Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Colt III

juar, 17 lat temu
Silnik 1.5 KAT 90KM 66kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 225 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mitsubishi Colt III 1.5 KAT 90KM 66kW 1990-1992 - Oceń swoje auto
3,85
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny, oszczedny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : sprzęgło. Ponoć standardowo do wymiany po 200 tys. km.
Układ elektryczny : Kable WN.
3,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to jedna z najmocniejszych stron tego auta. 90PS pozwala na elastyczną jazdę (na 5 biegu po równym spokojnie od 50km/h) a w razie potrzeby jest czym wyprzedzić. Osiągnięcie 160km/h na autostradzie też nie sprawia problemu. Do tego zaskakująco niskie jak na wiek auta, wielkość i pojemność spalania na trasie. W mieście już nie jest tak różowo ale nadal uważam, że w normie. Dotego przy przebiegu ponad 200 tys.km zero wycieków.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje precyzyjnie i niezwykle lekko po wyznaczonych drogach przełożenia. Mały minusik za to, że czasem cosik delikatnie haczy przy 1 i wstecznym. Drogi przełożenia precyzyjne ale mogłyby być krótsze - bardziej "sportowe". Do normalnej jazdy jednak w pełni OK.
4,0
Układ jezdny
Nie mam zastrzeżeń. Prowadzi się ok, nie ma nadmiernych przechyłów, po dziurach też znośnie. Zrobiłem od momentu zakupu (choć ostrożnie jeżdżąc) 10 tys. km i nic nie musiałem w zawieszeniu robić. Myślę więc, że ok. Ponadto jeśli w pełni obciążyć samochód to w przeciwieństwie do niektórych współczesnych konstrukcji nie będzie "szurał" po asfalcie.
Komfort
4,0
Widoczność
Również nie mam zastrzeżeń. Lusterka duże. Na boki ok. Maska dluga i opadająca ale łatwa do wyczucia. Tył kończy się "szybko" więc tez ok. Siedzi się nieko jak na kompakt - ale mi to odpowiada.
4,0
Ergonomia
Nie jest to "współczesne" auto z wieloma regulacjami i wymyślnymi przełącznikami. Może razić na przykład prymitywizm i sposób umieszczenia przełączników wycieraczki tylnej, świateł awaryjnych, ogrzewania tylnej szyby i świateł przeciwmgłowych pod kierownicą na krawędzi zegarów. Ale: - kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach, fotel regulowany na wysokość, lusterka elektryczne, fotele w stylu kubełków, kierownica nie za duża i trójramienna, wspomaganie kierownicy. Nie ma więc co narzekać.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą jeszcze nie testowałem, więc nie wiem jak się sprawuje. Latem doskwiera brak klimy, jak ktoś do takiego bajeru przyzwyczaił. Wentylator ma jednak 4 prędkości, nadmuch na naogi. Chyba więc norma jak na kompakt z początku lat 90-tych.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu nie wiem bo nie jeżdzę. Przód ok. Miejsca dość. Mam 183 cm i nie niarzekam.
3,0
Wyciszenie
Tu słabiej. Nie wiem na ile to wynika z wieku auta. Powyżej 120, 130 głośno. Myślę, że po części to wynika z wieku auta (uszczelki już nie idealnie przylegają, lusterka majatroszkę luz więc drgają przy szybkiej jeździe autostradą). Maska mogłaby być jednak czymś wyciszona a jest goła blacha. Ostatnio jeździłem nowym Punto Classic 1,2 i było ciszej. No ale to w końcu auto 16 letnie i za cenę Punto można by mieć takich kilka :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa wg mnie dobre. Jak na wiek auta, wielkość (to w końcu kompakt choć niepozorny), moc (90PS, wiele kompaktów z tamtych lat żeby mieć taką moc potrzebuje 1800 cm3 i pali już sporo) OK. Trasa przy spokojnej jeżdzie (do 100 km/h) nieco ponad 6. Autostrada (120-140 km/h) ok. 7 - 7,5. Najgorzej w mieście. Bez problemu podskakuje do 8. Przy stuprocentowej jeździe w mieście pewnie i by 9 było. Zimą nie wiem. Średnio jednak wychodzę na 7 litrów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Byłem sceptyczny odnośnie kupowania tak wiekowych zachodnich czy japońskich aut. Dlatego szukałem młodszej Łady lub Skody. Nie udało sie jednak kupić coś sensownego i wpadł w ręce Colt, który zawsze mi się podobał. Dałem za niego 3500 zł + 1200 przy rejestracji (niemieckie blachy) i jak na razie jestem b. zadowolony.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto mam krótko, bo 6 miesięcy. W tym czasie zrobiłem 10 tys. km. Kupiłem na niemieckich blachach i w dobrym stanie (praktycznie dwóch właścicieli, przeglądy w Mitrubishi do XII 2005r., zeto tuningu etc.). Drobiazgi są, wynikają z wieku auta i normalnego zużycia jak sądze. Ale bez przesad znów. Od kupna nie działa mi włącznik ogrzewania tylnej szyby, wycieraczki trochę "rozklekotane", coś troszkę ociera przy kierownicy w czasie kręcenia. W sumie jednak jakby to zrobić to by pewnie długo działało.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy kupnie musiałem wymienić sprzęgło i jakaś opaska w tłumniku. Przegląd auta (wymiana płynów, filtrów, okładzin hamulcowych przód i tył)i wymiana sprzęgła zaraz po kupnie kosztowały mnie 1000 zł. Zrobiłem 10 tys. w 6 miesięcy oddałem auto do mechanika znów na przegląd. Poprzestał na stnadardowej wymianie płynów, filtrów etc. Wymienił kable WN bo coś przerywał w czasie deszczu. Łącznie 450 zł. Oprócz tego nic. Mechanik powiedział tylko, że w jakimś czasie może wydmuchać tłumnik. Powiedział: "do widzenia za kolejne 10 tys, km". Ważne: zero rdzy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 KAT 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Colt III 1.5 KAT 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Colt III