Wszystko doskonale, tylko słaba widoczność do tyłu i na boki, idzie się przyzwyczaić (dobrze zestrojone lusterka)
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 4G92 MPI 100KM, zapożyczony od Lancerów i Coltów. Ładnie się kręci jest dynamiczny. Zero problemów.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia w Carismie 1.6 niestety Renault, chociaż dotychczas nie miałem z nią problemów. Sławetne tulejki wybieraka tanie i dostępne, zarówno z Mitsubishi, jak i VOLVO od bliźniaczego V40/S40.
3,0
Układ jezdny
Przy kołach 15\"/205/50 na naszych drogach trzeba się zmagać z kierownicą. Na zimowych 14\"/185/65 problemu nie ma. Na dobrej drodze prowadzi się bardzo dobrze, idealnie trzyma się na zakrętach.
Komfort
2,0
Widoczność
Widoczność na boki i do tyłu fatalna. Po użytkowaniu Lancera CB0 1993r, w Carismie czuję się jak w wozie dostawczym (jazda na lusterka).
3,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, podczas pierwszej jazdy działa się intuicyjnie. Nie trzeba nigdzie szperać, szukać, żeby włączyć interesującą funkcję.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Moja wersja ma klimatronik. System znakomicie spełnia postawione zadania. Zamiast filtra kabinowego w Carismie zastosowano filtr elektrostatyczny z jonizatorem powietrza. Ogrzewanie bardzo sprawne zimą bezproblemowe, szybkie odmrażanie szyb. Klimatyzacja bez zarzutu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca, wygodne fotele.
3,0
Wyciszenie
Jest dobrze, ale zawsze chciałoby się lepiej. :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
6,5l/100km trasa 8,5-10l/100km miasto. Przeglądy robię sam, gdyż panowie mechanicy się nie znają na japońskich silnikach (widocznie za dużo czujników :)), a ASO ma absurdalne ceny usług. Ceny części, wbrew opiniom nie szokują. Wymiana paska rozrządu, rolki napinacza, filtrów kosztowała mnie około 200PLN (wszystko markowe)
3,0
Stosunek jakość/cena
Zapłaciłem 10500PLN za wersję \"EXE\" rocznik 1999 we wrześniu 2008. Jestem bardzo zadowolony, bogate wyposażenie: klimatronik, 4 poduszki powietrzne, ogrzewane przednie fotele, wspomaganie kierownicy, elektryczne (podgrzewane) lusterka, pakiet ospojlerowania, dodatkowe światło stop, fabryczny hak holowniczy, sprężyny zawieszenia B&G suspension, felgi aluminiowe ENZO \"V\" 15\".
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez pół roku z usterek, miałem przepalone żarówki i do wymiany przewody zapłonowe (zjedzone przez kunę). Teraz mam wymiany silniczek regulacji wysokości jednego reflektora.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 100KM 74kW
[l/100km]