Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Colt IV

jw20@poczta.onet.pl, 13 lat temu
Silnik 1.8 GTi 140KM 103kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mitsubishi Colt IV 1.8 GTi 140KM 103kW 1992-1996 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Po wersji z silnikiem 1,3 przesiadka na GTI 1,8 sprawiła że czułem się jakby mi ktoś rakietę do tyłka przyczepił.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdza - wina kiepskiego blacharza
Układ elektryczny : zwarcie w szyberdachu
Inne
5,0
Całokształt
Japońska precyzja cudowna w obsłudze. Szalałem tym samochodem trzy lata i on to kocha. Polecam to auto kierowcom takim jak ja, chcącym jeździć bardzo szybko i agresywnie, ale nie mającym żadnego doświadczenia w jeździe sportowej. Niska waga (900kg) + 140 KM to mówi samo za siebie. Od pół roku szukam jego następcy który będzie tak samo jeździł i troszkę lepiej wyglądał. Wszystko wskazuje na to że będę musiał wydać kilkakrotnie więcej pieniędzy niż na colta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Uważam że to bardzo udana jednostka. Choć to wysokoobrotowa zabawka, która poniżej 3 tyś nie chce z nami rozmawiać. Później jednak to czysty śpiew.
5,0
Skrzynia biegów
Nie spotkałem drugiej równie wspaniałej konstrukcji. Nawet w samochodach kilkanaście lat młodszych.
4,0
Układ jezdny
Trudno mi się wypowiedzieć, nie wiem czy zawieszenie ma którym jeździłem było seryjne, czy to późniejsza modyfikacja.
Komfort
4,0
Widoczność
Większość coltów z tego okresu ma do wymiany mechanizmy wycieraczek. Bez tego zabiegu widoczność może być fatalna.
4,0
Ergonomia
Wszystko na dość wysokim poziomie jak na owe czasy. Utwardzone, obniżone zawieszenie oraz mocny silnik sprawiają że płaskie siedzenia nie mają racji bytu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
dmucha i chucha. Brak klimatyzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To nie duży samochód, ale nie można narzekać.
3,0
Wyciszenie
Tego silnika miło się słucha. Innym polecam radio. Tłumik sportowy z którym dostałem samochód wymieniłem na oryginalny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
autostrada 120 km/h - 7-8 litrów trasa + częste wyprzedzanie 8-12 litrów autostrada 220 - 240 kw/h - 25 - 30 litrów miasto - 8-10 litrów z górki na luzie - 0 litrów Tym naprawdę trudno jechać powoli. Mnóstwo niezłej jakości zamienników, mała awaryjność i zdolny, niedrogi mechanik to przepis na szczęśliwe życie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma lepszego wyboru w tej klasie. Nie wiem skąd się wzięła legenda Golfa GTI i wielu innych samochodów. W cenie 4-7 tyś to dla mnie lider.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
siadł szyberdach, wycieraczki, podgrzewanie lusterek, podnoszenie szyb, itd, itp. To 20 letni samochód mocno eksploatowany. Skłamałbym gdybym go uznał za awaryjnego.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie powiem że ideał, bo właśnie posypał mu się silnik. Stało się to jednak po długim czasie i ekstremalnej eksploatacji. Żaden z moich 4 poprzednich samochodów mechanicznie nie wytrzymał nawet 1/4 tego co colt IV 1,8 GTI

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 GTi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Colt IV