Silnik
: Stary silnik z przebiegiem 344 tys. km bierze ok 0,5 litra oleju od zmiany do zmiany czyli na 10 tys. km a po za tym nic chodzi jak cicho i rowno
5,0
Całokształt
Daje mu 5 z duzym plusem, powód jest prosty wozi, dowozi, przywozi i sie nie psuje, moze nie jest super oszczedne i nie powala na kolana moca silnika i nie ma duzego i pojemnego bagaznika, pasazerom i kierowcy nie jest zbyt wygodny no ale te wszystkie moim zdaniem drobne niedogodnosci w polaczeniu z niezawodna jednostka napedowa oraz pprzekladnia tworza z tego autka cos co ciezko mi opisac pelen zachwyt a dla mnie to juz chyba sentyment. Polecam samochod dla wlascicieli ktorzy nie sa wymagajacy wzgledem mocy i prowdzenia auta, ktorzy sa surowi pod wzgledem niezawodnosci.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik po przebiegu w moim przypadku pracuje cicho i rowno brak zastrzezen co do pracy jednostki. O elastycznosci ciezko mowic w 20 letnim aucie.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bez zarzutow biegi wchodza gladko. Jedynie na postoju czasami pierwszy bieg niechce wejsc za pierwszym razem trzeba wysprzeglic i to samo ze wstecznym.
4,0
Układ jezdny
Hmm... sportowy to on nie jest ale trzyma sie asfaltu dobrze na zakretach nie nosi i nie ma odczucia kolyski, zawieszenie daje odczuc na kazdej dziurze w tych naszych drogach nawiasem mowiac dosc twarde
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznosc dobra tylna szyba prawie ze pionowa wzgledem samochodu i to daje dobre pole widzenia. Z za kierownicy tez dobra widocznosc dosc szeroka szyba przednia tez wiele umozliwia.
3,0
Ergonomia
W srodku jest wszystko na swoim miejscu proste i bez zbednych gadzetow. Ewentualnie ustawianie elektrycznych lusterek nieszczesnie usytuowane tuz nad dzwignia recznego.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja w moim misku to nawiew do auta i boczne szybki hehe czyli przecietnie z ogrzewaniem gorzej nagrzewa sie dopiero po przejechaniu 10 km w temp. ok -15 stopni celcjusza.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzen dla kierowcy ok. pelna regulacja kolumny kierownicy fotel gora dol i oczywiscie przod tyl oraz sterownos oparciem.Pasazerom szczegolnie z tylu duzo gorzej zdecydowany brak miejsca nawet dla niskich osob i te paskudne wsiadanie na tylne siedzenie, dwoje drzwi to nie dla kierowcow , ktorzy lubia jezdzic w paczce.
3,0
Wyciszenie
Wiaterek sobie swiszcze i gwizdze mnie to osobiscie nie przeszkadza praca silnika slyszalna przy wiekszych obrotach przy ok 3 tys. obr/min.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najnizsze spalanie 5,87l/100km takie udalo mi sie uzyskac.
Najwyzsze spalanie 8,61l/100km. Podaje raport ilosc zatankowanych litrow 1443l. i przejechane kilometry na tym paliwie 21152km co nam daje srednia spalania 6,82l/100km. Sami ocencie ekonomicznosc ja go oceniam na 4 biorac pod uwage wiek, wage, silnik, stan przebiegu i moc. Co do powaznych napraw nie mialem po co jezdzic do mechanika a drobne usterki usuwalem wlasnorecznie
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 1000 zl mozna kupic colta ktory jezdzi i nie traba w niego wkladac zbyt wiele nawet jesli ma przebiegu 350 tys.km.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wymienione zostaly nastepujace czesci:
Filtr powietrza koszt 25 zl
Swiece zaplonowe koszt 40 zl
Klocki hamulcowe koszt 60 zl
Przewody zaplonowe koszt 60 zl
Akumulator koszt 155 zl
Gorne poduszki amortyzatorow koszt 200 zl
Filtr paliwa koszt 17 zl
Pasek klinowydo wspomagania koszt 14 zl
Sonda przy kolektorze wydechowym koszt 100 zl
Ostatni tlumik koszt 70 zl
Szyba przednia koszt 190 zl (kamien z pod kola)
4x zmiana oleju
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z powaznych usterek nic sie nie zdarzylo, mimo swojego przebiegu oraz wieku
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 KAT 90KM 66kW
[l/100km]