Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Colt VI Hatchback

Piotr.S., 13 lat temu
Silnik 1.3 i 16V 95KM 70kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mitsubishi Colt VI Hatchback 1.3 i 16V 95KM 70kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
3,08
23% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : ładny znaczek MITSUBISHI
4,0
Całokształt
Jak na te 3 lata z małym przebiegiem to nie najgorzej, z wyjątkiem opisanych niedogodności, zwłaszcza paliwożerności. Nie najlepiej, jak na tę cenę i koszty obsługi. Plus dla ASO, że prowadzą indywidualną dokumentacje obsługi i napraw dla każdego auta i można się trochę potargować, lub liczyć na upust dla klientów ze stażem. Oby się nie zepsuli! Całokształt, tak naprawdę, to mozna ocenić po minimum 100 000 km i conajmniej 6 latach eksploatacji
Wrażenia
3,0
Silnik
Za głośny! Na dynamikę, jak na taką mikropojemność, nie można narzekać, dobrze sie wyprzedza, pod warunkiem, że kręcimy do 5-6 tys obrotów na minutę,a potem wrzucamy wyższy bieg. Stresować może wskaźnik zużycia paliwa pokazujacy wtedy wartości rzędu 25-30 l/100 km. Elastyczność średnia.
4,0
Skrzynia biegów
Jak raz w tym egzemplarzu dobrze. Tylko czasem kłopoty ze wstecznym.
3,0
Układ jezdny
Powyżej 100 km /h zaczyna "myszkować". Trzeba pilnować kierownicy! "Koreańczyki" sprzed 20 lat zachowywały się lepiej, "prowadziły sie same". O prawdziwych Japończykach nie wspomnę. Stanowczo za mały prześwit jak na "dziki kraj"
Komfort
2,0
Widoczność
Źle! ogromne przednie słupki, mała tylna szyba zatkana środkowym zagłowkiem tylnej kanapy! Sytuację ratują boczne lusterka, szkoda, że ręcznie ustawiane.
3,0
Ergonomia
Miernie, ciągle opada przednie siedzenie, trzeba co parę dni "pompować" ASO twierdzi,że tak ma być dla wygody kierowcy, aby się "lepiej wsiadało". Bardzo głośny (źle wyciszony?) silnik. Tylna półka źle umocowana, a właściwie za krótka o 1 cm. Ciągle spada przy otwieraniu bagaznika i podnoszeniu jej do góry.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmucha mocno z siłą odkurzacza i z podobnym poziomem hałasu, grzeje dobrze. W lecie chłodzi umiarkowanie, ale wystarczająco. W zimie też musi chłodzić i jednocześnie grzać, bo parują szyby. Więc rośnie zużycie paliwa...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To akurat nieźle.
2,0
Wyciszenie
Źle! Słychać głośno silnik, wentylator nawiewu powyżej 1 -wszej przędkości, wentylator chłodnicy po właczeniu klimy, wyboje. No, ale jest też coś , czego nie słychać- radio, nota bene całkiem niezłe, samo w sobie (np. przy wolnej jeździe z nawiewem na jedynce , albo w korku. Znakomita czułość, niezła jakość dźwięku.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
bardzo źle 2x więcej niż w instrukcji. Ceny przeglądów w ASO? Dla niezamożnych o wiele za dużo, dla bogatych (nie nowobogackich) nie do zniesienia psychicznie. Trudna wymiana żarówek świateł mijania, nb. zbyt często przepalających się. Ale to także po części wina wyborcy polskiego, chcącego jeździć na światłach w dzień. Z drugiej strony dobrze świadczy o alternatorze i instalacji elektrycznej. Kto wie co robić, aby wydłużyć czas życia żarówek, to robi to.
3,0
Stosunek jakość/cena
zobaczymy za kolejne 3 lata i min 50 000 km.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na gwarancji nic sie nie psuje. Z ciekawością czekam po jakim czasie/przebiegu, zacznie działać "planned obsolescence"
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na gwarancji nic sie nie psuje. Z ciekawością czekam po jakim czasie/przebiegu, zacznie działać "planned obsolescence"

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Colt VI Hatchback