Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Colt VI Hatchback

Neo., 14 lat temu
Silnik 1.1 i 12V 75KM 55kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 94 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Mitsubishi Colt VI Hatchback 1.1 i 12V 75KM 55kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
4,38
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Słaby ale niezawodny.
5,0
Całokształt
Auto ze sporą przestrzenią w środku, niewielkim bagażnikiem, małym silnikiem, ale niezawodne, do kupienia za dobre pieniądze. Jeśli ktoś szuka samochodu do miasta, który mało pali, nie musi mieć tabuna koni pod maską, ale jest dobrze wyposażony ,jest w stanie sporo pomieścić i się nie psuje, to polecam gorąco.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ponieważ poruszam się głównie w mieście, nie narzekam. Umówmy się, to 75 KM, o dynamicznym wyprzedzaniu na 4, 5 biegu nie ma mowy, trzeba swoje odczekać, aż się rozpędzi. Prawdą jest, że lubi wysokie obroty (przyspiesza żwawo od 4,5 tys) Z drugiej strony nie uważam, aby był duuużo gorszy od wersji 95-konnej. Jest wolniejszy ale bez przesady.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ogólnie ok, biegi wchodzą szybko i precyzyjnie. Czasem problem z wrzuceniem wstecznego (nie łapie za 1 razem, trzeba zwolnic sprzęgło i wcisnąć jeszcze raz), czasami delikatnie zgrzytnie (podejrzewam, że to kwestia po przebiegu).
4,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi, w zakrętach też, przy wyższych prędkościach już gorzej. Trochę za sztywny. Czasem po przejechaniu przez studzienkę pozostaje wrażenie jakbyśmy wjechali w ogromną dziurę.
Komfort
4,0
Widoczność
Słupki są tu sporym mankamentem, trzeba się wychylać i naprawdę uważać, zwłaszcza na przejściach dla pieszych znajdujących się zaraz za skrętami. Mowa tu o małych uliczkach. Plus za duże lusterka.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby szybko odparowują, zimą dość szybko się nagrzewa, nie ma problemów. Klima półautomatyczna działa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przesuwana tylna kanapa to duży plus, zarówno z przodu jak i z tyłu miejsca dla wszystkich wystarczy. Osoby z tyłu nie będą narzekać nawet przy dość daleko odsuniętym fotelu przednim.
3,0
Wyciszenie
Tu niestety przeciętnie. Trzycylindrowy silnik przy wejściu na wyższe obroty (od 4 tys. w górę) hałas rośnie momentalnie. Do 90 km/h jest ok, potem troszkę gorzej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy spokojnej jeździe pali 5,5 litra w mieście. Ale potrafi spalić i 8,5 przy ciężkiej nodze. Koszty przeglądów dość drogie, napraw nie było.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód zakupiłem w 2005 roku jako nowy z salonu za 52000 zł. To dużo, biorąc pod uwagę fakt, iż teraz ceny oscylują wokół 39000 zł. Jednak samochód nadrabia swoją niezawodnością.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi typu słabo domykający się schowek pasażera czy plastik fotela kierowcy (od strony pleców, przy schowku na mapy po prostu się odpiął). Reszta bez zarzutu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niezawodny, trzeba przyznać. W ciągu 5 lat użytkowania nie popsuło się kompletnie NIC.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.1 i 12V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Colt VI Hatchback