Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Colt VI Hatchback

Czarek, 3 lata temu
Silnik 1.3 i 16V 95KM 70kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 148 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mitsubishi Colt VI Hatchback 1.3 i 16V 95KM 70kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
4,50
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bezawaryjny, bezobsługowy.
Karoseria : Jak na japoński samochód, zabezpieczenie antykorozyjne jest bardzo dobre.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Problemy z elektryką są normą w tym modelu, np. problemy z działaniem ekranu komputera pokładowego.
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dynamiczny silnik, przy małej masie. Nie jednego zdziwił pod światłami. Łańcuch powoduje, że silnik jest bezobsługowy, co jest ogromną zaletą. Na wyższych obrotach pokazuje swoją prawdziwą japońską naturę.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest dość toporna, jednak pozwala szybko napędzać Mitsubishi. Sporadycznie zdarzają się problemy z wbiciem właściwego biegu.
5,0
Układ jezdny
Colt jak na dość wysoki samochód ma tendencje do przechylania się w zakrętach, jednak sprawnie reaguje na ruchy kierownicą i pozwala precyzyjnie manewrować w mieście.
5,0
Karoseria
Samochód ma obecnie 13 lat i brak oznak korozji na karoserii. Jak na japoński samochód jest to bardzo dobre osiągnięcie!
Komfort
3,0
Widoczność
Ogromnym utrapieniem jest szeroki słupek przedniej szyby, przez co trzeba uważać przy manewrowaniu na drogach osiedlowych, parkingach i przy przejściach dla pieszych.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski na swoim miejscu, panel środkowy jest intuicyjny, a wszystkie funkcje, przyciski są ulokowane jak to w japońskich samochodach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Problemem są mocno parujące szyby i ich odparowanie trwa dość długo. Jeśli chodzi o nagrzewanie samochodu, jest na prawdę dobrze. W zimie po 3-4 minutach jazdy jest już ciepło w środku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 190cm wzrostu oraz jestem słusznych gabarytów facetem, a mimo to mam dużo miejsca w środku. Nie ma problemu, kiedy jedzie się w dwie osoby z przodu. Osoba siedząca za mną na tylnej kanapie również siedzi wygodnie i ma miejsce na nogi. Jak na tak mały samochód miejsca w środku jest pod dostatkiem.
3,0
Wyciszenie
Przy wchodzeniu na obroty powyżej 2500 robi się głośno, jazda autostradą nie należy do najprzyjemniejszych
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niektóre części potrafią być drogie, w porównaniu z niemieckimi czy francuskimi konkurentami. Poważne wymiany zdarzają się na tyle rzadko, że można to sobie zrekompensować poprzez wiele kilometrów bezawaryjnej jazdy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Udany model, dość oszczędny jak na wolnossący silnik o prawie 100KM. Daje całkiem dużo frajdy z jazdy, kiedy wejdzie się na wyższe obroty. Drobnych mankamentów jest na tyle mało, że nie mogę dać innej oceny niż 5.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 2 lata użytkowania głównie wymieniałem olej, filtry, płyny, wycieraczki oraz żarówki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W ciągu 2 lat jedyną poważną rzeczą, jaką wymieniłem były tarcze i klocki hamulcowe z przodu, ponieważ ich przydatność się skończyła.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Colt VI Hatchback