Inne
: Fajne jest to że wygląda współcześnie mimo 9 lat. Nic mnie właściwie nie zaskoczyło. Dużo oglądałem i sprawdzałem aut zanim go kupiłem, więc nie było zaskoczenia a jedynie radość z posiadania.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Lać pewne paliwo, nie będzie problemów z GDI.
Układ elektryczny
: Przyciski podnoszenia szyb.
5,0
Całokształt
Długo wybierałem samochód ale było warto.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichutko i płynnie. Dobrej jakości paliwo i nie ma problemów.
5,0
Skrzynia biegów
Chodzi lepiej niż w poprzednim Daewoo po 60 000km. W tej wersji silnikowej jest japońska, więc chodzi jak japońska.
4,0
Układ jezdny
Myślałem że będzie bardziej miękko,ale może dzięki temu dobrze słucha kierownicy.
Komfort
5,0
Widoczność
Czytałem narzekania na widoczność do tyłu. No cóż , widziałem też czujniki cofania w Kii Picanto, dla kogoś musiał to być trudny samochód \"wyczucia\".
Dla normalnego kierowcy nie ma w Carismie żadnych problemów, tym bardziej przy takich lusterkach zewnętrznych.
5,0
Ergonomia
Segment C/D i tyle miejsca się oczekuje po takim aucie. Fotele wygodne,duże, podłokietniki, regulacja odcinka lędźwiowego(kierowca). Przełączniki pod ręką, tam gdzie powinny być. Deska rozdzielcza tradycyjna tzn. duże zegary obrotomierza i prędkościomierza , mniejsze temp. i paliwo. Tak jak lubię, bez dziwactw utrudniających życie. Wszystko podświetlone zimnym białym światłem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jedyne co trochę przeszkadza to szum nadmuchu przy klimatyzacji automatycznej. Klimatyzacja jak najszybciej chce zapewnić ustawioną temperaturę i dlatego dmuchawa przełącza się na max, po schłodzeniu nadmuch maleje i jest cicho.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
178 cm wzrostu i fotel kierowcy ustawiony m/w w połowie zakresu regulacji. Przy takim ustawieniu z tyłu siedzi się bardzo fajnie. 4 osoby mają doskonałe warunki podróży. Piąta też się zmieści tylko że jest trochę nie wygodne siedzisko, wypukłe.
5,0
Wyciszenie
Po przesiadce z małego autka to wiadomo że mi się podoba. Szumi tylko po otwarciu szyb przy szybszej jeździe. Silnika w normalnej eksploatacji właściwie nie słychać. Najgłośniejszy to chyba jest ten nawiew ustawiony na maxa.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę spokojnie, trasa 90-100km/h 6,6l, miasto ok 60km/h (4bieg-2000obr) 7,7l. Jak na 125KM to chyba ok. Jeździłem już autem o mocy 51KM które paliło w mieście 7,2l więc nie narzekam.
Dokładnie cen części nie znam, i oby jak najdłużej. Mam jednak świadomość że będzie drożej niż z Daewoo. Za to częstotliwość napraw mniejsza (w porównaniu z \"niemcami\" również).
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze mógłbym mieć gołego Golfa 1,6l. Hondę civic-z mniejszym silnikiem i mniejszym wnętrzem. Wybór był oczywisty, wolę samochód większy od tych co wymieniłem i z lepszym wyposażeniem (bez skóry i ASR).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przyciski podnoszenia szyb się popsuły (właściwie jeden, ten od szyby kierowcy). Przepustnicę (w GDI) trzeba utrzymywać w czystości i nie tankować na \"dziwnych\" stacjach \"dziwnego\" paliwa. Nie jest to awaria ale trzeba to wziąć pod uwagę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje (mam go dopiero rok). Tankuję i jeżdżę
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V GDI 125KM 92kW
[l/100km]