Carisma 1.8 GDI to naprawdę bardzo dobry samochód. Jest to auto bezawaryjne, z dobrymi osiągami oraz wygodne. Nie widzę konkurencji, szczególnie jak pomyślę jakim zabiegom już na etapie projektowania poddawane są obecnie samochody by \"padać\" po gwarancji lub by w celu wymiany żarówki odwiedzać warsztat. Naturalnie Rolls z kierowcą i Bugatti na weekendy nie wchodzą w zakres porównań.
Wrażenia
4,0
Silnik
Niezły silnik. Kultura pracy bardzo dobra. Jeśli ktoś ma z tym problemy to po prostu silnik jest źle wyregulowany, zajeżdżony lub ma brudną przepustnicę. Elastyczność na dobrym poziomie, choć prawdziwe życie silnik zaczyna powyżej 3500 rpm. Wrażliwy na rodzaj oleju, również ze względu na możliwe swoiste cykanie popychaczy zaworowych.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo, bardzo dobrze. Biegi zmienia się jednym paluszkiem. Odpowiedni skok dźwigni. Przełożenia dobrane dość dobrze.
4,0
Układ jezdny
Jest dobrze. Pomimo ponad 160 tyś. km nadal nic nie wymieniane w zawieszeniu. Samochód dobrze trzyma się drogi, nie przechyla się na zakrętach. Daje poczucie bezpieczeństwa i jest stabilny przy dużych prędkościach. Jest świadomość tego co dzieje się z kołami i samochodem.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność, również do tyłu. Duże lusterka.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Samochód wygodny. Fotele wygodne, z przyzwoitą namiastką bocznego trzymania, jednak to polskie Intergroclin (jak się ukazało na metce podczas zszywania tapicerki) - ich trwałość nie jest najlepsza.
Kierownica mogłaby być mniejsza.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze, aczkolwiek są tendencje do zaparowywania szyb i to pomimo wydajnej dmuchawy i nowego filtra kabiny. Włączenie klimy rozwiązuje ten problem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni pod dostatkiem, zarówno z przodu jak i z tyłu. Naprawdę można się w tym aucie świetnie odnaleźć i nie ma się poczucia przytłoczenia ilością nadmuchanych plastików jak w wielu samochodach.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie. Nawet przy większyyyych prędkościach nie ma świstów powietrza opływającego karoserię bądź huku czy dudnienia silnika. Przy dowolnej prędkości można prowadzić normalną rozmowę, po jeździe nie huczy w głowie jeszcze przez 60 minut, a wielu niezłych samochodach to wcale nie jest takie oczywiste.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa akceptowalne. Warszawskie korki - średnio 9,5 l zimą 9,0 latem. Trasa - 7 litrów.
\"Wioząc jajka\" 6 litrów.
Napraw brak nawet układ wydechowy oryginalny nadal. Dotychczasowe wymiany: klocki i tarcze przód i tył, oczywiście filtry i płyny, świece. Jak na 7 lat to rekord świata. Dlatego jeżdżę dalej. To mój ósmy samochód plus kilka służbowych, więc jakieś porównanie jest.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ten parametr jest nie do pobicia, rewelacja. Oczywiście o ile kupi się auto z rzeczywistym sensownym przebiegiem i nie odzyskiwane po wyklepaniu przystanku autobusowego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na przestrzeni 7 lat i 50 tyś km nie zepsuło się nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na przestrzeni 7 lat i 50 tyś km nie zepsuło się nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V GDI 125KM 92kW
[l/100km]