Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Colt V

Niker, 15 lat temu
Silnik 1.3 i 16V 82KM 60kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 95 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mitsubishi Colt V 1.3 i 16V 82KM 60kW 2000-2003 - Oceń swoje auto
4,46
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Zero usterek !!! Takie same autko ma kolega - również jeździ 2 lata, również powypadkowe i nigdy mu nic nie nawaliło poza akumulatorem. Mój z kolei chodzi jak igła.
5,0
Całokształt
Autko SUPER. Bardzo polecam. Przyciąga oko, ma pazura, można poszaleć. Nie mogę o nim powiedzieć nawet jednego złego słowa. Nigdy nie zawiódł. Blacha w dobrym stanie, piękny lakier metalik-perła. Jedyny ale to jedyny mankament to części. Wszystkie części kosztują więc cena to kwestia sporna. Mój model 60kw, 2002 rok po liftingu niestety ma ten mankament, że niektóre części są inne niż podają katalogi. Przykładem są łożyska przednie, które są kryte a nie jak podają katalogi i nie można ich nigdzie dostać z wyjątkiem serwisu. Jak się ma autko to z kosztami trzeba się liczyć niestety ;-))
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dynamiczny a to tylko 82KM ;-)) Z wyprzedzaniem zero problemów do 130 km/h. Przy prędkościach > 130 km/h Misiosław zbiera się powoli. Maksymalna prędkość z jaką jechałem 190 km/h na trasie na Wrocław - Berlin z 2 facetami jako pasażerowie (wciąż był malutki zapas ale szczerze ta prędkość, przy tej wadze - to już dużeee ryzyko. Na trasie jak się mija tiry czuć - to na prawdę czuć ;-)) ). Na jedynce można porządnie podgrzać asfalt pod warunkiem, że nie ma się założonych 15-stek (traci sporo na starcie). Vmax = 170 km/h w książce serwisowej to pic na wodę.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą łatwo, szybko i przyjemnie ale niestety: - przy wrzucaniu wstecznego trzeba uważać bo lubi zazgrzytać, - czasem 2-ja nie wchodzi gładko (podobny problem u kolegi, zazwyczaj jednak nie ma problemów). Ręczny mocny jak cholera. Już przy pierwszej nastawie autko nie leci, nawet z górki o dużym kącie pochylenia. Prędkości maksymalne przy określonych biegach: Na 1-nce do 45 km/h, na 2-jce do 85 km/h, na 3-jce to około 125 km/h, 4-rka do około 145 km/h i potem ślamazarna 5-tka ;-))
4,0
Układ jezdny
Autko super się prowadzi i bardzo pewnie. Jeździłem firmowym focusem, astrą i corolla i muszę przyznać, że Misiek przy nich prezentuje się bardzo dobrze. Jest szeroki, dość nisko zawieszony i pewnie płynie w zakrętach. Jedyny mankament to tłumik położony na środku, widocznie odstający od linii podwozia, na który trzeba uważać jak się jedzie na działkę do dziadków (we wszystkich miśkach);-))
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z przodu dobra ale dla wysokich kierowców (mierzę 185 cm) szyba przednia mogła by się kończyć trochę wyżej - czasem nie widać świateł. Rewelacyjne lusterka boczne - daj Boże takie lusterka w każdym innym aucie. Szerokie - widać dosłownie wszystko !!! Widoczność przez tylną szybę wystarczająca - nic tu nie trzeba zmieniać. Kolega mojego wzrostu narzeka na boczne progi przy przednich szybach - ja z tym problemów nie mam.
5,0
Ergonomia
Wszystko gra.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dałem 5 bo grzeje się szybko jak cholera nawet w najgorszy mróz - tu OGROMNY PLUS. Natomiast jak już 4-ry osoby w środku oddychają to dwie boczne szybki z tyłu wykazują tendencję do pokrywania się parą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu daje rade bez problemu wytrzymać długą trasę z południa na północ Polski. Siedzonka mają fotele z pamięcią i są dość wygodne. Dupsko zaczyna się czuć po około 5 godzinach jazdy non-stop. Jak się złoży siedzenia to można nawet szafy przewozić - oczywiście sprawdzałem przy przeprowadzce;-)) Kolega 186 wzrostu, 115 kg wagi lubi ponarzekać, że na kolana ma mało miejsca - moim zdaniem za dużo je ;-))
3,0
Wyciszenie
Do 120 km/h radyjko gra dość cicho i przyjemnie prowadzi się konwersacje. Powyżej tej prędkości już przyjemnie nie jest ;-))
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Różne bajki o spalaniu czytałem a prawda jest następująca (sprawdzone na dwóch autkach). W trybie mieszanym 7,5 l/100km. W trasie trzymając średnią prędkość na poziomie 120 km/h to już około 6 do 6,5 l/100km. Przy prędkości średniej 100km/h można zejść poniżej 6 l/100km/h. Zimą Misiek ma większy apetyt i wciąga w cyklu mieszanym nawet powyżej 8 l/100km. Tak dla ciekawostki: miałem okres gdy często jeździłem po autostradach i Misiek bez problemów wytrzymuje ciężkie trudy długich tras. Dodatkowo można nim spokojnie trzymać prędkość 140-150 km/h ale on czuje się najlepiej przy średniej 120-130 km/h.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem mojego miśka za 12 tys zł 2002 w grudniu 2007 roku. Oczywiście był bity i kupiłem go z tą świadomością. Auto N-I-G-D-Y nie odmówiło mi posłuszeństwa. Gdy inni stali ja jechałem nawet przy -25 stopni Celsjusza. Za tą cenę, przy tych osiągach i wyglądzie (15-stki aluski na felach RC, granatowy metalik-perła - to autko przykuwa wzrok - nie trzeba progów, wiejskich lotek ani innych dupereli). Polecam to autko jest wypaśne, że aż miło i mam nadzieje, że po mnie moja kobitka będzie nim jeździć aż do jego późnej starosci.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nigdy nie nawalił. Wstaje do roboty, planuje wyjazd urlopowy i wiem, że Misiek dojedzie wszędzie i się nie zepsuje. Oczywiście należy robić przeglądy i oczywiście nic nie wykażą.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ani jednej przez 2 lata użytkowania.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Colt V 1.3 i 16V 82KM 60kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Colt V