Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Carisma Sedan

Nerpo, 18 lat temu
Silnik 1.6 90KM 66kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 12 tys. km
Mitsubishi Carisma Sedan 1.6 90KM 66kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,92
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Samochód, który ma ciekawy wygląd, mi się podoba, a wygląd to sprawa gustu. Poza tym jest bardzo energiczny przy ruszaniu...Więcej napisać jest trudno. Z 23 samochodów w tej klasie, które testowałem jedynym poważnym konkurentem jest mazda 626 w wersji po 1998 roku. Jednak mitsu jest znacznie bardziej dynamiczny i mniej zżera LPG.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pewna osoba pytał się, czy silnik zgasł, gdy staliśmy na światłach. Znakomite przyspieszenie, znacznie lepsze niż w maździe 626 o pojemności 1,8. Zapewne lepiej dobrana masa auta do jego ciężaru. Nie ma znacznej różnicy pomiędzy benzyną a gazem, być może nie tylko gaz sekwencja gra tu rolę, ale również prostota silnika i metalowy kolektor. Zrezygnowałem z madzy 626 właśnie ze względu na LPG, teraz wiem, że dobrze wybrałem.
5,0
Skrzynia biegów
Jedynie trzeba wyczuć piatkę, ma zbyt długie przełożenie. Poza tym niby problemem przekłada się lewarek jednym palcem.
5,0
Układ jezdny
Trzyma na zakretach i w porównaniu do passata jest znacznie lepiej, choć byc może to subiektywne odczucie.
Komfort
5,0
Widoczność
Cofanie do tyłu wymaga koncentracji, a jak ktoś tu wczesniej napisał, lusterka jak w busie zapewniają znakomitą widoczność. W porównaniu do mazdy 626 lusterka znacznie lepsze, co w hatchbaku ma znaczenie.
5,0
Ergonomia
Znakomicie, bez komentarza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Porównując do innych samochodów tej klasy carisma wypada znakomice. W zimie można zapomnieć o skrobaczce.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zdecydowanie lepiej niż w skodzie octawi i borze, przede wszystkim z tyłu. Mazda 626 ma więcej miejsca, ale jest zwyczajnie wieksza. Jedyny minius to linia kokpitu, ma się wrażenie, że zachodzi pod kolana. Ten fakt potwierdzają też testy zderzeniowe, że kolana nie sa dostatecznie chronione.
4,0
Wyciszenie
Silnik jestw cichy, szum powietrza słyszalny niezbyt uciążliwie powyżej 130 km. Jedyny minus to zawieszenie, które potrafi wydać dziwne głosy i chyba nie ma tu jasnej reguły, kiedy skrzypnie. Na szczęście to dość rzadki problem. Znacznie lepiej niż w hondzie civic, gorzej niż maździe 626. A propos najlepiej oceniam zawieszenie wartburga 1,3 z silnikiem golfa. Po drugie, jaka firma ma pojęcie o polskich drogach...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
6 literków gazu poza miastem. Carisma, jezeli się weźmie wielkość auta, bije konkurencję na głowę: mazdę, opla, octawię, borę, innych nie znam.
5,0
Stosunek jakość/cena
Można kupić nieco taniej niż konkurencję, co w przypadku audi i innym aut niemieckich jest dowodem, że stereotyp ma swoją siłę w kraju naszym. Najlepiej przed kupnem pojeździc i wybrać coś dla siebie. Nie twierdzę, że carisma to ideał, ale w mojej ocenie samochód z tego rocznika z pełnym wypasażeniem bije na głowę iine firmy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie ok
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie - 6 miesięcy nie się nie dzieje. Zobaczymu, jak dalej. Porównanie opel astra sprzegło 850 zł, carisma 1200 zł. Ale jakośc jazdy bez porównania dla mitsu.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Carisma Sedan