Silnik w technologii MIVEC-zmienne fazy rozrządu. Bardzo ładnie ciągnie z dołu; 80% ze 125 Nm jest dostępnych już przy ok. 2000 obr./min. Nie ma potrzeby piłować pow. 5000 obr. Minus za głośną pracę pow. 3500 obr. Praktycznie nie czuć osłabienia po włączeniu AC.
5,0
Skrzynia biegów
z minusem; ale tylko dlatego, że czasami trzeba poprawić wsteczny (zaraz po odpaleniu po dłuższej przerwie). Krótkie skoki lewarka.
5,0
Układ jezdny
OK, nie jest zbyt komfortowe, ani zbyt twarde. Daje pewność prowadzenia, pod warunkiem zachowania w granicach rozsądku-zwłaszcza w koleinach.
Komfort
4,0
Widoczność
Zbyt szerokie słupki A ograniczają widoczność na boki-wymagają szczególnej uwagi. Plus za ogromniaste lusterka zewnętrzne.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, obsługa wręcz intuicyjna. Minus za brak wskaźnika temp. cieczy chłodzącej i świateł mijania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z ogrzewania jeszcze nie korzystałem; półautomatyczna klimatyzacja bez większego problemu dawała radę w największe upały. Praktyczne rozwiązanie z ustawieniem nawiewu na przednią szybę-automatycznie uruchamia AC.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mimo niepozornych zewnętrznych gabarytów, wewnątrz spokojnie mieszczą się 4 osoby. Mam pow. 190 cm i za mną siada spokojnie drugi taki facio. Fajny patent z możliwością powiększenia bagażnika po przesunięciu i ew.dodatkowo złożeniu kanapy.
5,0
Wyciszenie
Przy prędkościach obr. do 3500 (na V biegu ok. 130 km/h) wzorowo, słychać tylko mruczenie. Ponad te wartości robi się głośniej, ale idzie wytrzymać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zawsze może być lepiej. Trudno osiągnąć katalogowe wartości.
4,0
Stosunek jakość/cena
Z dużym plusem za korzystną ofertę rabatową, wyposażenie, gwarancję i assistance oraz kredyt (3x33 %)jakiego nie daje nikt inny (poza chyba KIA).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie było.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 95KM 70kW
[l/100km]