Silnik
: Można jeźdźić w miarę dynamicznie, być pierwszym spod świateł i przy tym spalanie na poziomie silnika 1,4
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Niestety wielowahacz z tyłu wymaga wymiany tulejek, jest ich 7 na strone. Wymieniłem na razie tą najwuększa (30 zł szt x 2)
4,0
Całokształt
Zadowolony
Wrażenia
4,0
Silnik
Mocny i ekonomiczny, od 2500 obr/min już czuć przyspieszenie, powyżej 3500 obr/min wciska w siedzenia. Na 3 biegu można się bujnąć do 155 km/h przy 6500 obr/min
4,0
Skrzynia biegów
Czasem 1 nie chce wejść, trzeba puścić sprzęgło wcisnąć ponownie i wrzucić 1, lub wrzucić najpierw 2 i zaraz po tym 1. :) Poza tym ok.
4,0
Układ jezdny
Precyzyjny.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu słabo widać, mocno pochylona tylna szyba więc trudno wyczuć koniec samochodu. Z czujnikami parkowania nie ma problemów z cofaniem:)
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Ładne czytelne zegary.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje dobrze, nawiewy po przednimi siedzeniami - także dmucha też do tyłu. Możliwość włączenia obiegu wewnętrznego - nie zasmrodzą Cię miejskie Ikarusy...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu sporo miejsca, z tyłu mniej, ale tragedii nie ma. Żona mówi ze jej się za nisko troche siedzi, ale dla mnie bomba...
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie na przeciętnym poziomie, zwłaszcza przy wyższych prędkościach. Powyżej 130 km/h robi się głośno. No i jeszcze podczas deszczowej pogody trochę skrzypi tylne zawieszeni co jest typowe dla tego modelu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na pewno nie spali więcej niż mu się wleje... Ale tak na serio. Max co mi spaliła to 8,3 miasto, korki itp. Minimalne w trasie jazda 90-100 km/h (2500 obr.min przy 100 km/h), powrót z wakacji, 2 osoby plus pełny bagażnik, klima spaliła 5,6. Średnia w mieście waha się między 7 a 8 w zależności jakie korki się trafi.
Wymieniłem tuleje wahaczy tylnych - 30 zł szt x 2 + wymiana oleju, świec (52 zł szt) i filtrów koszt robocizny 150 zł - , dorobiłem kluczyk bo się wytarł i nie mogłem przekręcić kluczyka w stacyjce-koszt 150zł
4,0
Stosunek jakość/cena
W porównaniu do konkurencji z niemiec opłaca się kupić Carisme - oczywiście japońskie GDI, nie żadne DiD z silnikiem i skrzynią z francji (renault)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Musiałem dorobić kluczyk, wytarł się i nie mogłem przekręcić kluczyka w stacyjce.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V GDI 125KM 92kW
[l/100km]