Silnik
: 95 koni w instrukcji, ponad 100 na hamowni!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Lakier mało odporny na odpryski.
Zawieszenie
3,0
Całokształt
Samochód mógłby konkurować z yariską, ale mitsubishi skopało robotę pod względem funkcjonalności. Wydaje mi się, że za tę cenę lepiej wybrać jakąś corsę, fiestę, punto albo polówkę z dobrym silnikiem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ogólną ocenę 95-konnego silnika obniża kiepskie wyciszenie. Jak można wyczytać w innych ocenach motor pokazuje moc przy wysokich obrotach, wówczas przestaje być też ekonomiczny. W moim egzemplarzu pojawił się problem z szarpaniem silnika w okolicy 2000 obrotów.
3,0
Skrzynia biegów
Jak w seicento. Wsteczny wymaga pewnej wprawy... Ogólnie raczej mało precyzyjna. Biegi zmienia się jednak wygodnie.
3,0
Układ jezdny
DObrze trzyma się drogi. Ale opona 195/55/15 to na polskich drogach porażka. Stanowczo za niska, a do tego modelu nie oferuje się innej letniej (nie licząc 205/45/16 - sic!). Spotkanie z dziurami, które w innym samochodzie dałoby się przeżyć, może się zakończyć przykrym skrzywieniem felgi.
Komfort
2,0
Widoczność
Z przodu wielka szyba i co z tego? Słupki poprowadzone tak, że trzeba się wychylać zza kierownicy, żeby nie zrobić krzywdy pieszym... Z tyłu szyby niczym w batyskafie. Widoczność więc kiepska. Trzydrzwiowy Colt CZ to najlepszy przykład, co się dzieje, gdy projektanci doprowadzają do przewagi formy nad funkcjonalnością.
3,0
Ergonomia
Proszę spróbować za pierwszym podejściem ustawić kierownicę i fotel kierowcy we właściwej pozycji! Do tego siedzenia nie mają tzw. pamięci. Sama jednak funkcjonalność wnętrza jest przyzwoita. Bagażnik stanowczo za mały. Sposób montażu plastików w kabinie woła o pomstę do nieba! Trzaski i skrzypienie bywają udręką przy nierównej nawierzchni. A wystarczyło drogi producencie podkleić je gdzieniegdzie odpowiednimi gąbkami. Ratunkiem na plastików trzaski pozostaje przyzwoite firmowe radio (oczywiście nie zaspokoi ono potrzeb tak audiofilów, jak i dyskomułów czy dresiarzy).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie efektywne. Czasem trzeba używać AC do szybkiego odparowania szyb. Łatwo wymienia się filtr przeciwpyłkowy (jest zastępnik filtrona).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca mają kierowca i pasażer. Z tyłu, jak na tego rodzaju auto, również źle nie jest, pod warunkiem, że kanapę przesunie się maksymalnie w stronę klapy (niestety odbywa się to kosztem bagażnika).
2,0
Wyciszenie
Jak już wspomniałem przy ocenie silnika jest kiepskie. Przy większych prędkościach silnik, amortyzatory i opony dają o sobie znać w nieznośny sposób. Doprawdy wyciszenie jest na poziomie seicento.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie zależy od ciężkości nogi. Jeździsz spokojnie - pali mało, przyciśniesz - zapłacisz znacznie więcej... Części raczej drogie, ale można się ratować na allegro. Filtry można kupić z filtrona.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli oceniać cenę tego samochodu na rynku wtórnym, to wydaje się korzystna w stosunku do wyposażenia.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Fotel pasażera przestał się otwierać. Żarówki H7 lubią się przepalać. Wycieraczki przednie w kłopotliwych rozmiarach.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nadal nierozwiązana kwestia szarpania przy ok. 2000 obrotów, no ale poza tym jeździ bez utraty wigoru.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V CZ3 95KM 70kW
[l/100km]