylwetka wciąż modna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ok.To Japończyk choć montowany jak większość w Europie, a zatem nie płynął statkiem kilkanaście dni w atmosferze oparów soli morskiej.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padała mi klima, ale z powodu nieumiejętnego jej stosowania i eksploatacji - braku jej bieżącej kontroli. Wyciekł olej i zatrło sprężarkę

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Colt VI Hatchback