Całkiem przyzwoite małe auto. Nietuzinkowy image, mnie się podoba. W wersji 5d unisex, ale 3d zdecydowanie damski, o ile taka kategoryzacja ma jakiś sens.
W roczniku 2005 sprzęgło bez wspomagania, dla pań to uciążliwość.
Jako ciekawostkę mogę napisać, że chociaż producent podaje prędkość maksymalną na poziomie 165 km/h na autostradzie z 3 osobami i cierpliwym kierowcą osiąga 180 km/h! Zdaję sobie sprawę, że licznik zapewne przekłamuje,ale...
Wrażenia
3,0
Silnik
Kultura pracy silnika nie jest jego mocną stroną. Na niskich obrotach trochę trzęsie. Rozpędza się dobrze od 3-3,5 tys. obrotów. Kręcenie go wyżej nie za wiele daje, to mały silnik.
3,0
Skrzynia biegów
W sumie nie jest zła. Mogłaby działaś precyzyjniej, ale to proste, miejskie auto.
4,0
Układ jezdny
To jest dość mocny punkt tego samochodu. Zawieszenie jest twarde, samochód dobrze trzyma się drogi. Mimo, że jest dość wysoki nie wykazuje specjalnych tendencji do wychylania się w zakrętach, można je pokonać z dużą prędkością. Ma też całkiem niezłe hamulce. Niestety colt w wersji inform na Polskę ma z tyłu bębny...Czyli traktują nas, tradycyjnie już, jak europejskich klientów drugiej kategorii. Tarcze nie wpłynęłyby na cenę pewnie, za to na poprawę hamowania na pewno.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest poprawna, chociaż przednia część samochodu jest niewidoczna dla kierowcy. Warto jednak pamiętać, że w większości aut współczesnych przód wyczuwać trzeba intuicyjnie. Czasy fiata 125p chyba minęły bez powrotnie w kategorii \"widoczność\"...
4,0
Ergonomia
Poprawna. Wszystko czytelne i intuicyjne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jak w większości nowych samochodów. W standarcie manualna klimatyzacja. To na pewno plus.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Walory użytkowe są podstawową zaletą tego samochodu. Pomimo niewielkich rozmiarów jego wnętrze jest przestronne, z tyłu i z przodu równie dużo miejsca. Istnieje możliwość znacznych modyfikacji wnętrza, np. przesuwania i składania tylnej kanapy. Bagażnik jest nieduży, można go powiększyć suwając tylną kanapą. Ogólnie pod względem użyteczności dobra propozycja na miasto-zakupy itp., a także dla niewielkiej rodziny 2+1 lub 2_pies.W trasie też daje radę. Najdłuższa moja podróż to trasa W-wa-Chorwacja.
2,0
Wyciszenie
To wada colta. Samochód od 3 tys. obrotów jest głośny, a trzycylindrowy silnik nie wydaje miłego dla ucha brzmienia. Niestety.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód reklamowany jest jako bardzo oszczędny w tej wersji silnikowej. Owszem, można nim osiągać wyniki zbliżone do diesla powiedzmy 1.9, ale moc jakby nie ta. Faktyczne spalanie przy normalnej jeździe, tzn. zmianie biegów przy 3-3,5 tys. obrotów daje 5.6-5.8 na trasie i 6.8-7.9 po mieście w zależności od warunków. Na autostradzie bardziej ekonomiczny - 4,6 - 5,1 przy 120/130 km/h i jednostajnej jeździe bez gwałtownych ruchów gazem. To dziwne, bo małe silniki przy szybkiej jeździe są zwykle paliwożerne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Raczej niedrogie, solidne i praktyczne auto. Colta po liftingu, czyli od rocznika 2008 bodajże, w wersji 5d z silnikiem 1.1 można mieć już za 38 tysięcy. Japończyk z Holandii...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu bez komentarza. Wielka zaleta.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 i 12V 75KM 55kW
[l/100km]