Silnik
: Bardzo dynamiczy. Elastyczny, dający sporo frajdy z jazdy na wyższych obrotach-które bardzo lubi przy tym z rozsądnym apetytem na paliwo.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Dobrze by było zabezpieczyć podwozie przed korozją jakąś masą elastyczną
Układ elektryczny
: Ponoć przełączniki szyb często padają.....
Silnik
: Czasami się może zdażyć że popychacze hydrauliczne cykają, rożni ludzie próbują różnych metod, innym to nie przeszkadza....
5,0
Całokształt
Ładna linia nadwozia jak na swój wiek. Solidnie wykonany, ekonomiczny jak na swoje osiągi, wygodny, po prostu lubię nim jeździć. Polecam osobom którzy przejeżdżają do pracy dłuższe odcinki a nie chcą się spóźniać:) i chcą się czuć dość bezpiecznie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik GDI to naprawdę jedna z mocniejszych stron tego autka. Jedyna wada to cykające popychacze hydrauliczne, ale u mnie to nie występuje.... Polecam olej dobrej marki 5W/30. A silnik odwdzięczy się bezawaryjnością. Co do Bezpośredniego wtrysku paliwa, pompa Wysokiego ciśnienia spisuje się dobrze i proszę nie mylić tego z Turbo bo to dwie rożne rzeczy. Ocena 4 bo doskonałych silników praktycznie nie produkują, ale ten należy do jednych z lepszych mimo że wymaga specjalnego traktowania i dbania o niego. Należy dbać o to aby paliwo było dobrej jakości oraz pamiętać o wymianie filterków paliwa w pompie wysokiego ciśnienia i powinno być git;) znam ludzi którzy przejechali po 350 000 i jeżdżą nadal wiec żywotność chyba też nie najgorsza.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo dobra, krótkie ruchy lewarka. kiedy trzeba można \"powajchować\" naprawdę sportowo. Dobrze zsynchronizowana. W modelu z silnikiem GDI wykonana w Japonii więc nie powinna przysparzać kłopotów. Oczywiście należy pamiętać o tym że w skrzyni olej się także wymienia;) Ktoś kiedyś pisał że wycierają się tulejki lewarków zmiany biegów, mi jeszcze nie ale z tego co się orientowałem to koszt zakupu jest śmieszny więc chyba nie ma co robić afery.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny bardzo dobry. Nie należy do najmiększych ale jak dla mnie to dobrze, można szybciej wchodzić w zakręty i nie trzeba się obawiać że samochód stanie się pod sterowny. Nierówności tłumi przyjemnie aczkolwiek są samochody które tłumią znacznie lepiej i dają efekt \"płynięcia\" ale należny pamiętać że to klasa średnia. W każdym bądź razie pozawala na pewne prowadzenie autka.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność.... No właśnie wszystko ładnie pięknie tylko ta widoczność do tyłu.... przedni słupek jest także dość masywny więc troszkę zasłania, rekompensuje nam natomiast wszystko dużymi lusterkami bocznymi w których widoczność jest naprawdę bardzo dobra. Jeśli chodzi o cofanie tym autkiem należy używać lusterek bo niestety \"tyłek\" lekko podniesiony nie pozwala nam określić co jest zaraz za samochodem i w jakiej odległości się znajduje...
4,0
Ergonomia
Na początki miałem małe problemy z ustawieniem fotela, i nie chodzi mi o to że jest za mało miejsca , miejsca jest naprawdę sporo, trzeba sie przyzwyczaić. Wszystko znajduje się pod ręką i na odpowiedniej wysokości i nie trzeba odrywać wzroku od jezdni chcąc podkręcić klimę lub ogrzewanie, troszkę małe kieszenie boczne w drzwiach ale dzięki temu samochód w środku jest troszkę szerszy....
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód szybko się nagrzewa, wydajny nadmuch. Klimatyzacja bardzo dobrze sobie radzi w upały oczywiście jeśli jest odpowiednio nabita i odgrzybiona. wadą jest ogrzewanie tylnej szyby, bardzo powoli rozmarza zimą, ale daje jakoś radę:) tak czy inacze1 w tylnej szybie za wiele nie zobaczymy:)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń wystarczająca. wygodnie podróżują osoby z przodu jak i z tyłu, mam 188 cm wiec gdy wyjdę zza kierownicy i siadam z tyłu nie jest może zbyt komfortowo ale nie muszę się też gnieść. Może z zewnątrz wydaje się bardziej przestronny. trzy osoby z tyłu podróżują dość wygodnie choć na dłuższe trasy dobrze jest jak jadą dwie. Zaskakujący jest bagażnik:) w wersji liftback wymiary podobne do mondeo MKIII wiec wystarczająco duży.
4,0
Wyciszenie
Jest cicho... dopóki nie przekroczymy 3500-4000 obrotów albo prędkości 160 km/h przy normalnej jeździe zgodnie z przepisami jest cicho i przyjemnie:) Ja tam jednak lubię kiedy robi się głośno;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
i tutaj muszę powiedzieć że zostałem bardzo mile zaskoczony. Jazda mieszana czyli załóżmy że miasto/trasa 30/70 spalanie na poziomie 7.7l Zimą jeździłem do pracy około 5 km spalanie na poziomie 8.5 l/100km czyli przyzwoicie. Natomiast wybierając sie w dłuższą trasę naprawdę nie trzeba się wysilać aby zejść do poziomu 6.5 l/100. Jadąc jak emeryt i wyprzedzając w skrajnych przypadkach, nie przekraczając 110 km/h zszedłem do poziomu 5.5 l/100 ale ja tam wolę dołożyć tą 5 zeta na 100 i czerpać przyjemność z jazdy:) Energiczna jazda, wyprzedzania kręcenie do 6 000 oraz średnia prędkość 140-160 km/h spalanie na poziomie 8 l/100km> Jeśli chodzi o ekonomię i możliwości silnika to naprawdę bardzo duży plus tego autka.
5,0
Stosunek jakość/cena
Carisma z silnikiem 1.8 GDI jest bardzo dobrze wykonana. Stosunek ceny do jakości naprawdę bardzo dobry. Kilka rzeczy bym poprawił ale za tą cenę naprawę jest to dobry samochód, jeśli kupi się zadbany egzemplarz nie żyłowany posłuży na pewno bezawaryjnie jeszcze dobry kawałek czasu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyne co mnie zawiodło to przełącznik elektrycznej szyby, ale podobno ten typ tak ma. koszt nowego około 50,00zł. Ciężko jest także ustawić spryskiwacz szyby tylnej. W prawych tylnych drzwiach coś szwankuje mi centralny... zamyka się zawsze niestety nie zawsze się otwiera, czuć że coś tam ciężko chodzi, jak tylko zrobi się cieplej sprawdzę to. możliwe że siłownik odmawia posłuszeństwa albo poprostu coś gdzieś przyciera.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niezawodność na najwyższym poziomie. Nie zawiodła mnie i jej za to dziękuje. Oby tak dalej. Z tego co widzę to pewnie za rok trzeba będzie wymienić układ wydechowy lub jakiś z jego elementów, ale auto ma 10 lat więc ma prawo pojawiać się korozja. Dobrze by też było przeprowadzić konserwacje podwozia, co prawda nie ma oznak korozji ale moim zdaniem mogłaby być lepiej zabezpieczona-koszty nieduże ale potrzeba trochę wolnego czasu więc być może się tym zajmę.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V GDI 125KM 92kW
[l/100km]