Kupiliśmy z żoną Colta z myślą o jej dojazdach do pracy. Musze jednak stwierdzić, że równie dobrze autko sprawuje sie w trasie. Często sam nim gdzieś podjadę i naprawdę jest to bardzo dobry samochodzik. Model CZ3 w wersji Sport, felgi czarno srebrne, wydech sportowy, lotka na tylnej klapie. Silni 1.3 95 KM jak każda małą benzyne trzeba przycisnąć by szybciej jeździła, ale jeśli nastawimy się na ekonomię to nawet 5.2 L można osiągnąć. Normalna jazda to około 6 litrów benzyny. Wiadomo auto nie jest ideałem, wnętrze plastikowe, przy wyższych prędkościach jest głośno, jednak to auto klasy B i nie ma co szukać luksusów. Wnętrze jak na nieduży samochód spore, super sprawa z przesuwaną tylna kanapą, przez co do bagażnika wejdzie więcej rzeczy. Co do awaryjności to tylko lac i jeździć. Ja z rzeczy nie eksploatacyjnych musiałem wymienić tylko alternator bo poprzedni właściciel mało samochodem jeździł i większość czasu przestał on w garażu. A tak to podstawowe rzeczy typu olej i filtry. Jeśli chodzi natomiast o nadwozie to jest bardzo dobrze zabezpieczone przed rdzą. Jeszcze raz każdemu polece to auto i proszę nie sugerować sie opiniami ludzi, którzy narzekają na Colta, dopatrując sie w nim dużo palącego, źle wyposażonego samochodu. Takim polecę portal aukcyjny i igły w postaci BMW czy Audi z "full" wypaasem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Czytałem o tym że z osprzętu może paść alternator i mój dogorywał już, więc wymieniłem. Silniczek żwawy, 1.3 95 KM to w mirę przyzwoite spalanie i przyśpieszenie na poziomie 11 s. do 100km/h. Wystarczy w takim brzdącu. Rozrząd na łańcuchu, duża zaleta auta. Z tego co wiem silniki pancerne, tylko olej trzeba wymieniać.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi chodzą w mirę dobrze, wsteczny czasem na dwa razy, ale tak jest w japońcach, tak miałem w civicu i subaru. Norma.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie proste jak konstrukcja cepa, przód mac pherson z tyłu belka. Ale trzyma sie drogi bardzo dobrze. Wysoko zawieszony (15 cm prześwitu) przez co można jeździć po wertepach nie trąc brzuchem o ziemię.
Komfort
4,0
Widoczność
Słynne słupki typu A to jedyna wada.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima szybko chłodzi, a zime szybko nagrzewa. Jest OK.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na 3 drzwiowy samochód jest naprawdę nieźle. Dużo miejsca wewnątrz i przesuwana kanapa to dobry patent.
4,0
Wyciszenie
Przy niedużych prędkościach cisza, ponad 120 km/h zaczyna sie robić głośno.Ale to nie wyścigówka z silnikiem 3.0 i 200KM
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części w miarę nie drogie, spalanie ok. PO 100 tyś km wymieniłem też, tarcze i klocki, szczęki hamulcowe, świece zapłonowe, łączniki stabilizatora. Oprócz tego olej w silniku i wszystkie filtry ( tylko trzy: powietrza, kabinowy i oleju) oraz olej w skrzyni biegów. To był duży przegląd. A tak poza tym nic i za to chwale to auto.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko alternator do wymiany, ale auto nigdy nie stanęło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V CZ3 95KM 70kW
[l/100km]