Karoseria
: Tak jak pisałem - uwaga na rdzę od dołu.
4,0
Całokształt
Samochód ogólnie oceniam na 4 gwiazdki ze względu na jego prostotę, brak kombinacji, dostępność części jak i ceny napraw. Dodatkowo przyjemnie się jeździ, samochód jest zrywny jak na 75 km. Chyba najistotniejszym aspektem w Colcie jest ruda, która może zaatakować colcika.
Wrażenia
5,0
Silnik
Według mojego egzemplarza genialny. Silnik może mieć apetyt na olej, myślę że w moim przypadku to wina uszczelniaczy zaworowych - to normalne w japoncsch. Jeśli komuś to przeszkadza może wyremontować silnik. Chodzi cicho i naprawdę lubi się kręcić do wysokich obrotów. Z klimatyzacją trochę słabiej, natomiast wyladowany w 5 osób (dosyć przy sobie) rozpędza się do setki w dwa tygodnie. Silnik zrobiony na podróże w max 3 osoby.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestrojona, elegancko wchodza biegi. Rzekłbym że zmiana biegów to przyjemność, tak samo jak praca sprzęgła, naprawdę miękkie. W mojej opinii brakuje 6 biegu, bo gdy chcemy trochę poszarzowac będzie nas irytowało wycie juz od ok 120 km/h
4,0
Układ jezdny
Myślę że okej, można robić spokojnie zakręty przy większych prędkościach. Nie ma az tak uczucia pływania po drodze, choć kierownica bardzo czuła na autostradzie. Wspomaganie chodzi okej, lekko się kręci kierownica itd.
2,0
Karoseria
To jest chyba drugi minus tego samochodu pomijając ten na akumulatorze. Ruda może się panoszyc wszędzie w Waszym colciku... Nadkola tylne, podłoga od dołu gdzie chwytamy lewarkiem i tylne podłużnice (warto na nie zwrócić uwagę szczególnie przy wahaczach bo to jest ich newralgiczny punkt...) Potrafi rdzewieć nawet wlew paliwa :D Jesli uda Wam się kupić model bez wdupionej podłogi to będzie się sprawować super!
Komfort
4,0
Widoczność
Myślę że widoczność jest po prostu okej, do tyłu jak i do przodu.
4,0
Ergonomia
Colt ma wszystko pod ręką, schowek, nawiewy. Fotele takie jakby pol kubelki zajebiscie trzymające, podróżując coltem nie byłem zmęczony!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę potrzebuje 3 minut jazdy żeby zacząć grzać ciepłem, w lato klima na początku ma trochę ciężko ale jak się rozkręci to nie da się wytrzymać z chłodu :p No i warto wspomnieć o tym że na klimie samochód chodzi znacznie ciężej!
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli jesteś sam lub masz tylko jedną osobę, partnera itd. to colt jest dobrym wyborem. Problem jest przewieźć kogoś z tyłu, w cztery osoby też się przejedzie ale raczej na dłuższą trasę dla osób powyżej 1.70 byłoby to uciążliwe.
3,0
Wyciszenie
Do setki ogólnie jest cicho, myślę że jak ktoś jeździ po mieście będzie zadowolony. Powyżej robi się głośno ze względu na szum jak i warkot silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Colcik trochę dużo pali, wychodzi mi średnio 7 litrów w cyklu mieszanym i to chyba największe wydatki w jego przypadku, naprawy raczej śmiesznie tanie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzy się coś wymienić np. Sworznie wahacza, lub łożysko, ale to raczej rzeczy eksploatacyjne. Ceny bardzo dobre części. Jeśli ktoś jest fanem drogich napraw jak w bawarce to raczej tutaj udanego romansu z coltem mieć nie będzie. Colt czasem złapie takiego focha, tu mu braknie zera na wycieraczksch, lub tylny spryskiwacz postanowi sobie wziąć L4.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Daje 4 gwiazdki ze względu na to ze ich nie ma.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 75KM 55kW
[l/100km]