Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Colt VI Hatchback

Sebuś, 11 lat temu
Silnik 1.1 i 12V 75KM 55kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 116 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Mitsubishi Colt VI Hatchback 1.1 i 12V 75KM 55kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Piszczący pasek klinowy
Zawieszenie : \" Puste pukanie \" przedniego zawieszenia
Układ elektryczny : Instalacja elektryczna przednich lamp!
4,0
Całokształt
Na dzień dzisiejszy ? Zmieniłbym swojego poczciwego \" żuczka \" na model CZT, który mi sie ojj długo marzy.. Ale lepszego auta na te czasy nie mogłem sobie wybrać!!! Bardzo mało pali, kiedy trzeba pokaże klase na światłach, pomieści komfortowo 4 a nawet 5 osób i mimo 116 tyś. km. i 8 lat nigdy nie stanąłem na poboczu!
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak dla mnie warkot tego 3cylindrowego silnika jest rasowy i nie jeden był zaskoczony, że tak ostro brzmi na wyższych obrotach. Elastyczności praktycznie brak, bo mały silnik MIVEC ma mizerny moment, ale nadrabia od 3,5-4 tysięcy obrotów i kręci sie jak szalony do odcięcia 7.200 obr/min :) Nie jeden znajomy był zszokowany, że taki 1124cm3 pod maską jest w stanie nie jedne BMW 316 zostawić w tyle :)))
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest precyzyjna, biegi wchodzą z lekkim oporem ale bardzo dokładnie. Minus za wsteczny, ale to wada każdego Colt\'a . Rada? Sprzęgło, najpierw wrzucamy 2gi bieg i od razu wsteczny. Zero zgrzytania :) Krótka jedynka, dwójka do 90 km/h, trójka za długa a reszta nadejdzie z czasem :)
4,0
Układ jezdny
Jak na tego typu rozwiązanie w zawieszeniu, dobrze sie prowadzi. Jest nie do przesady twardy, sztywny, lecz lekko wychyla sie przy szybszym pokonywaniu zakrętów. W zime idealnie wchodzi w zakręt bokiem i można go kontrolować :) Sprzęgło wchodzi z lekkim oporem jak i skrzynia, układ kierowniczy nie jest bardzo czule wspomagany. Reaguje na każdy ruch kierownicą i czuć wszystko.
Komfort
4,0
Widoczność
Genialne lusterka boczne! Wszystko widać! kilka centymetrów brakło w lusterku środkowym, bo ciężko ustawić go idealnie do szyby z klapy bagażnika. Siedzi sie nie za wysoko ani nie za nisko, dla mnie dobrze ;) Słupki przednie są szerokie a maski nie widać, ale wszystko w kwestii przyzwyczajenia i opanowania samochodu :)
3,0
Ergonomia
Fotele po 8 latach i 116 tyś przebiegu zaczynają mi sie na siedzisku trzymania bocznego kruszyć i pęka mi gąbka. Jasna część konsoli centralnej i drzwi szybko sie brudzi i rączka w drzwiach już mi sie przetarła, jak i srebne wykończenie gałki zmiany biegów. Schowek trzeszczy a i drzwi tylnie ciężko czasami domknąć. Szybko rysujące sie plastiki, ale spasowanie i ergonomia okej, oprócz schowka nic nie trzeszczy po tylu latach!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy -10 po 5-7 minutach czuć ciepło! Posiadam wersje bez klimatyzacji, ciężko czasem usunąć pare z szyb, gdy pada na dworze deszcz...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu mistrzostwo, pasażer przy normalnym ustawieniu siedzenia ma dużo miejsca a pasażerowie z tyłu siedzą wyżej niż kierowca i mają bardzo dużo miejsca na nogi jak i nad głowe! Nie widziałem jeszcze, żeby samochód tej klasy miał taką przestrzeń na nogi i głowe! Siedzenia tylne przesuwne, wyjmowanie. Pół tony kafelek bez trudu sie zmieściło i dał rade! Brakuje tylko regulacji pochylenia oparcia do tyłu, bo troche za pionowa pozycja jest...
4,0
Wyciszenie
Bardzo mi sie podoba ten warkot 3cylindrowego silnika! Śmiało wkręca sie na obroty a powyżej 4-5 tysięcy dźwięk po 8 latach przyprawia mnie o ciarki! Kto jak lubi, ale ja lubie jak sie coś dzieje podczas jazdy :)))
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli chodzi o spalanie, mistrz! Przy trzymaniu na każdym biegu obrotów do 3,5-4 tysięcy lekko trzymając pedał gazu ( wchodzi na obroty powoli ) spalanie w mieście 5 l to norma! Na trasie udało mi sie zejść do 4.3 L/100 km przy 90/100 km/h ! Tankuje za 50 zł PB98 ( 8.5 l ) mając początek rezerwy ( komputer wskazuje 80 km do przejechania ) i robie bez problemu do 170 a nawet 200 kilometrów! Jak sie uda jeździć powoli... :D Dynamiczna jazda? Potrafi spalić tyle, ile mu sie da, do 8 litrów.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy przebiegu 116 tyś/km i 8 latach: - Czyszczone i smarowane gumy w zawieszeniu przednim ( 2 razy przy przebiegu 50 tyś i 75 tyś ) - diagnostyka w serwisie z powodu błędu check engine ( czyszczona przepustnica i wgrana została nowa aktualizacja komputera ) - Dobijająca wymiana żarówek przednich świateł mijania! 4 razy w miesiącu kupuje żarówki i to komplet!!! - Prawdopodobnie mam dysze zatkane albo pompke spryskiwaczy do wymiany, baaaaaaardzo słabo psika... ;/ - Na dniach mam do pospawania osłone metalową tłumika środkowego
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważną usterką, z którą sie borykam to czujnik temperatury, który raz a kiedy coś pokaże i wskazania chwilowego spania ( nie średniego ogólnego, bo on dobrze wskazuje, tylko tego spalania w danej chwili ) . zawsze pokazuje mi 0.0 L a czasami mi wskaże dane spalanie w aktualnym momencie i pojawia sie 0.0 L. Być może będzie to z czujnikiem temperatury powiązane, zajme sie tym w najbliższym czasie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.1 i 12V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Colt VI Hatchback