Wspaniałe auto, dające dużo frajdy z jazdy. Bezpośredni układ kierowniczy i zawieszenie, mocny silnik, wygląd sprawiają, że z auto można polubić i się z nim zżyc. Ja kupiłem ten samochód w sumie trochę przez przypadek, jako auto przejściowe i szczerze powiem, że ciężko będzie się z nim rozstać. Póki co jeżdżę, dbam a on odwdzięcza się całkowitą bezawaryjnością. Śmiało mógłbym z marszu wybrać się nim do np. Włoch i wiem, że wróciłbym bez żadnego problemu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik idealnie pasuje do charakteru auta. Bardzo żwawy, jednak mógłby być trochę bardziej elastyczny. Wyprzedzanie w trasie zawsze bezstresowe - w razie czego wystarczy wpiąć 3 i po kłopotach.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest dobrze zestrojona. Niestety po 17 latach (to i tak jest nieźle) pojawiają się kłopoty z wrzucaniem biegów. Szczególnie 1 i czasem wsteczny lubią się przyblokować i trzeba trochę się namęczyć żeby wskoczyły. Jednak nie jest to na tyle częste, żeby skrzynia kwalifikowała się \"już\" do wymiany. Trochę pomogła wymiana oleju.
5,0
Układ jezdny
Jest dobrze. Na oponach 195/50/R15 autem można śmiało pomykać. Jest, nie wiem czy to zasługa zawieszenia czy wyważenia masy, idealnie neutralne. Jeżdżąc zimą można sobie wybierać co ma wpaść w poślizg -przód czy tył. Nie sposób NIEprzewidzieć co się zaraz z autem stanie. Brak zastrzeżeń do układu kierowniczego. W kontekście całego układu jezdnego, moim zdaniem, najsłabiej wypadają hamulce. Niespecjalnie jest im co zarzucić, jednak przy tak dobrym auta trzymaniu się nawierzchni mogłyby być trochę wzmocnione.
Komfort
5,0
Widoczność
Co tu pisać. Wszystko widać jak na dłoni. Plus za dobre lusterka.
5,0
Ergonomia
Poza sławetnym włącznikiem tylnej wycieraczki wszystko jest pod ręką. Fotele kwalifikują się już do wymiany, jednak nawet przy pokonaniu 600km jednego dnia dwie osoby wysiadły z auta w dobrej formie i bez bólu pleców, tudzież innych części ciała.
Świetnie pomyślana podstawka pod napoje - czemu inni nie wpadli na tak proste rozwiązanie?
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak klimy doskwiera w upalne dni (była dostępna w opcji). Jednak jadąc w trasie z zamkniętymi oknami nawiew daje sobie radę (oczywiście na ile to możliwe). Ogrzewanie to mistrzostwo świata. Silnik bardzo ochoczo nabiera temperatury, a w kabinie po paru minutkach można robić saunę. Za to ogrzewanie dam 5.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na te gabaryty jest OK. Z przodu miejsca mnóstwo dla każdego. Auto jest dość szerokie i pasażer z kierowcą nie muszą się cały czas ocierać o siebie. Z tyłu miejsca na nogi nie ma za wiele szczególnie za kierowcą, gdy ten jest dość wysoki, jednak sama kanapa jest zaskakująco wygodna. Jedyny minus dla mnie - po złożeniu kanapy i powiększeniu bagażnika fotel kierowcy muszę przesunąć do przodu, co eliminuje w tej konfiguracji jakąś dalszą jazdę - parę chwil po mieście to wszystko co da się zrobić.
3,0
Wyciszenie
Jest głośno. Powiedzmy, że do tych 120 to wszystko jeszcze jakoś działa. Jednak powyżej robi się naprawdę głośno i trzeba podnosić głos, żeby porozmawiać. Mi to szczególnie nie przeszkadza, bo pasuje do sportowego charakteru auta, jednak fakt jest faktem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa: miasto ok.9 litrów, zimą miasto nawet do 13 przy krótkich trasach. W trasie przy prędkościach 130-150 ok.7 litrów, przy spokojnej jeździe osiągalne nawet 5,5 litra.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę uważam, że nie ma na rynku nic lepszego. Coraz trudniej jednak o zadbane egzemplarze, ale myślę, że trochę wysiłku przy poszukiwaniach się opłaci.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To jest pole do popisu Mitsubishi Colta Ca0. Po zakupie nastąpiła wymiana: wszystkie elementy łącznikowe przedniego zawieszenia, wszystkie filtry, płyny, oleje, paski plus czujnik położenia przepustnicy. Od tamtej pory nie dzieje się zupełnie nic. Wymiana oleju, jakieś żaróweczki, paliwko i do przodu. Trzeba jednak rozglądając się za tym autem zwrócić szczególną uwagę na stan blach. Szczególnie narażone na korozję są tylne nadkola, klapa bagażnika i dach. Niestety naprawa blach to drogi interes.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 GLXi 16V 113KM 83kW
[l/100km]