Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Carisma Hatchback

bartoolino, 15 lat temu
Silnik 1.8 16V GDI 125KM 92kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 156 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V GDI 125KM 92kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : * Wygoda jazdy z automatem * dostosowywanie się skrzyni biegów do preferencji kierowcy * kultura pracy i osiągi silnika 1.8 GDI * zachowanie auta na drodze. Fotele na wzór Można Carismą przejechać 700 kilometrów jednego dnia, 700 drugiego i nie odczuwać specjalnego zmęczenia. Poza pracą silnika i układu jezdnego przyczyniają się do tego przednie fotele. Właśnie w czasie długiej podróży „wyłażą” wszystkie wady foteli. W tym Mitsubishi wszystko jest w porządku. Nawet skórzana tapicerka, seryjna w Elegance, jest taka, jaka powinna być, czyli nie śliska. Na zakrętach kierowca nie musi przytrzymywać się kierownicy.
5,0
Całokształt
Ogólnie nie chciałem mitsubishi.Ale jak wsiadłem do tego samochodu wiedziałem że będę nim jeździł. polecam wszystkim, którzy chcą zakupić ten samochód. Bardzo dobra, solidna Japońska robota. Jeżeli kupisz w dobrym stanie to będziesz tylko lać benzynę. W życiu teraz nie zamieniłbym na golfa 4 samochód który chciałem kupić na początku. Wersja Elegance naprawdę robi duże wrażenie na żywo. Jest to na pewno maszyna dla kierowców, którzy lubią prowadzić, którzy nie traktują samochodu tylko jako bezdusznego środka transportu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo cicho. Już parę razy miałem sytuację, że zatrzymałem się na chwilkę czekając na kogoś i po paru minutach chciałem ponownie odpalić samochód kiedy już był odpalony:) Po prostu silnik jest tak cichy ze całkowicie zapominałem że samochód jest już odpalony. Piękny odgłos pracy w mieście, tylko szumi Samochód ma niezłe przyśpieszenie. jak dla mnie 125 koni w zupełności wystarczy Auto nadaje się do dynamicznej, sprawnej jazdy
5,0
Skrzynia biegów
Mam automat i jazda automatem to bajka. Nie mam porównania z innymi samochodami z tą skrzynią ale jak dawałem przejechać się osobą które posiadają samochody ze skrzynią automatyczną to każdy jeden bardzo sobie chwalił chwalił sposób w jaki at skrzynia pracuje. Żadnego szarpania i zmiana biegów jest prawie nieodczuwalna. KickDown przy wyprzedzaniu też spisuje się rewelacyjnie z szybką reakcją. Automatyczna, czterobiegowa skrzynia biegów to wygoda, ale też nieco gorsze osiągi i nieco większe zużycie paliwa. Za darmo nie ma nic. Automat Invecs - II to skrzynia sterowana elektronicznie, posiadająca zdolność adaptacji do warunków pracy, czyli dobierająca optymalne przełożenie w różnych warunkach drogowych. Wybór biegów następuje w zależności m.in. od prędkości pojazdu i położenia pedału przyspieszenia. Przy umiarkowanym wciskaniu pedału gazu, silnik pracuje spokojnie, oszczędzając paliwo. Mocne wciśnięcie pedału powoduje redukcję biegu na niższy i pozwala na dynamiczne przyspieszanie, niemal sportową jazdę.
5,0
Układ jezdny
Atutem Carismy jest dobre zachowanie na drodze. Dobre własności trakcyjne uzyskano m.in. dzięki sporemu rozstawowi kół przednich (1.475 mm) i tylnych (1.470 mm) oraz rozstawowi osi. Auto \"przepływa\" przez nierówności i zakręty niemal perfekcyjnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutów
3,0
Ergonomia
Auto z automatyczną skrzynią biegów musi więcej palić, to oczywiste, chodzi tylko o to, żeby różnica w stosunku do wersji ze skrzynią manualną nie była duża. Testowana przez pewien portal w ubiegłym roku Carisma z klasyczną przekładnią zużyła, po przejechaniu 700 km, średnio 9,3 litra benzyny na 100 km. Z tym że wówczas jazdy odbywały się zimą, kiedy z zasady spalanie jest większe.Jazda automatem w lipiec/sierpień zużywa przeciętnie 9,6 litra paliwa na \"setkę\". Podobnie jak podczas poprzedniego testu, kierowca często wciskał pedał gazu do przysłowiowej dechy. Różnica w spalaniu okazała się niewielka, no z tym że lipiec to nie zima, więc zapewne w jednakowych warunkach klimatycznych wynik byłby bardziej niekorzystny dla automatu. Tak czy inaczej, nie ma co rozdzierać szat, nie jest tak źle. Gdyby jeździć spokojnie, śmiało można by zmieścić się w 7 litrach. Moje spalanie wynosi 8.6 litra w mieście przy normalnej jeździe:)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zastrzeżeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca zarówno dla kierowcy jak i pasażerów siedzących z tyłu i z przodu.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre. Jak czekasz na kogoś przy włączonym silniku to po czasie zapominasz że masz auto z włączonym silnikiem.Jak dla mnie jest to wielki plus.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oryginalne części troszkę drogie ale ogólnie daje rade. Na szczęście na rynku jest teraz duży wybór części. Silnik jest nie do zajechania i jak widać po ocenach auto raczej bezawaryjne .Jeżeli kupisz w dobrym stanie tak jak to zrobiłem , to będziesz tylko wlewał benzynę i jeździł
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę ze cena jest odpowiednia do jakości. Solidna Japońska robota
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po zakupie auta wymieniłem pasek rozrządu, akumulator, filtry i olej w silniku. A tak to leje tylko benzynę:P
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V GDI 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Carisma Hatchback