Spore, wygodne auto za śmieszną cenę. Dobry samochód na parę lat, ale nie ma się co przywiązywać - ogólna jakość wykonania i materiałów nie przekonuje. No i "Carismy" w tym aucie nie ma za grosz - choć wersje po liftingu wyglądają o niebo lepiej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak silnik w agregacie prądotwórczym - jest i tyle. Wykonuje swoją pracę bez zarzutu i bez jakichś szczególnych cech charaktreystycznych. Nie wydaje się odczuwalnie szybszy od wersji 102KM.
3,0
Skrzynia biegów
OK, ale czasami "trójka" potrafi haczyć. Dobrze zestopniowana, choć szósty bieg byłby miłym dodatkiem.
3,0
Układ jezdny
I dobrze i źle. Auto prowadzi się pewnie i stablinie, w zakrętach ładnie zacieśnia tor jazdy po zdjęciu nogi z gazu - jeżeli ktoś ma ochotę się powygłupiać, nie ma większego problemu, żeby pozamiatać tyłem. Dziwacznie zestrojone (albo po prostu amortyzatory to g... co zdarza się w 95% samochodów), najlepiej czuje się na drogach idealnie gładkich lub bardzo dziurawych. Szybkie uderzenia (wyrwy w jedni, studzienki, itp.) boleśnie przenoszą się na nadwozie. Na drogach silnie pofalowanych lepiej zwolnić, bo można łatwo "wykozłować" z drogi, nawet, jeżeli amortyzatory są sprawne. Próby naprawdę szybkiej jazdy po krętych drogach sprawiają, że geometria zawieszenia się "rozjeżdża" i czuć, że nie wszystkie koła celują w tą samą stronę. Przynajmniej jest ciekawie...
Komfort
4,0
Widoczność
Spore lusterka bocze i w miarę cienkie słupki. Tylna "kopułą"ma wycieraczkę dość sporych rozmiarów - jest dobrze!
3,0
Ergonomia
Dobrze, ale kierowca jest w typowej dla przedniego napędu pozycji "krótkie nogi - długie ręce". Niestety kierownica nie jest regulowana teleskopowo.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Diesel... długo nagrzewa się zimą. Latem trudo trafić z ustawieniem nawiewów, żeby wywołać dobrą cyrkulację powietrza we wnętrzu. Klimatyzacja słaba, ale możliwe, że to przypadłość akurat mojego egzemplarza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca i z przodu, i z tyłu. Bagażnik jest na tyle obszerny, że trudno dosięgnąć krawędzi pod tylnymi siedzeniami.
3,0
Wyciszenie
Nie ma ucieczki przed rupotem diesla...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na jednym zbiorniku w mieście zrobimy 600km, w trasie nawet do 900km. Części są łatwo dostępne (silnik i skrzynia biegów Renault, podwozie Volvo - choć tu niektóre części się różnią) i wielu różnych jakościach/cenach. Koła o średnicy 15 cali, więc mamy olbrzymi wybór opon na każdą kieszeń, a najtańsze (ale nie chińskie) są śmiesznie tanie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nawet niezłe egzemplarze są sprzedawane poniżej 10 tysięcy złotych, nawet z bogatym wyposażeniem. Samochody z drobnymi usterkami mają ceny złomu, a to spore, rodzinne auto, które jest dość odporne mechanicznie i łatwe w utrzymaniu na chodzie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Szwankuje elektryka, łamią się plastiki wewnątrz, rozpadają się elementy gumowe... właściwie standard dla samochodów w tym wieku.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedna poważna awaria, to rozerwanie węży do i z turbo. Na szczęście system jest tak zaprojektowany, że ani kawałki węży, ani nic z zewnątrz nie wpadło w samą turbinę, a auto nadal przemieszczało się w trybie awaryjnym.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 DID 115KM 85kW
[l/100km]