Układ hamulcowy
: tylne klocki zużywają się 2x ponad miarę
5,0
Całokształt
5. letnie auto dobrze jeździ i się nie psuje; gdyby nie dziecko i konieczność bagażnika kombi nie zmieniałbym auta bo bym się bał zmienić na gorsze...
Wrażenia
5,0
Silnik
duży moment obrotowy przy małej masie (ok. 200 kg niżej niż współczesne auta średniej klasy) daje dobre rezultaty; może na niemieckiej autostradzie się nie poszaleje ale na polskich drogach dobrze daje sobie radę
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
twarde, ale bez przesady, zawieszenie daje poczucie panowania nad autem; parę razy uratowało mi skórę; jakość w tym punkcie b.wysoka - żadne (!) elementy nie wymieniane w ciągu 5 lat
Komfort
5,0
Widoczność
w porównaniu do współczesnych aut, które mają zwykle szersze wsporniki boczne; z tyłu bez zarzutu
4,0
Ergonomia
dla kierowcy bez zarzutu - może dlatego, że tak niewiele ma urządeń do sterowania ;-)
dla pasażerów - nie ma dodatkowych schowków ale w klasie D (średniej) to nie jest standard
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
automatyczna klimatyzacja działa dobrze ale nadużyciem byłoby stwierdzenie, że automatycznie; ogrzewanie bez zarzutu
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
od projektu auta klasy D (średniej) z początku lat '90 nie można wymagać zbyt wiele - obecnie stanowi to standard klasy C (kompakt); jednak nawet w tamtych realiach auto oferuje wygodne miejsce dla kierowcy; bagażnik 430 litrów - też ówczesny
3,0
Wyciszenie
Przy wyższych prędkościach na autostradzie hałas jest spory - głównie od układu jezdnego; może kłania się tutaj brak wymian amortyzatorów, które po 5. latach wciąż mają pow. 50% sprawności (ale nie 100%)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jest moim zdaniem OK. Typowa trasa w Polsce - 6,5 l/100 km; na autostrdzie więcej wraz ze wzrostem prędkości (pow. 130 km/h); w mieście zależy od pokonywanej trasy i ciężkości nogi (w moim przypadku 8,5 l)
5,0
Stosunek jakość/cena
silnik Renault, plastki Volvo; projekt japoński a wykonanie holenderskie; w sumie daje niezłą jakość; przy dobrej cenie wyjściowej i wysokim RV wskażnik jakość/cena musi być wysoki
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
raz wymieniany silnik w lusterku /5lat
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic, nic, nic !!!
+ niepotrzebne wymiany części z powodu niekompetencji serwisu (ew. info na mail)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 DID 102KM 75kW
[l/100km]