Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Colt VI Hatchback

Greg, 8 lat temu
Silnik 1.3 i 16V CZ3 95KM 70kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mitsubishi Colt VI Hatchback 1.3 i 16V CZ3 95KM 70kW 2005-2012 - Oceń swoje auto
4,46
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Odporny na głupotę ludzi. :)
5,0
Całokształt
Colta zakupiłem od pierwszej właścicielki, auto było z polskiego salonu. Samochód sprawuje się bardzo dobrze jak na auto klasy B - żona jest zadowolona. Ci, którzy tu wstawiają opinię negatywną pisząc przy tym, że auto jest dobre lub bardzo dobre ale jest słabo wykończone lub pali za dużo niech się pukną w łepetynę. Colt to jak już wspomniałem B klasa i tu nie można wymagać złoconych klamek i masażu fotelów. Samochód wykończony dobrze, spasowania w porządku, wiadomo materiał wykończeniowy taki sobie ale nie wymagajmy już cudów. Silnik lubi obroty, ale jest dynamiczny i przy wciśniętym pedale gazu nie jeden będzie miał problem żeby nas dojść. 1.3 i 95 KM w lekkiej budzie to jest wystarczająca moc. Spalanie tez nie jest jakieś tragiczne, a osoby chcące jeździć o kropelce niech sobie zafundują VW Up 1.0 55KM i będą happy. Mój Colt a w zasadzie żony pali w granicach 6 - 7 litrów, a przy ostrej jeździe potrafi pochłonąć 8 - 9 litrów. Ale tu już mówimy o zabawie na drodze - typu obroty na 5, 6 tyś. Minimalnie w trasie nad Bałtyk wyszło 5,6 litra i to przy jeździe na autbanie 120km/h non stop. Dużym plusem jest w miarę przestronne wnętrze jak na 3-drzwiowe auto i przesuwana kanapa tylna. Bagażnik mały ale daje radę, betonu i żwiru na budowę takim autem sie nie wozi. Skrzynia biegów jest typowo japońska - podobnie miałem w Civicu 6 generacji - wsteczny wchodzi za drugim podejściem. I to jedyny "problem" z tym autem. Reszta rzeczy absorbujących moją osobe to wymiana oleju i lanie paliwa do baku. Totalnie bezawaryjny. Ponoć zajmuje w swojej klasie 2 miejsce w rankingach bezawaryjności. Widać to po tym aucie podczas eksploatacji. No może łączniki stabilizatora nie wytrzymują trudów polskich drug i trzeba je wymieniać co 2 lata ale to groszowe sprawy, a wina stoi po stronie naszych drug a nie auta bo nikt pod te dziury zawieszenia nie projektuje. Co do blachy to przed zakupem bałem sie trochę o nią. Z natury japońce lubią sobie czasem skorodować tu i tam. A tu nic. Nawet jak miałem odprysk do gołej blachy i przejeździłem z tym zimę to na wiosnę nie zauważyłem, żadnych nalotów nawet mikro. Super sprawa. Naprawdę jako drugie auto samochód sprawuje sie rewelacyjnie, jest bezawaryjny a i części na wymianę nie są jakieś mega drogie. Autko składane było w Holandii i mimo to zachowało swoją bezawaryjność.
Wrażenia
5,0
Silnik
1.3 95 KM na łańcuchu rozrządu. Dobra, trwała jednostka. Co roku wymiana oleju i filtrów i nic poza tym. Ja przy 100tyś km zrobiłem Coltowi duży przegląd z wymianą świec oraz płynu chłodniczego, oleju w skrzyni biegów, paska osprzętu, łączników stabilizatora, tarcz hamulcowych i klocków z przodu oraz okładzin ciernych z tyłu w bębnach (co zrobiłem na wyrost) . W sumie z robocizną u znajomka wyszło mnie to wszystko około 600zł. Mit o drogim japońskim aucie upadł wtedy. Dodam tez że jeśli auto robi małe przebiegi i więcej stoi to może zacząć szwankować alternator tak jak u mnie. Pierwsza właścicielka robiła rocznie około 10 tyś km i pod koniec swojej bytności u niej więcej stał. W związku z czym alternator był do regeneracji co też za 150zł zrobiłem i wymieniając od razu pasek osprzętu mam spokój na ładnych pare lat.
4,0
Skrzynia biegów
Jest okej, ale ten wsteczny mógłby wchodzić za pierwszym razem - dużo japończyków tak ma niestety, trzeba powtórzyć tą czynność drugi raz.
4,0
Układ jezdny
Jak na Mc Person z przodu i prosta belkę z tyłu jest dobrze, auto nie wychyla się na zakrętach jedzie jak po sznurku. Duża w tym zaleta opon o rozmiarze 195/50 15. Przy tym na nierównościach troche zarzuca bo to nieduże wozidło, ale w mieście podjedzie prawie wszędzie bo jego prześwit jest jak w rumuńskich daciach logan około 15,5 cm.
Komfort
4,0
Widoczność
Tu minusem są przednie słupki, trzeba się wychylić by zobaczyć czy ktoś na rondzie nie znajduje się w tzw. martwym polu.
4,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu, każdy przycisk w zasięgu ręki. Prostota górą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto momentalnie sie nagrzewa dając w ziemię po przejechaniu paru km ciepło. W lecie w upały wspomagam sie wydajną klimą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla osób siedzących z przodu podróż jest wygodna miejsca jest sporo, osoby z tyłu mają dopiero w miare wygodnie po przesunięciu kanapy do tyłu co niestety uszczupli i tak nieduży bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Silnik nie jest strasznie hałaśliwy, a podróż jak to w takim aucie przebiega w miarę cicho do pewnym prędkości powyżej 120 km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy tanie, nic sie nie psuje, Spalanie akceptowalne. Jak nie chcesz benzyny to sobie dizla kup i tam będzie jazda na kropelce.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Alternator z winy właścicielki. Nic poza tym.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic tylko lać i jeździć.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V CZ3 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Colt VI Hatchback