Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Colt VI Hatchback

hiob_33, 13 lat temu
Silnik 1.3 i 16V CZ3 95KM 70kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mitsubishi Colt VI Hatchback 1.3 i 16V CZ3 95KM 70kW 2005-2012 - Oceń swoje auto
3,23
19% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 95 koni w instrukcji, ponad 100 na hamowni!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Lakier mało odporny na odpryski.
Zawieszenie
3,0
Całokształt
Samochód mógłby konkurować z yariską, ale mitsubishi skopało robotę pod względem funkcjonalności. Wydaje mi się, że za tę cenę lepiej wybrać jakąś corsę, fiestę, punto albo polówkę z dobrym silnikiem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ogólną ocenę 95-konnego silnika obniża kiepskie wyciszenie. Jak można wyczytać w innych ocenach motor pokazuje moc przy wysokich obrotach, wówczas przestaje być też ekonomiczny. W moim egzemplarzu pojawił się problem z szarpaniem silnika w okolicy 2000 obrotów.
3,0
Skrzynia biegów
Jak w seicento. Wsteczny wymaga pewnej wprawy... Ogólnie raczej mało precyzyjna. Biegi zmienia się jednak wygodnie.
3,0
Układ jezdny
DObrze trzyma się drogi. Ale opona 195/55/15 to na polskich drogach porażka. Stanowczo za niska, a do tego modelu nie oferuje się innej letniej (nie licząc 205/45/16 - sic!). Spotkanie z dziurami, które w innym samochodzie dałoby się przeżyć, może się zakończyć przykrym skrzywieniem felgi.
Komfort
2,0
Widoczność
Z przodu wielka szyba i co z tego? Słupki poprowadzone tak, że trzeba się wychylać zza kierownicy, żeby nie zrobić krzywdy pieszym... Z tyłu szyby niczym w batyskafie. Widoczność więc kiepska. Trzydrzwiowy Colt CZ to najlepszy przykład, co się dzieje, gdy projektanci doprowadzają do przewagi formy nad funkcjonalnością.
3,0
Ergonomia
Proszę spróbować za pierwszym podejściem ustawić kierownicę i fotel kierowcy we właściwej pozycji! Do tego siedzenia nie mają tzw. pamięci. Sama jednak funkcjonalność wnętrza jest przyzwoita. Bagażnik stanowczo za mały. Sposób montażu plastików w kabinie woła o pomstę do nieba! Trzaski i skrzypienie bywają udręką przy nierównej nawierzchni. A wystarczyło drogi producencie podkleić je gdzieniegdzie odpowiednimi gąbkami. Ratunkiem na plastików trzaski pozostaje przyzwoite firmowe radio (oczywiście nie zaspokoi ono potrzeb tak audiofilów, jak i dyskomułów czy dresiarzy).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie efektywne. Czasem trzeba używać AC do szybkiego odparowania szyb. Łatwo wymienia się filtr przeciwpyłkowy (jest zastępnik filtrona).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca mają kierowca i pasażer. Z tyłu, jak na tego rodzaju auto, również źle nie jest, pod warunkiem, że kanapę przesunie się maksymalnie w stronę klapy (niestety odbywa się to kosztem bagażnika).
2,0
Wyciszenie
Jak już wspomniałem przy ocenie silnika jest kiepskie. Przy większych prędkościach silnik, amortyzatory i opony dają o sobie znać w nieznośny sposób. Doprawdy wyciszenie jest na poziomie seicento.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie zależy od ciężkości nogi. Jeździsz spokojnie - pali mało, przyciśniesz - zapłacisz znacznie więcej... Części raczej drogie, ale można się ratować na allegro. Filtry można kupić z filtrona.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli oceniać cenę tego samochodu na rynku wtórnym, to wydaje się korzystna w stosunku do wyposażenia.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Fotel pasażera przestał się otwierać. Żarówki H7 lubią się przepalać. Wycieraczki przednie w kłopotliwych rozmiarach.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nadal nierozwiązana kwestia szarpania przy ok. 2000 obrotów, no ale poza tym jeździ bez utraty wigoru.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V CZ3 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Colt VI Hatchback