Silnik
: dynamika, elastycznosc, oszczednosc zuzycia paliwa oraz bezawaryjnosc
5,0
Całokształt
Auto wrecz idealne, silnik wysmienity, osiagi wiecej niz wystarczajace, wersja wyposazenia maxymalna, auto bezawaryjne. Nie mozna chciec niczego wiecej
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik GDI 125km jest wrecz idealny, bardzo dynamiczny, rasowo brzmiacy, elastyczny i oszczedny. Swietnie sie zbiera - sprint od 0 do 100km/h zabiera mu 9,6-9,8s (w zaleznosci od pomiarow). Predkosc maxymalna ktora udalo mi sie osiagnac to jakies 229km/h...chociaz wiadomo blad licznika w typ pewnie jest (ale jak w kazdym aucie). Odcinka jest przy 7250obr/min wiec nie trzeba sie bac naglej odcinki. Ciagnie az do konca, nie ma tendencji do jakiejs \"zadyszki\" przy wysokich obrotach, ot typowy japonczyk. Na niskich obrotach takze dzielnie sobie daje rade, w miescie mozna smialo na wysokim nawet biegu jezdzic bez zadnych redukcji (oczywiscie w miare mozliwosci). Jest przy tym cichy do jakis 4000obr/min pozniej juz fajnie zaczyna mruczec :) Nie bierze oleju, jest bezawaryjny. Najwieksza wada jest to ze przestali go juz produkowac;/ Wg mnie jest to najlepszy silnik o pojemnosci 1800cm w klasie. Smailo moze konkurowac z wiekszoscia silnikow 2000 (litrowych) z podobnych lat.
5,0
Skrzynia biegów
bardzo precyzyjna, krotka, ogolnie zero problemow. Sama dzwignia rowniez jest krociutka i idealnie polozona. reka nawet na podlokietniku lezy idealnie, nie potrzeba wysilku zeby zmieniac biegi.
5,0
Układ jezdny
twardy,pewny, wchodzenie w ostre zakrety to dla Carismy czysta przyjemnosc. Nie ma tendencji do pod czy nadsterownosci. Niezaleznie czy to na gorskich serpentynach czy na autostradach czy na dziurawych polskich drogach zachwouje sie swietnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzezen, do przodu, na boki idealna, do tylu wymaga dla co poniektorych przyzwyczajenia, ale kazde auto o bryle \"klina\" ma ten sam problem. Duze lusterka boczne sa niezastapione, widac w nich wszystko
5,0
Ergonomia
Wszystko zgrupowane pod reka a liczba przyciskow minimalna. W czasie jazdy nie myslisz(jak w wielu autach) gdzie przelaczyc tylko poprostu przelaczasz :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja swietnie chlodzi, w zimie grzeje. Mimo paru lat na karku nic nie smierdzi a dziala idealnie. Znajomemu w 2letnim oplu smierdzi jak nie powiem z czego. Do tego chodzi mu jakby jakis astmatyk dmuchal zza nawiewu....
rewelacja. Klimatyzacja automatyczna jest swietna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mimo 190cm wzrostu czuje sie bardzo dobrze. jestem otulony wnetrzem, ale mam rowniez duzo miejsca. Fotel kierowcy regulowany chyba we wszystkich mozliwych kierunkach lacznie z pochyleniem siedziska.
5,0
Wyciszenie
cichutko, do 4000obr/min prawie silnika nie slychac ale pozniej juz zaczyna sportowo mruczec. Nie jest to uciazliwy dzwiek, nazwalbym go przyjemnym.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
7-8 w miescie, przy ostrej jezdzie 9 litrow/100km w miescie! trasa 4-6litrow w zaleznosci od warunkow i sposobu naciskania pedalu gazu. Jak na silnik o mocy 125Km i pojemnosci 1,8 wynik rewelacyjny. Mimo malego stazu na rynsku pali mniej niz wiekszosc silnikow 1,6, bo o 1,8 juz nie mowie nawet.
5,0
Stosunek jakość/cena
Daje maximum. Poziom zadowolenia jest wysoki. Mimo posiadania auta przez pare lat dalej wsiadam do niego z checia i pelnym usmiechem na ustach. Design nadwozia rowniez sie prawie w ogole nie zestarzal mimo paru wiosen na rysnku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic, nic, nic. Paliwo i tyle mnie interesuje. Zero przetarc, zero powycieran na kierownicy czy pedalach. Wszystkie materialy sa w idealnym stanie, nie porysowane.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko co 15000km przeglad w ASO i lanie paliwa mnie interesuje. Zero korozji, zero wyciekow, zero problemow. Nawet tlumiki sa jeszcze fabryczne! rewelacja. bardzo polecam! Najwyzsza ocena!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V GDI 125KM 92kW
[l/100km]