bardzo dobry rodzinny samochod o wciaz ladnej linii nadwozia mimo wielu lat od czasu jej wprowadzenia. wersja z silnikiem gdi to chyba najlepszy wybor w przypadku tego modelu. gdyz diesle nie sa najmocniejsza strona mitsubishi (diesel z tego modelu) to silnik renault. Auto jest trwale solidnie wykonane choc oczywiscie zdarzaja sie jakies usterki. jesli jest wlasciwie serwisowane tzn wlasciciel nie oszczedza na materialach exploatacyjnych odplaci sie bezawaryjna jazda przez dlugi czas. nadwozie ma ocynkowana blache wobez czego nie ma namnijeszego problemu z rdza tak powszechnie wystepujaca w oplach, fordach. ci ktorzy wczesniej jezdzili fordami oplami renault czy fiatami beda naprawde zadowoleni bo poznaja co to znaczy solidnosc wykonania.
Wrażenia
5,0
Silnik
nie znam innego silnika o mocy 125 koni bardzo dynamicznego jak na mase i wielkosc auta ktory by palil na trasie ok 6 litrow benzyny. Przy 140kmh na autostradzie auto spala ok. 7,5 litra. kultura pracy wykonanie naprawde bez zarzutu (przejechalem autem ok 40 tys km) i poza wymianami exploatacyjnymi nie zainwestowalem w to auto specjalnych pieniedzy. wymiana rozrzadu (koszt czesci okolo 900 zl) i swiec (koszt 400 zl wystarczaja wg producenta na 90 tys, ja przejechalem 106 tys na jednych swiecach i jeszcze bym jezdzil ale poniewaz robie dlugie trasy czesto zagranica nie chcialem ryzykowac awaria w szczerym polu). W miescie auto pali wiecej w zaleznosci od stylu jazdy do 10 litrow choc moze tez spalic wiecej zwlaszcza zima kiedy wszystkie elektryczne obciazenia sa wlaczone typu nawiew swiatla podgrzewanie szyby. Silnik pracuje inaczej jak typowy benzynowiec i przypomina klekotaniem diesla.
5,0
Skrzynia biegów
skrzynia pracuje bez zarzutow. auto jest bardzo elastyczne na 5 biegu mozna jechac juz przy 50-60km/h
4,0
Układ jezdny
bez zarzutow. trudno oceniac uklad jezdny jak sie ma opony o profilu 185/ R60/14 cal. podejrzewam iz autko pokazalo by swoje nieco bardziej sportowe oblicze gdyby mialo zamontowane 205 na 15 calach albo 16. generalnie bardzo dobrze trzyma sie drogi jest niemal jak przyklejone.
Komfort
3,0
Widoczność
z przodu bardzo dobrze z tylu kiepsko ze wzgledu na duzy kat pochylenia tylnej klapy z szyba. jednak bez problemu dla nieco bardziej wprawionych driverow.
4,0
Ergonomia
bez zarzutu. moja carisma jest w najbogatszej wersji exe. przyciski, terowanie wewnatrz pojazdu bardzo dobre
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
climatronic dziala bardzo dobrze
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przestrzenia jest przecietnie jak na auto w tym segmencie. miejsca jest wystarczajaco ale nie ma go w nadmiarze zwlaszcza z tylu. bagaznik niezwykle pojemny z uwagi na wersje hatchback. przy zlozonych fotelach mozna naprawde duzo rzeczy przewiezc az sam sie niekiedy dziwie ze tyle sie miesci.
4,0
Wyciszenie
wzorowe
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na ta pojemnosc i moc to jedno z najlepszych aut w tym segmencie cenowym.
mozna w miescie zejsc ze spalaniem do 8 litrow ale trzeba pilnowac obrotow
5,0
Stosunek jakość/cena
z uwagi iz jest to marka troche egzotyczna na rynku niemieckim mozna ja nabyc duzo taniej niz podobne eur. produkcje a zwlaszcza niemieckie. za w sumie niewielkie pieniadze mozna kupic nowoczesne auto bardzo bogato wyposazone w mojej wersji (exe) jest wszystko oprocz tcl (asr)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
auto potrafi zaskoczyc swoja niezawodnoscia. przejechalem 40 tys kilometrow i odpukac ale poza wymianami exploatacyjnymi nic sie nie dzieje. wczesniej mialem fordy i ople praktycznie non stop psuly sie jakies pierdolki przalaczniczki itp. w tym samochodzie to nie wystepuje
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
czytaja fora dotyczace carismy z silnikiem GDI mozna dojsc do wniosku iz przepustnica to slaby punkt tego samochodu. silnik jest nowoczesny a wiec wrazliwy na parametry jakosciowe paliwa. mi osobiscie nie zdarzyly sie jeszcz etakie problemy zeby falowaly obroty itd.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 140KM 103kW
[l/100km]