Jak na samochód klasy średniej wyższej to w latach produkcji starszego rocznika zrobiłby lepszą karierę niż auta z tzw. zachodniej granicy; może przyczyną był słaby marketing. Model ten powstał w kooperacji z inżynierami Volvo. /Projekt silnika z 1993 r./ Odważnie napomnę, że przetłoczenia boczne karoserii są jakby...podobne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moment 174 Nm, około 92 kW/5.500 obr/min., co wystarcza w zupełności.
Kto nie toleruje "delikatnej"jazdy powinien zaopatrzyć się w wersję typu EVO-Lancer z manualnym przełożeniem.
Silnik 4 cyl. rzędowy - cichy, bezproblemowy przy regularnych przeglądach.
4,0
Skrzynia biegów
W wersji automatycznej-hydrokinetyczna; wymiana oleju po 90 tys. km. Powiedzmy ze przy wyprzedzaniu ciężarówki trzeba widzieć 100 m drogi przed sobą, może na początku denerwować tych bardziej dynamicznie jeżdżących. Agresywnie rusza z miejsca. Funkcja HOLD w automacie do jazdy pod górkę. Naprawdę jest bardzo pomocna.
4,0
Układ jezdny
Dość Dobry, raczej twarde zawieszenie. Auto znakomicie trzyma się drogi.
Warto zainwestować w dobre alufelgi, o szerszym rozstawie dla przyjemności jazdy i lepszego trzymania sie "tylu" autka. Automat lepszy dla pań. Toleruje błędy...oczywiście nie kardynalne.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu dobra ze względu na kąt ustawienia szyby, widać lewy kant maski, (przy 180 + wzrostu),widoczność do tyłu ograniczona przez dość "płasko" zainstalowaną szybę oraz podniesiony "tył".
5,0
Ergonomia
Swietnie skonstruowana centralna konsola, jakby doklejona do dashboardu. Łatwość dostępu do przycisków bez odrywania wzroku z drogi. Ma wszystko to co potrzeba, a nawet wiecej w wersjach podstawowych. W zależności od opcji; klimatronic, sterowane lusterka, kąt świateł etc.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W wersji klimatronic jest niezawodny zwłaszcza zimą. Ustawianie obiegu w tej wersji odbywa się jednym kliknięciem guzika. Pomiar temperatury na zewnątrz. Trzy czujniki przy szybie przedniej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca ilość miejsca z przodu i z tyłu dla osobników 180 cm +. Regulowane fotele o dobrze wyprofilowanym siedzisku pozwalają na bardzo długie podróże bez częstych międzylądowań w Autogrillach;)
Tylna kanapa dzielona niesymetrycznie.
3,0
Wyciszenie
Uszczelki w drzwiach nie są tu elementem szczególnie dopracowanym.
Auto raczej głośne. Twarde zawieszenie zdaje sie odbijać na aerodynamice i efektach akustycznych...ale komu by to tam przeszkadzało.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwożerny model zwłaszcza w cyklu miejskim, około 10.1-10.5 l. Dobrze czuje się przy prędkości 140 km/h. Całkiem znośnie wygląda wtedy zużycie paliwa. Ocena jest tu subiektywna i zależy głównie od sposobu jazdy tj. dynamiki.
4,0
Stosunek jakość/cena
Autko rodzinne, z dozwoloną małą dawką emocji, zwłaszcza przy 205 km/h max. która w tej wersji osiagalna jest w dość długim czasie. Piątka za ruszanie ze skrzyżowań, inne auta po prostu zostają we wstecznym lusterku. Dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Atrakcyjny Design, niestety nie powtórzony w nowej wersji; czekamy na kolejną.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 7 latach trzeszczą plastiki schowka, ew. sprężyny w siedzeniach. Zwróćmy uwagę że po 7 latach większość produkowanych obecnie aut kończy karierę na rynkach krajów rozwijających sie... w stanie nie nadającym się do exploatacji... /np. te z silnikami obliczonymi faktycznie na 150 tys km/
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przepustnica w wersji GDI to nie problem wersji GLS. Poza tym zostaje pilnować amortyzatorów (ze względu na specyfiką polskich dróg), elementów z elektryki typu lampaczki itp. Tankować i jechać.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 140KM 103kW
[l/100km]