Takie dobre 4+ bo jednak hałaśliwe zawieszenie nie daje pełnego komfortu
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo zaskoczył mnie silnik. Dynamiczny a jednocześnie bardzo cichy. Pomimo wielu niekorzystnych obiegowych opinii o silnika Renault te zastosowane w Carismie (1.9 DiD) są rewelacyjne. Te sam silnik znalazł zastosowanie miedzy innymi w :
1995–2002 Renault Mégane
1996– Renault Espace
1997– Renault Master
1997–2001 Renault Laguna I
1998–2004 Mitsubishi Carisma
1998–2004 Volvo S40
2001–2005 Renault Laguna II
2005– Suzuki Grand Vitara
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów wyśmienicie chodzi, bardzo zblizony poziom pracy jak do skrzyni zastosowanej w Toyota Corolla Verso D4D 2.2 (170 KM). Mała amplituda ruchu i duża ergonomia.
3,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
Przód ok ale tylnia szyba tak sobie. Często by dokładnie ocenic odległość trzeba otworzyć okno i wyjrzeć w tył.
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Troche długo się nagrzewa, chłodzenie z klimatyzacja bardzo szybkie. Nie wiem jak u innych ale u mnie chyba w jednym z wiatraczków łożyska nawalaja wydajac przy tym irytujacy dźwięk
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zastrzeżeń
4,0
Wyciszenie
No i tu główna bolączka. Pułka tył lubi sobie po walić wesoło. W ASO cwaniacy nie wymienili popękanego plastikowego elementu i sam musiałem go wytłumić bo dawał nie przyjemny dźwięk na niektórych dziurach polskich. Ogólnie nie jest żle.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliw leje tylko Verve jeżdżę normalnie i generalnie pali tyle co nic. W mieście w zależności od ilości korków 6-7 l/100 km. Trasa przy full załadunku 5,5 l/100 przy niewielkiej ilości osob 4,5 l/100 km. Naprawy to zależy gdzie i na jakich zasadach. Duża liczba dobrych zamieników i tanich jak na japońca z bebechami Skandynawa i Francuza. Jak masz prywatnego mechanika to i robocizny koszt niski.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za taka cene nie dostaniesz tak dobrze wyposażonego Niemca. Po za tym są to samochody niszowe i nie są celem dla złodzieja :). Niska awaryjność i doskonały silnik oraz lekko agresywna sylwetka sprawia, że właściciel od razu zakochuje się w tym modelu :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co prawada narazie do wymiany miałem drążek kierowniczy z końcówkami oraz klocki przód i łącznik stabilizatora. Te części trzeba było wymienić bo od nowości nie były wymieniane.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważniejszych usterek
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 DID 102KM 75kW
[l/100km]